Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Driva upp lökar inomhus
          EllaP
          Inlägg 11-11-2010, 18:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 30 102

Hej!
          Jag köpte en hel hög lökar för drygt två veckor sedan på rea som jag har planterat i krukor för att de ska hinna rota sig innan kylan. Jag läste den här artikeln som jag gick efter: http://www.dn.se/bostad/badda-in-balkongens-krukor-1.580320
          Det var alltså två veckior sedan som jag planterade lökarna (tulpaner, kungsängslilja, våriris, blå och vit allium m.m.) Och sedan dess så har de stått i ett helt mörkt rum där det är ca. 10 grader varmt. Nu har flera sorter redan börjat gro, det sticker upp 0,5-2 cm långa groddar. De måste ju ut så att de har det riktigt kallt för att de ska blomma, är det för sent nu när de har börjat gro? Eller ska jag täcka över de som börjat gro med någonting utomhus?
          Enligt artikeln så ska de ju stå inne i uppåt 6 veckor för att hinna rota sig, vad tror ni om det? Jag är rädd att de kommer att hinna växa väldigt mycket på den tiden...
          Tacksam för svar!
          Hälsningar Elsa

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 15:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon