OOOOps,
Så mycket med att försöka vara ordentlig och skriva inlägget i Word först med stavnings och grammatikkontroll. Sedan var jag tvungen att springa iväg innan jag kollade att det var okej. Ber om ursäkt.

Slarvigt
Mitt inlägg var menat att se ut så här. Lägger in det eftersom några hunnit svara
Blev hänvisad till att göra en tåt i ämnet och gör det Angående foton, bilder, texter mm som man laddar upp i album och på bloggar. Blogger och Picasa är tjänster som erbjuds av Google. Jag funderar över hur ett stycke i Googles tjänstevillkor ska tolkas.
Min tolkning av stycket jag undrar över är: att Google har med sin "licens", rätt att göra i stort sett vad dom vill med det material som deras användare laddar upp via deras tjänster(exempelvis kan Google modifiera materialet).
Har jag tolkat tokigt?
Fet- och rödmarkeringen nedan har jag lagt till i det citerade
CITAT (Google Tjänstevillkor http://www.google.se/accounts/TOS)
11. Licens till Ditt material
11.1 Du behåller upphovsrätten och alla andra rättigheter som Du redan innehar i det Material Du skickar in, lägger upp eller visar på eller genom Tjänsterna. Genom att skicka in, lägga upp eller visa materialet beviljar Du Google en evig, oåterkallelig, global, royalty-fri och icke-exklusiv licens att mångfaldiga, anpassa, ändra, översätta, publicera, offentligt framföra, offentligt visa och distribuera det Material Du skickar in, lägger upp eller visar på eller genom Tjänsterna. Det enda syftet med denna licens är att göra det möjligt för Google att visa, distribuera och marknadsföra Tjänsterna och licensen kan återkallas för vissa Tjänster i enlighet med vad som anges i Tilläggsvillkoren för dessa Tjänster.
11.2 Du accepterar att licensen inkluderar en rätt för Google att göra sådant Material tillgängligt för andra företag, organisationer och personer till vilka Google tillhandahåller tjänster, samt att använda Materialet i samband med tillhandahållandet av sådana tjänster.
11.3 Du förstår att Google kan, under utförandet av de tekniska åtgärder som krävs för att tillhandahålla Tjänsterna till Googles användare, (a) överföra eller distribuera Ditt Material över olika publika nätverk och i olika media; och (b) göra sådana ändringar i Ditt Material som krävs för att anpassa Materialet till de tekniska krav som hänför sig till anslutna nätverk, anordningar, tjänster eller media. Du accepterar att denna licens skall tillåta Google att vidta dessa åtgärder.
Tjänstevillkoret för Google godkänner man om man exempelvis använder Blogger. I Bloggers villkor, (till skillnad från Picasa), kan man inte läsa villkoret direkt, utan bara se att
Googles tjänstevillkor även gäller för Blogger med bifogad länk
För att undvika att jag hamnar i en diskussion som redan varit på odla(ex här), påpekar jag att jag vet att det är lätt att kopiera material på webben(ctrl-c och ctrl-p), det gör det inte mer rätt bara för att det är lätt, är min åsikt. Men min fundering gäller inte det utan Google
CITAT (Fny @ 09-11-2010, 16:31)

det låter ju något obehagligt måste jag erkänna...

Men vad är det du säger, har DU lagt in den rödmarkerade texten? Tillhör alltså inte den biten det faktiska citatet?
Jo jag slarvade. Det rödmarkerade biten hör till det faktiska citatet som ursprungligen inte var rödmarkerat. Jag har rödmarkerat för tydlighetens skull
CITAT (andersen @ 09-11-2010, 16:34)

Utan att vara 100% säker, så tror jag att du tolkar det rätt, det är väl så som tex Facebook har det?
Använder inte Facebook, så jag har inte läst deras användarvillkor. Om dom har det på samma sätt ska jag inte börja använda det heller
CITAT (*Stintan* @ 09-11-2010, 16:22)

Jag tror att din tolkning är fel.
Hur tolkar du det?