Visst går det att lära katter trick och kommandon.
Bengt har lärt sig
sitt, nej och kom. Han är så försiktig när man håller fram något gott så honom vågade jag prova detta med. De två yngre herrarna är som svultna järvar när man håller fram gottgott så där vet jag inte om jag vågar. Är rädd att jag inte kommer ha något skinn kvar eller så åker jag på kraftiga infektioner igen. Tror inte att det är värt en massa antibiotikakurer.
Bengan är lite rolig när jag argt ropar hans namn när han hittat på nåt rackartyg.
Jag brukar vråla
BENGT och sen ta tag längst in vid morrhåren. Sen muttrar jag en salva om olydiga kattf.. som hittar på så mycket rackartyg och lär de två små att göra dumheter.
Numera när jag vrålar
BENGT så kommer han själv fram mot mig och vrider upp ansiktet. Han har lärt sig att , 'jaha, då var det dags igen'.
Kurt, mellankatten, är ochså en sån där tossig katt som gillar vatten. När det kommer ur kranarna och när man spolar.
Vi måste alltid komma ihåg att fälla ner toalocket för annars har vi en blöt långhårig katt som rusar runt huset. Det slår aldrig fel. Är locket öppet så drattar han i toan.
För några dagar sedan när jag stod och vaskade av ansiktet kom han som vanligt in på toa. Jag trodde att han skulle dricka vatten ur kranen när han hoppade upp på handfatet. Han brukar göra det och även plaska med tassen i vattensrålen så det skvätter överallt.
Det gjorde han inte. Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade!
Mitt framför näsan på mig där jag står och tvättar ansiktet och borstar tänderna.