Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > ööhmm..., knäpp kisse...
          skogstroll
          Inlägg 12-11-2010, 16:44
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

ja jag trodde inte man kunde lära katter så mycket men tydligen fattar de mer än man tror, fast de bryr sig inte haha whistling.gif Det är en del tonläge och det där NEJ som funkar. När jag går till jobbet på morgonen så tar jag ut katten och då gör hon sig så tung hon bara kan om hon inte sprungit upp på övervåningen och gömt sig... suck.... en dag när hon var inne en stund så kackade hon under sin mattallrik (!) Hur det gick till att bajsa + lägga tallriken på den har vi inte förstått

Redigerat av skogstroll: 12-11-2010, 16:49

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          skånepåg
          Inlägg 12-11-2010, 16:48
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 16:44) *
          ja jag trodde inte man kunde lära katter så mycket men tydligen fattar de mer än man tror, fast de bryr sig inte haha whistling.gif

Haha precis de är lite egoistiska eller vad man ska kalla det, finns ett bättre ord men kommer inte på det tongue.gif
          Kolla youtube med cat do dog commando biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Fny
          Inlägg 12-11-2010, 16:53
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

CITAT (skogstroll @ 12-11-2010, 16:44) *
          ja jag trodde inte man kunde lära katter så mycket men tydligen fattar de mer än man tror, fast de bryr sig inte haha whistling.gif Det är en del tonläge och det där NEJ som funkar. När jag går till jobbet på morgonen så tar jag ut katten och då gör hon sig så tung hon bara kan om hon inte sprungit upp på övervåningen och gömt sig... suck.... en dag när hon var inne en stund så kackade hon under sin mattallrik (!) Hur det gick till att bajsa + lägga tallriken på den har vi inte förstått

Dom ska tydligen kunna lära sig i princip samma saker som hundar, det tar bara lite längre tid och man får ha en lite annan strategi, eftersom katter inte kommer göra som du säger om de inte själva får ut något av det... tongue.gif Clever clever... Håller faktiskt på att lära mina pojkar "sitt". biggrin.gif Ibland går det jättebra och de sätter sig ner så duktigt så. Men ibland är de lite fööör sugna på godis så de struntar i att sitta och börjar istället klättra på mig... whist.gif

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Myosotis
          Inlägg 12-11-2010, 17:36
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Fny @ 12-11-2010, 09:00) *
          "Älskling, nu har jag pinkat på Caspar igen."

rotfl.gif Han får väl sitta ner och pinka så är det problemet löst!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          omk
          Inlägg 13-11-2010, 01:27
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

CITAT (Myosotis @ 12-11-2010, 17:36) *
          rotfl.gif Han får väl sitta ner och pinka så är det problemet löst!

AAAHHHRRRGGG !!! fear.gif
          Har du UPPLEVT kalla och kloförsedda kattassar, upphoppande (tillsammans med tassarnas kropp) på dina sov-varma, nakna lår på morronen när du sitter på toa och halvsover ??? nono.gif

Det är ICKE något att rekommendera för personer med svagt hjärta (fast vaknar gör man ju ....) biggrin.gif

Men det är klart, katten blir ju inte pinkad på ... De skulle ju ALDRIG kunna klämma sig förbi några kilo rumpa ... rolleyes.gif

Redigerat av omk: 13-11-2010, 01:32

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          skånepåg
          Inlägg 13-11-2010, 02:13
          Länk hit: #26

Medlem

Hehe brukar busa med min katt i sängen då känns det en del på huden ohmy.gif
          Annars ibland när man är i köket så klättrar hon uppför byxbenet biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          omk
          Inlägg 13-11-2010, 02:35
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (skånepåg @ 13-11-2010, 02:13) *
          Annars ibland när man är i köket så klättrar hon uppför byxbenet biggrin.gif

Aj,aj,aj,aj,aj ....

Men hon är så liten fortf, Skånepåg.
          När hon kommer upp i mina katters "viktklass", så funderar hon inte ens på benklättringsmetoden ...

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          skånepåg
          Inlägg 13-11-2010, 02:42
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (omk @ 13-11-2010, 02:35) *
          Aj,aj,aj,aj,aj ....

Men hon är så liten fortf, Skånepåg.
          När hon kommer upp i mina katters "viktklass", så funderar hon inte ens på benklättringsmetoden ...

Hehe sant ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Katie
          Inlägg 13-11-2010, 12:21
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

Visst går det att lära katter trick och kommandon.

Bengt har lärt sig sitt, nej och kom. Han är så försiktig när man håller fram något gott så honom vågade jag prova detta med. De två yngre herrarna är som svultna järvar när man håller fram gottgott så där vet jag inte om jag vågar. Är rädd att jag inte kommer ha något skinn kvar eller så åker jag på kraftiga infektioner igen. Tror inte att det är värt en massa antibiotikakurer.

Bengan är lite rolig när jag argt ropar hans namn när han hittat på nåt rackartyg.
          Jag brukar vråla BENGT och sen ta tag längst in vid morrhåren. Sen muttrar jag en salva om olydiga kattf.. som hittar på så mycket rackartyg och lär de två små att göra dumheter.

Numera när jag vrålar BENGT så kommer han själv fram mot mig och vrider upp ansiktet. Han har lärt sig att , 'jaha, då var det dags igen'. rotfl.gif

Kurt, mellankatten, är ochså en sån där tossig katt som gillar vatten. När det kommer ur kranarna och när man spolar.
          Vi måste alltid komma ihåg att fälla ner toalocket för annars har vi en blöt långhårig katt som rusar runt huset. Det slår aldrig fel. Är locket öppet så drattar han i toan. angry.gif

För några dagar sedan när jag stod och vaskade av ansiktet kom han som vanligt in på toa. Jag trodde att han skulle dricka vatten ur kranen när han hoppade upp på handfatet. Han brukar göra det och även plaska med tassen i vattensrålen så det skvätter överallt.
          Det gjorde han inte. Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade! fear.gif
          Mitt framför näsan på mig där jag står och tvättar ansiktet och borstar tänderna. blink.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          Fny
          Inlägg 13-11-2010, 15:25
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Katie @ 13-11-2010, 12:21) *
          Visst går det att lära katter trick och kommandon.

Bengt har lärt sig sitt, nej och kom. Han är så försiktig när man håller fram något gott så honom vågade jag prova detta med. De två yngre herrarna är som svultna järvar när man håller fram gottgott så där vet jag inte om jag vågar. Är rädd att jag inte kommer ha något skinn kvar eller så åker jag på kraftiga infektioner igen. Tror inte att det är värt en massa antibiotikakurer.

Bengan är lite rolig när jag argt ropar hans namn när han hittat på nåt rackartyg.
          Jag brukar vråla BENGT och sen ta tag längst in vid morrhåren. Sen muttrar jag en salva om olydiga kattf.. som hittar på så mycket rackartyg och lär de två små att göra dumheter.

Numera när jag vrålar BENGT så kommer han själv fram mot mig och vrider upp ansiktet. Han har lärt sig att , 'jaha, då var det dags igen'. rotfl.gif
          Kurt, mellankatten, är ochså en sån där tossig katt som gillar vatten. När det kommer ur kranarna och när man spolar.
          Vi måste alltid komma ihåg att fälla ner toalocket för annars har vi en blöt långhårig katt som rusar runt huset. Det slår aldrig fel. Är locket öppet så drattar han i toan. angry.gif

För några dagar sedan när jag stod och vaskade av ansiktet kom han som vanligt in på toa. Jag trodde att han skulle dricka vatten ur kranen när han hoppade upp på handfatet. Han brukar göra det och även plaska med tassen i vattensrålen så det skvätter överallt.
          Det gjorde han inte. Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade! fear.gif
          Mitt framför näsan på mig där jag står och tvättar ansiktet och borstar tänderna. blink.gif

Ja att pinka i handfatet är visst inte helt ovanligt, framförallt om katten vill demonstrera sitt missnöje över något, som att lådan inte är nytömd eller så....

Men Katie, att ta tag i kattens morrhår låter ju inte trevligt alls! -fear-.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Katie
          Inlägg 13-11-2010, 17:37
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 857
          Medlem nr: 33 258

CITAT (Fny @ 13-11-2010, 15:25) *
          Ja att pinka i handfatet är visst inte helt ovanligt, framförallt om katten vill demonstrera sitt missnöje över något, som att lådan inte är nytömd eller så....

Men Katie, att ta tag i kattens morrhår låter ju inte trevligt alls! -fear-.gif

Tar aldrig hårt utan det är mer som när man hötter med fingret åt ett barn, typ ajabaja. Hade jag gjort det hårt så hade han nog inte kommit fram igen. flirting.gif
          Skulle aldrig kunna göra nåt styggt mot min prins. wub.gif

--------------------
          Borderlitesbloggen

Är det inte en Border collie så är det bara en hund.

Citera
          omk
          Inlägg 15-11-2010, 01:11
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Katie @ 13-11-2010, 12:21) *
          Han hoppade rätt upp i handfatet, satte sig och pinkade! fear.gif

rotfl.gif

--------------------

Citera
          Fny
          Inlägg 15-11-2010, 08:08
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Katie @ 13-11-2010, 17:37) *
          Tar aldrig hårt utan det är mer som när man hötter med fingret åt ett barn, typ ajabaja. Hade jag gjort det hårt så hade han nog inte kommit fram igen. flirting.gif
          Skulle aldrig kunna göra nåt styggt mot min prins. wub.gif

tummenupp.gif
          Så bra, jag tänkte väl! biggrin.gif

--------------------
          Liten trädgård i zon 4

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-06-2026, 10:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon