| |
|
  |
Rubrik som blivit ändrad, Ni har ju sagt att det inte går |
|
|
|
|
16-11-2010, 17:17
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
blev fel CITAT (Anki på Öland @ 16-11-2010, 16:48)  Men varför skulle han behöva dämpa sig och hålla sig i bakgrunden i diskussioner bara för att han tar bort spam!!? Gör du dig dum och låtsas att du inte förstår vad jag frågar av någon speciell anledning? Och ang. ditt svar - du vill alltså ha bort honom av en anledning som du tror kanske skulle kunna uppstå, inget som han har gjort.... Nej, nej... det var bara fortsättning på det du skrev om smilisarna som jag höll med om!
Redigerat av Alba: 16-11-2010, 17:17
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2010, 19:21
|

Medlem
Antal inlägg: 1 610
Medlem nr: 1 876

|
Men snälla ni! Nu håller ni väl på att slå knut på er själva!!! Varför inte skriva rent ut vad ni tycker....
Jag tycker Aqua gör ett jobb som är -oavlönat, -illa ansett, - misstänkliggör honom, -och är förbaskat bra gjort!!! Sluta hacka på honom för att han gör oss alla tjänster A-Li
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2010, 20:39
|

Medlem
Antal inlägg: 10 013
Medlem nr: 11 250

|
CITAT (anne-li i olofstorp @ 16-11-2010, 19:21)  Men snälla ni! Nu håller ni väl på att slå knut på er själva!!! Varför inte skriva rent ut vad ni tycker....
Jag tycker Aqua gör ett jobb som är -oavlönat, -illa ansett, - misstänkliggör honom, -och är förbaskat bra gjort!!! Sluta hacka på honom för att han gör oss alla tjänster A-Li Där satt den!
--------------------
Camilla zon 2-3
Ett gott skratt förlänger munnen.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
16-11-2010, 20:42
|
Gäster

|
CITAT (Rihane @ 16-11-2010, 16:49)  Det är inte alls självklart att det är harmlöst och bra. Var ligger gränsen menar du? För mig är det helt självklart att det är harmlöst och bra att rätta stavfel så att alla begriper vad där står. Finns väl ingen gräns med det?
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2010, 21:12
|

Medlem
Antal inlägg: 10 735
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (Berith @ 16-11-2010, 09:03)  För att jag tycker inte att  ska som "vanlig medlem" riva runt hos oss andra, eller i våra trådar eller inlägg. Däremot om  övergick från "vanlig medlem" till "riktig (eller vad man ska kalla det....) moderator" så skulle  såklart kunna göra det. Men då tycker jag inte att  ska ranta runt i trådarna som oss "vanliga medlemmar". Öh, moderatorer i forum jag läser brukar ranta omkring i trådar som oss andra. Det hoppas jag skulle bli fallet här med.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
|
|
netha
|
16-11-2010, 22:09
|
Gäster

|
CITAT (Anma @ 16-11-2010, 15:01)  I alla andra forum är moderatorer även vanliga medlemmar och rantar runt som dom vill. Kanske inte i alla, men i många, kanske de flesta. Dotter är moderator och aktiv medlem i ett stort forum ... deltar i diskussioner ... inga problem.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2010, 22:41
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (netha @ 16-11-2010, 22:09)  Kanske inte i alla, men i många, kanske de flesta. Dotter är moderator och aktiv medlem i ett stort forum ... deltar i diskussioner ... inga problem. Precis. I de andra forum jag tittar in i då och då är det så, vanliga medlemmar som styr upp när det blir knas.
|
|
|
|
|
|
|
|
16-11-2010, 22:51
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anma @ 16-11-2010, 22:41)  Precis. I de andra forum jag tittar in i då och då är det så, vanliga medlemmar som styr upp när det blir knas.  Samma på de forum jag är på emellanåt, inga problem alls med det.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 00:31
|

Medlem
Antal inlägg: 21 879
Medlem nr: 559

|
Ett forum är nödvändigtvis inte en demokrati, som ni verkar tro ? Den som äger det bestämmer.I de flesta Fora jag är medlem även och moderator i har man mycket mer långtgående möjligheter än vad Aqua verkar ha. tex att tysta, banna eller helt enkelt ta bort inlägg från någon som går #över gränsen# Att rätta konstiga rubriker med mera ingår i en moderators skyldigheter. Jag tycker moderator här gör ett bra arbete.Kunde tom vara lite mera skarpt.
--------------------
Kerstin
Ut sementem feceris, ita metes (Cicero)
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 01:28
|

Medlem
Antal inlägg: 411
Medlem nr: 3 745

|
CITAT (Berith @ 16-11-2010, 14:41)  Ok, det kunde säkert uppfattas så. Ber om ursäkt, men andra gullar ju med honom hela tiden och jag gjorde det med hjälp av  . Fast mitt gullegull var bara på skoj... Anki! Man får gärna vara både medlem och moderator, Sylvia var ju det i början och det funkade fint. Men jag tvivlar starkt på att AQ skulle kunna "dämpa" sej (eller vad jag ska kalla det, speciellt utan att uppfattas som hånfull igen...) och hålla sej i bakgrunden i diskussioner tex. Men är det verkligen bara jag som tycker att inte alla passar som moderator? Kan ni verkligen tänka er att vem som helst av oss medlemmar vore det? Jag bara undrar, på ett icke hånfullt sätt. Jag tycker att det är helt ok att en moderator är en helt vanlig medlem, det är även ok att en moderator som vanlig medlem har åsikter som går mot strömmen. Det viktiga är ju att han eller hon inte låter sina egna åsikter påverka sina roll som moderator. Och har moderatorn här endast befogenhet att radera spam och att ändra stavfel i rubriker så är det ju helt riskfritt. I dom forum som jag mer vanligt besöker har moderatorn betydligt större befogenheter, och det fungerar utan problem, jag förstår inte hur ni bär er åt här för att lyckas krångla till allt.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 07:09
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Har läst och begrundat (höll på att skriva beundrat!  men det hade väl ändå varit att ta i...) och det är väl helt enkelt så att vi har olika uppfattningar om vilka som passar som moderator. Men jag har en fråga till AQ! Var det på grund av diskussionerna/åsikterna i den här tråden som du öppnade upp den gamla tråden om trakasserier och stalking och avhopp och utpekningar??
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 07:21
|

Medlem
Antal inlägg: 1 990
Medlem nr: 2 991

|
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-11-2010, 00:31)  Ett forum är nödvändigtvis inte en demokrati, som ni verkar tro ? Den som äger det bestämmer.I de flesta Fora jag är medlem även och moderator i har man mycket mer långtgående möjligheter än vad Aqua verkar ha. tex att tysta, banna eller helt enkelt ta bort inlägg från någon som går #över gränsen# Att rätta konstiga rubriker med mera ingår i en moderators skyldigheter. Jag tycker moderator här gör ett bra arbete.Kunde tom vara lite mera skarpt. EXAKT kunde inte sagt det bättre själv!
--------------------
Mvh Evelina Odlar numera i zon 4 Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 07:51
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Berith @ 17-11-2010, 07:09)  Har läst och begrundat (höll på att skriva beundrat!  men det hade väl ändå varit att ta i...) och det är väl helt enkelt så att vi har olika uppfattningar om vilka som passar som moderator.  Olika åsikter ska man väl ha, men ditt eviga misstänkliggörande av mig känns faktiskt både tjatigt och kränkande.. CITAT (Berith @ 17-11-2010, 07:09)  Men jag har en fråga till AQ! Var det på grund av diskussionerna/åsikterna i den här tråden som du öppnade upp den gamla tråden om trakasserier och stalking och avhopp och utpekningar??  Ja, jag öppnade tråden för att jag nu mindes att Göran utlovat en förstärkning av admin. av forumet, vilket ju skulle lösa en del problem... Har du något att invända mot denna "uppföljning"?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 08:04
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
CITAT (Aqvakul @ 17-11-2010, 07:51)  Ja, jag öppnade tråden för att jag nu mindes att Göran utlovat en förstärkning av admin. av forumet, vilket ju skulle lösa en del problem... Har du något att invända mot denna "uppföljning"? Tyckte väl kanske bara det var onödigt att dra upp anklagelserna om trakasserier och annat igen. Dom som hoppade av då kanske inte tycker det är så roligt att tråden kom upp igen. Inte den utpekade medlemmen heller, antar jag.
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 08:09
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Berith @ 17-11-2010, 08:04)  Tyckte väl kanske bara det var onödigt att dra upp anklagelserna om trakasserier och annat igen. Dom som hoppade av då kanske inte tycker det är så roligt att tråden kom upp igen. Inte den utpekade medlemmen heller, antar jag. Nu var det ju inte det som det handlade om, utan just det Göran utlovat. Hade det varit bättre om jag hade startat en ny tråd och citerat ur en gammal?
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 08:45
|

Medlem
Antal inlägg: 4 111
Medlem nr: 5 006

|
CITAT (Berith @ 17-11-2010, 08:04)  Tyckte väl kanske bara det var onödigt att dra upp anklagelserna om trakasserier och annat igen. Dom som hoppade av då kanske inte tycker det är så roligt att tråden kom upp igen. Inte den utpekade medlemmen heller, antar jag. Men Berith....frågan Aqva undrade över fanns ju i den tråden! Jag tycker du drog fram det ännu mer genom att skriva så i länken du satte in! Tråden heter ju något helt annat! Eftersom du drog upp länken här så uppmärksammade du den mer än vad Aqva gjorde...tycker jag!
--------------------
Irene sår och odlar i zon 3
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 08:58
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Jag förstår mig verkligen inte på dig Berith! Du kan verkligen konsten att göra en höna av en fjäder. Du har, vad du än försöker säga, inte gjort annat än hackat på AQ sen han först fick befogenheten att ta bort spam. Att han nu rättat stavfel i rubrik ska han väl inte behöva fråga adm. om. Den befogenheten måste han väl redan ha eftersom han faktiskt kan göra det? Sen har han ju själv sagt att han inte ska göra det i fortsättningen utan att fråga TS och det borde väl vara det viktigaste? Att TS själv vill alltså. För övrigt håller jag med Irene  . Om Odla skulle ha en "riktig" moderator hade jag inte motsagt mig AQ alls, tvärtom  . Själv skulle jag aldrig påta mig nåt så krävande edit:glömt ord
Redigerat av Gillan: 17-11-2010, 08:59
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 09:11
|

Medlem
Antal inlägg: 611
Medlem nr: 6 380

|
... och även jag vill säga att jag är tacksam om du, Aqvakul, rättar mina stavfel i rubriker, tar bort trist spam m m.
|
|
|
|
|
|
|
|
17-11-2010, 09:18
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-11-2010, 00:31)  Ett forum är nödvändigtvis inte en demokrati, som ni verkar tro ? Den som äger det bestämmer.I de flesta Fora jag är medlem även och moderator i har man mycket mer långtgående möjligheter än vad Aqua verkar ha. tex att tysta, banna eller helt enkelt ta bort inlägg från någon som går #över gränsen# Att rätta konstiga rubriker med mera ingår i en moderators skyldigheter. Jag tycker moderator här gör ett bra arbete.Kunde tom vara lite mera skarpt. Ja Kerstin en moderator skall även gå in vid bråk och ev. ta bort vissa inlägg. Men om hon/han själv bråkar med hur gör man då? Det är det varför jag säger en moderator skall vara neutral Här på småprat skulle det nog behövas en som tystar bråkstakarna. Men vissa trivs väl bara om man kan bråka. Jag förstår inte det. I ett forum jag är med, och som ägarn ville ha mig som moderator, tar man direkt bort olämplgia inlägg. Dom hamnar på "Trollängen" Elisabeth
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|