Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sahlin avgår, Bra eller dåligt?
          Bengalow
          Inlägg 14-11-2010, 19:57
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jag tycker att det är bra att hon avgår. Hon är för mycket "tant" för att leda ett politiskt parti, som bör satsa på förnyelse.
          Redan när hon tillträdde hade hon för mycket extra bagage med sig, för att göra sig gällande. Hon har ingen auktoritet överhuvudtaget, och floskler från gamla tider går inte hem längre. Hon var en kompromiss redan från början. Egentligen en medelmåtta, vars framväxt till partiledare är ett stort frågetecken. Hur gick det till? Fråga stockholmarna, som inte känner till världen utanför tullarna!

Citera
          herkules
          Inlägg 14-11-2010, 20:16
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Överbölingen @ 14-11-2010, 19:07) *
          Herkules! Jämfört med stockholmsbönan som liten patrullbåt är MW ett slagskepp. För att inte tala om Winbergskan men hon har gjort bort sig med morkulljakten för all evighet.
          notera att MW och MW är från norrrland.

jag bryr mig inte varifrån människor kommer, de jag vill se som ledare för socialdemokraterna är människor som vet vad rättvisa och solidaritet betyder.

CITAT (netha @ 14-11-2010, 19:29) *
          /.../

Margot W jobbar väl inte i Bryssel ... hon jobbar i New York åt FN

jo, det var länge sedan hon gjorde något för sverige.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          netha
          Inlägg 14-11-2010, 20:24
          Länk hit: #23

Gäster

CITAT (herkules @ 14-11-2010, 20:16) *
          jag bryr mig inte varifrån människor kommer, de jag vill se som ledare för socialdemokraterna är människor som vet vad rättvisa och solidaritet betyder.
          jo, det var länge sedan hon gjorde något för sverige.

yes.gif tummenupp.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-11-2010, 20:31
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Gör dom som sitter i EU-parlamentet ingenting för Sverige? Hon var ju EU-kommissionär fram till februari i år.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-11-2010, 20:39
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (*Stintan* @ 14-11-2010, 20:31) *
          Gör dom som sitter i EU-parlamentet ingenting för Sverige? Hon var ju EU-kommissionär fram till februari i år.

EU-kommissionärer arbetar för EU och inte för hemlandet.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 14-11-2010, 20:40
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Om det är någon som hoppas på en mer vänsterinriktad kurs med ny partiledare så hoppas jag ni hoppas fel. Det blir i så fall bättre att hoppa på Lasses tåg. Skulle S gå mer åt vänster så kommer man att tappa ännu mer sympatisörer, notera att många som lämnade S gick till M. Sverige är inget arbetarland längre, åtminstone inte i huvudsak. Vi är mer ett tjänstesamhälle och den gruppen går inte ut på 1 Maj och viftar med flaggor. V med sina futtiga 5-6 % visar att det är tomt på vänsterkanten. Fö tycker jag att det var bra av Mona att avgå, hon är för blek som partiledare.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gita
          Inlägg 14-11-2010, 20:55
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Överbölingen @ 14-11-2010, 18:50) *
          Himmel! Inte Wallström. Då går det åt fanders med aliansen. Oaktat var W hör hemma är hon en förnämlig politiker och det respekterar jag.

Att Wallström är oerhört kompetent håller jag med om, men jag skulle bli väldigt förvånad om hon är villig att riskera sitt namn och rykte genom att bli ledare för ett parti som ju spelat ut sin roll.
          Gita

Redigerat av Gita: 14-11-2010, 20:59

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 14-11-2010, 21:07
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Gita @ 14-11-2010, 20:55) *
          Att Wallström är oerhört kompetent håller jag med om, men jag skulle bli väldigt förvånad om hon är villig att riskera sitt namn och rykte genom att bli ledare för ett parti som ju spelat ut sin roll.
          Gita

Och som dessutom är i opposition med sig själva sweatingbullets.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 14-11-2010, 21:11
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 14-11-2010, 20:55) *
          Gita

Nåja, Socialdemokraterna är trots allt fortfarande Sveriges största parti enligt väljarna.

Citera
          netha
          Inlägg 14-11-2010, 21:33
          Länk hit: #30

Gäster

Det är så tråkigt att det fortfarande när vi är på tjugohundratalet ... bedrivs häxjakt på kvinnor/kvinnliga politiker. sad.gif

Mona Sahlin har fått lida för inköp med riksdagskortet ... som hon angett var privata och själv betalat.
          Kvinnliga Moderata ministrar fick avgå pga de inte betalat tevelicens el haft "svart" barnflicka.
          Manliga ministrar hade inte heller betalat licens och nuvarande Finansministern Anders Borg har haft "svart" barnflicka ... men sitter kvar.
          Vad säger det?

Det värsta i kråksången är att så många kvinnor går i spetsen för att "avrätta" kvinnor som nått upp en bit på karriärstegen som i sekler varit männens revir. sad.gif

Citera
          renate
          Inlägg 14-11-2010, 21:42
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

CITAT (Gossen Ruda @ 14-11-2010, 20:40) *
          Om det är någon som hoppas på en mer vänsterinriktad kurs med ny partiledare så hoppas jag ni hoppas fel. Det blir i så fall bättre att hoppa på Lasses tåg. Skulle S gå mer åt vänster så kommer man att tappa ännu mer sympatisörer, notera att många som lämnade S gick till M. Sverige är inget arbetarland längre, åtminstone inte i huvudsak. Vi är mer ett tjänstesamhälle och den gruppen går inte ut på 1 Maj och viftar med flaggor. V med sina futtiga 5-6 % visar att det är tomt på vänsterkanten. Fö tycker jag att det var bra av Mona att avgå, hon är för blek som partiledare.

Bra skrivt Gossen Ruda.

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-11-2010, 21:43
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Anma @ 14-11-2010, 21:11) *
          Nåja, Socialdemokraterna är trots allt fortfarande Sveriges största parti enligt väljarna.

inte enligt dagens SIFO men osäkerheten är stor i mätningarna så förmodligen är S och M lika stora.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Christa
          Inlägg 14-11-2010, 21:46
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Anma @ 14-11-2010, 21:11) *

Ja det är dom ju faktiskt. Jag har retat på mig på att de säger att de måste förnya sig och ändra sin politik för att få fler väljare. Det är ju f öv fler än dom som gör.

Var finns ideologin då? Partierna får väl bli bättre på att argumentera för det dom står för och inte vända kappan efter vinden när de inte lyckas attrahera väljarna.

Tycker inte heller man skall skylla på Mona för att det gick sämre än de hoppats. Om väljarna röstar efter vem som är partiledare och inte efter vad partiet står för så är det väljarna det är fel på och inte partiledaren.

Tycker också att valdebatterna tenderar att bli alltmer fokuserade på några få frågor och inte så mycket framtidsvisoner och fakta som man skulle önska.

Bort med populism och kortsiktigt röstfiske och fram för mer visioner och förslag för en långsiktig välfärd.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-11-2010, 21:47
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Christa @ 14-11-2010, 21:46) *
          Ja det är dom ju faktiskt. Jag har retat på mig på att de säger att de måste förnya sig och ändra sin politik för att få fler väljare. Det är ju f öv fler än dom som gör.

Var finns ideologin då? Partierna får väl bli bättre på att argumentera för det dom står för och inte vända kappan efter vinden när de inte lyckas attrahera väljarna.

Tycker inte heller man skall skylla på Mona för att det gick sämre än de hoppats. Om väljarna röstar efter vem som är partiledare och inte efter vad partiet står för så är det väljarna det är fel på och inte partiledaren.

Tycker också att valdebatterna tenderar att bli alltmer fokuserade på några få frågor och inte så mycket framtidsvisoner och fakta som man skulle önska.

Bort med populism och kortsiktigt röstfiske och fram för mer visioner och förslag för en långsiktig välfärd.

tummenupp.gif bravo.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 14-11-2010, 21:51
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Markus_H @ 14-11-2010, 21:43) *
          inte enligt dagens SIFO men osäkerheten är stor i mätningarna så förmodligen är S och M lika stora.

Jag struntade i sifo och grejer och gick på valresultatet helt enkelt. smile.gif

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 14-11-2010, 22:06
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Meronia! Jag är född i sörmland. Katrineholm.
          Jag känner inga som helst rötter där. Ankrade upp i Östersund 1963 och har gått i norrlandsskolan och annamat läget. Därav min invandrarsyn tillika.

Citera
          Piccante
          Inlägg 14-11-2010, 22:33
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Anma @ 14-11-2010, 21:51) *
          Jag struntade i sifo och grejer och gick på valresultatet helt enkelt. smile.gif

Okej då blush.gif 0,60% större var de ju faktiskt.
          http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Lokan
          Inlägg 14-11-2010, 22:37
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 3 662
          Medlem nr: 26 737

Kom tillbaka Anna Lindh!!! -cry-.gif

--------------------
          " Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger "
          Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala

Citera
          herkules
          Inlägg 14-11-2010, 22:50
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Christa @ 14-11-2010, 21:46) *

bra skrivet!

CITAT (Gossen Ruda @ 14-11-2010, 20:40) *

självklart finns det arbetare i sverige.

Redigerat av herkules: 14-11-2010, 23:04

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          omk
          Inlägg 15-11-2010, 01:36
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Jag tycker inte alls att Mona är "blek". Hon har skinn på näsan. Jag gillar hennes stil, på nåt sätt.
          Visst, hon snackar som en politiker (dvs svarar ALDRIG ja eller nej) men jag förstår iaf vad hon säger och menar !

Men en partiledare ÄR ju inte själva partiet, de försöker levandegöra partiets program !

Hennes (och S) misstag, var nog att de försökte skapa en "Allians" även på sin sida, med V och MP.
          Många sossar har nog förflyttat sig lite mera åt mitten, än åt V / MP.

Redigerat av omk: 15-11-2010, 03:10

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 15:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon