Ni är för gulliga!
Vi (jag i telefon med uppfödare i kombo med vet) kunde konstatera att tänderna på både Ulla och Qnut är sköra troligen pga mineralbrist, de har fel färg (vita istället för gula). Det är därför de spruckit. Men de får precis den mat de ska ha och mineralsten har de, men de har lyckats ändå på nåt sätt att utveckla brist.

Kanske att den sortens sten inte smakat dem eller nåt. Jag får stanna till på djuraffären och se om de har fler sorter och kanske nån kalksten till fågel eller nåt och pulvrisera dem så att det är lättare att få i sig. Ullas långa undertand blev klippt iallafall och Qnuttes var inte så mycket att klippa på tyvärr. Nu blir det allehanda pureer och mjukmat och mortlade fröer och annat att äta så får vi se om de kan äta upp sig och få bättre hull och gaddar igen. Penicillin fick vi också utskrivet. De är snälla på den här vetmottagningen ibland, för hon tog bara betalt för ena djuret, så jag kom undan med 521 kronor.
Hoppfullt kan jag inte påstå att det känns, men nu ger vi 110% så kanske det lyckas.