SÅ! Nu ska jag äntligen uppdatera er lite.
Det har varit sju sorger och åtta bedrövelser för både gerbiler och människor den här sommaren, så jag har inte riktigt orkat med att engagera mig i den här tråden. Och några andra gerbiler verkar det ju inte finnas?
Så här har vi det nuförtiden: Bur för bur.....
Bur nr 1:
Chili (Enhörningens Gullebrand) född 2008-11-01.
Färg Nutmeg vittecknad/patched.
Han blev lite krasslig på våren och de yngre burpolarna gick åt honom rätt rejält, det var så illa att det bara var att sära dem åt permanent. Chili är såpass gammal att han får bo själv nu och bli bortskämd å det grövsta, kutar i köket minst halva dagarna och mumsar god mat. Han fick en penicillinkur och är numera rätt okej för att vara så gammal. Vissa morgnar undrar man hur länge det ska gå, men nästa stund är han som vilken yngling som helst. Tamare gerbil finns inte att finna tror jag, han är en ängel på alla sätt. Står bakom en hela tiden och förväntar sig en ostkant eller nåt annat snask, går man ur köket så springer han till barrikaden och tittar styggt. När man kommer tillbaka möter han oftast igen och vill ha koll på vad matte eller lillhusse har för sig.
Chilinärkontakt.jpg
Chiliboy.jpgI bur nr 2 bor Chilis forna burkamrater, kullsyskonen (Ökenstjärnans) Ebbe och Elvis födda 2010-10-03.
Ebbe är färgen Black Patched och Elvis Slate enligt regbeviset. (Fast jag är lite tveksam om Ebbe inte borde vara slate patched och Elvis black). De kommer jättebra överens och får kuta ute i vardagsrummet så länge vi bor kvar där vi bor. Sen får de tyvärr hålla sig i sin jättebur, de är lite för förtjusta i att gnaga på golvlister och annat.
Ebbe (flockledare):
Ebbesmyg Elvis:
Elvisen.jpgI bur nummer tre bor det pensionerade avelsparet (Ökenstjärnans) Ulla född 2010-04-09 och (Ö) Qnut född 2010-02-28. Ulla är färgen Silver Nutmeg och Qnut Dilute Nutmeg Patched. De kom till oss som omplacering i mitten av juni. Qnut är jättetam och Ulla tar sig. Snälla och goa men de kan inte ha hus, för det kastar de omkring som om det vore papper. Det sover under en rundel av pinnar, annars hade matte inte fått sova heller.
ullaqnut.jpg Här är Ulla och Qnut när de leker i badkaret, Ulla är den till vänster.
Ulla är supersnygg, en riktig läckerbit.

I fjärde buren bor också ett pensionerat avelspar, de kom samtidigt som de andra. Det är (Oasens) Algol och (Ökenstjärnans) Maja. Algol är färgen Blue och född 2009-04-09 och Maja är Silver Nutmeg Patched och född 2009-12-25.
Algol har varit lite hängig sen han kom, men har nu påbörjat en penicillinkur som verkar göra nytta. Vi håller tummarna för att det blir bättre och bättre, för han är en riktig sötnos. Maja är superläcker, vilken färg!
AlgolMaja.jpg
Maja.jpgMaja såklart till vänster på bilden från badkaret.
Edit:Stavfel
Redigerat av Meriona: 31-07-2011, 09:04