|
Christa
14-11-2010, 19:56
För en stund sedan stod det Shalin avgår men nu var det tillrättat och står Sahlin avgår.
Jag har tidigare frågat om det går att ändra i en rubrik men fått svaret att det inte går.
Nu ser jag förresten att ordassocieringslek är tillrättad också och den har ju funnits i evigheter och jag har undrat om ingen kunde rätta till stavningen.
herkules
14-11-2010, 20:06
CITAT (Christa @ 14-11-2010, 19:56)  För en stund sedan stod det Shalin avgår men nu var det tillrättat och står Sahlin avgår.
Jag har tidigare frågat om det går att ändra i en rubrik men fått svaret att det inte går.
Nu ser jag förresten att ordassocieringslek är tillrättad också och den har ju funnits i evigheter och jag har undrat om ingen kunde rätta till stavningen. de med adminbehörighet kan ändra rubriker
Meriona
14-11-2010, 20:10
SÅ är det nog, man får be om att det ska ändras, eller om någon admin ser det själv. Jag tycker att det är bra, för jag förstod inte först vem Shalin var, jag fick för mig att det var den tjejen i S som är från pakistan, fast det kanske är Nalin hon heter?
Eller om det är nåt annat land, sånt har jag inte sån koll på om jag ska vara ärlig.
Jahapp, här ändras mina rubriker utan att jag märker det ens. Märkte inte att jag skrivit fel heller.
Aqvakul
14-11-2010, 20:18
Jag tog mig friheten att ändra stavfelet - något som ens kan misstänkas förändra innehållet, ger jag mig inte på...
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 20:18)  Jag tog mig friheten att ändra stavfelet - något som ens kan misstänkas förändra innehållet, ger jag mig inte på... Tack, det var snällt! Jag vänder ju på bokstäver för jämnan, i text ser jag ju när det blir rödmarkerat men det där missade jag.
Christa
14-11-2010, 21:27
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 20:18)  Jag tog mig friheten att ändra stavfelet - något som ens kan misstänkas förändra innehållet, ger jag mig inte på... Hur kommer det sig då att ordassocieringslek har varit felstavad i flera år? Om jag själv märker att min rubrik blev fel kan jag då be dig att fixa det?
Aqvakul
14-11-2010, 21:29
CITAT (Christa @ 14-11-2010, 21:27)  Hur kommer det sig då att ordassocieringslek har varit felstavad i flera år?
Om jag själv märker att min rubrik blev fel kan jag då be dig att fixa det? Det var länge sen jag ändrade den rubriken... Ja, jag kan tänka mig att rätta stavfel...
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 20:18)  Jag tog mig friheten att ändra stavfelet - något som ens kan misstänkas förändra innehållet, ger jag mig inte på... Har du tillåtelse att göra det? Ändrade du utan att fråga trådskaparen? Ändrade du utan att fråga Ingemar eller Göran?
Aqvakul
15-11-2010, 07:41
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 06:23)  Har du tillåtelse att göra det?
Ändrade du utan att fråga trådskaparen?
Ändrade du utan att fråga Ingemar eller Göran? Nej, jag gjorde det på alldleles eget bevåg...
Upptäckte precis att Christa felstavat sin rubrik ... Överaskning Kanske du Aqvakul kan rätta den.
herkules
15-11-2010, 09:05
CITAT (Aqvakul @ 15-11-2010, 07:41)  Nej, jag gjorde det på alldleles eget bevåg... busigt!
CITAT (Aqvakul @ 15-11-2010, 07:41)  Nej, jag gjorde det på alldleles eget bevåg...
Men tycker ni verkligen att det är  att han gjorde det utan tillåtelse från Ingemar eller Göran? Det tycker absolut inte jag, och jag hoppas verkligen att han ger f-n i mina trådar hädanefter.
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 10:05)  Men tycker ni verkligen att det är  att han gjorde det utan tillåtelse från Ingemar eller Göran? Det tycker absolut inte jag, och jag hoppas verkligen att han ger f-n i mina trådar hädanefter.  Han har säkert tillåtelse av Göran och Ingemar. Inget att oroa sig för. Vad han får göra och inte göra är en sak mellan dem. Vi behöver inte fundera på det.
CITAT (Alba @ 15-11-2010, 10:13)  Han har säkert tillåtelse av Göran och Ingemar. Inget att oroa sig för. Vad han får göra och inte göra är en sak mellan dem. Vi behöver inte fundera på det. Jag frågade om han hade tillåtelse att ändra och han svarade "Nej, jag gjorde det på alldleles eget bevåg".
Nu ska jag inte skriva vad jag tror Aqua menar. Han får svara själv.
Gossen Ruda
15-11-2010, 10:33
Om Aq har möjlighet att ändra texten i en rubrik har han förmodligen också den behörigheten. Generellt. Dags att det slutar blåsa i tekoppen?
CITAT (Gossen Ruda @ 15-11-2010, 10:33)  Om Aq har möjlighet att ändra texten i en rubrik har han förmodligen också den behörigheten. Generellt. Dags att det slutar blåsa i tekoppen? Men jag tycker faktiskt inte att det är OK att han river runt med möjlighet att göra en massa saker. Tekopp eller inte tekopp... Han är bara medlem här, liksom vi andra. Han sa ju en gång att han kunde kolla IP-adresser och då kan man väl komma långt? Hur många här vill att någon annan medlem har den möjligheten? Till exempel... Inte jag, även om jag inte har nåt att dölja.
Irene_L
15-11-2010, 10:48
Men varför tar du inte detta med Ingemar eller Göran? Jag tycker det är helt ok att Aqva gör det han gör!!!
Nu är det ju så att Aqua inte är någon s.k. vanlig medlem. Han har fått ett uppdrag av Göran. Det är väl bra att han gör detta.
CITAT (Irene_L @ 15-11-2010, 10:48)  Men varför tar du inte detta med Ingemar eller Göran? Jag tycker det är helt ok att Aqva gör det han gör!!!  Tycker väl att AQ kunde avsäga sej spamborttagaruppgiften själv nu när det inte förekommer några spam längre. Skulle dom komma tillbaka kan ju nån annan få chansen. CITAT (Alba @ 15-11-2010, 10:49)  Nu är det ju så att Aqua inte är någon s.k. vanlig medlem. Han har fått ett uppdrag av Göran. Det är väl bra att han gör detta. Är han inte en vanlig medlem...?? Vet han om det själv?
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 10:55)   Tycker väl att AQ kunde avsäga sej spamborttagaruppgiften själv nu när det inte förekommer några spam längre. Skulle dom komma tillbaka kan ju nån annan få chansen. Är han inte en vanlig medlem...?? Vet han om det själv?  Skulle du då ta den "chansen" ? Jag vill då inte ha den och är så nöjd med Aqva.
Gossen Ruda
15-11-2010, 10:56
Att kunna se IP-nummer ger inte mycket. Möjligen kan man se att jag nu skriver detta från mitt jobb men inte mer. Man kan jämföra IP-adresser för att se om en person skriver under flera nick men det ger nog inte mycket det heller.
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 10:55)   Tycker väl att AQ kunde avsäga sej spamborttagaruppgiften själv nu när det inte förekommer några spam längre. Skulle dom komma tillbaka kan ju nån annan få chansen. Är han inte en vanlig medlem...?? Vet han om det själv?  Det var du som skrev "vanlig medlem". Nu behöver vi ju inte ägna oss åt hårklyverier. edit - så här skrev du Han är bara medlem här, liksom vi andra - alltså en vanlig medlem.
Antingen är han väl vanlig medlem eller så är han det inte. Jag ser honom som vanlig medlem och därför tycker jag inte att han ska vara nåt annat heller.
Nej, jag vill heller inte ha den chansen, jag vill kunna vara med här som jag alltid varit.
Irene_L
15-11-2010, 11:32
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 11:26)  Antingen är han väl vanlig medlem eller så är han det inte. Jag ser honom som vanlig medlem och därför tycker jag inte att han ska vara nåt annat heller.
Nej, jag vill heller inte ha den chansen, jag vill kunna vara med här som jag alltid varit. Jag har rödmarkerat en del av ditt citat. Nu är det så att Ingemar och Göran har beslutat att Aqva ska få ha mer befogenheter och då är det deras beslut! Jag är nöjd med deras beslut! Så du får kanske ta och ändra ditt tänkande och tänka att Aqva är en medlem med mer befogenheter!
Aqvakul
15-11-2010, 11:37
Detta känns som en dålig repris av en diskussion som Berith har dragit igång förr.
Har ni problem med mitt uppförande så ta det gärna med admin..
herkules
15-11-2010, 11:40
CITAT (Aqvakul @ 15-11-2010, 11:37)  Detta känns som en dålig repris av en diskussion som Berith har dragit igång förr.
Har ni problem med mitt uppförande så ta det gärna med admin.. ta't lugnt, ta en toy, du har de flestas förtroende, demokrati you know...
Christa
15-11-2010, 11:45
CITAT (netha @ 15-11-2010, 07:55)  Upptäckte precis att Christa felstavat sin rubrik ... Överaskning Kanske du Aqvakul kan rätta den.  Jag hade nog en känsla av det när jag läste det efteråt. Jag har alltid haft svårt för dubbeltecknad konsonant. Bra om Aqva fixar det. När det gäller den övriga diskussionen i den här tråden så får jag lite vibbar av "du skall inte tro att du är något". Aqva är i och för sig inte helt oskyldig på den punkten heller eftersom han skrev i en annan tråd att jag startade för mycket trådar och att han ibland anluter sig till mobben som är ute efter att trycka till skribenten. Alla former av diskussioner som går ut på att "du skall inte tro att du är något". Kom inte här och stick ut, tycker jag är lite larviga. Jag är inte ett dugg intresserad av att framstå som förmer än andra och är det någon annan som vill göra det så är det inget som jag bryr mig om. Jag tycker det är bra att Aqvakul ändrar stavfel i rubrikerna.
*Stintan*
15-11-2010, 11:54
Lägg ner nu Berith! Fattar inte varför du går igång så fort AQ:s roll på forumet kommer på tal. Vad är du orolig för? Han är lika mycket vanlig medlem som oss andra trots att han har fått ett förtroendeuppdrag. Han har ju fått uppdraget för vår skull!
CITAT (Aqvakul @ 15-11-2010, 11:37)  Detta känns som en dålig repris av en diskussion som Berith har dragit igång förr.
Har ni problem med mitt uppförande så ta det gärna med admin.. No problems alls! Skönt ju att slippa reta sig på felstavade rubriker.
Ok, då ändrar jag mej till att bli som majoriteten då. Ååååh vad du är gullig AQ.
Gunilla T
15-11-2010, 12:20
Aqvakul har fått ett uppdrag från de ansvariga på Odla som han skött med glans.
Eventuell kritik skall riktas till ansvariga för forumet och inte drabba Aqvakul personligen.
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 12:11)  Ok, då ändrar jag mej till att bli som majoriteten då. Ååååh vad du är gullig AQ.  Ash, ändrar mig. Gullplutt!
*Stintan*
15-11-2010, 12:21
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 12:11)  Ok, då ändrar jag mej till att bli som majoriteten då. Ååååh vad du är gullig AQ. 
Myosotis
15-11-2010, 12:25
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 12:11)  Ok, då ändrar jag mej till att bli som majoriteten då. Ååååh vad du är gullig AQ. 
 Skönt att se att det finns några med humor iaf.
herkules
15-11-2010, 13:19
Piccante
15-11-2010, 13:41
Att ändra ett felstavat namn är en rent redaktionell ändring, det ändrar inget i betydelsen. Alla som skrev i tråden diskuterade Mona Sahlin om det var fel så tror jag att trådskaparen skulle påpeka att tråden handlade om Shalin?
Jag förstår inte varför Aq måste misstänkligöras och ifrågasättas för sin existens?
Just det ja, jag har lovat att vara snäll, ända fram till jul.
Kram på er!
Anki på Öland
15-11-2010, 13:56
CITAT (Berith @ 15-11-2010, 10:05)  Men tycker ni verkligen att det är  att han gjorde det utan tillåtelse från Ingemar eller Göran? Det tycker absolut inte jag, och jag hoppas verkligen att han ger f-n i mina trådar hädanefter.  Men nu får du väl ge dig!! Kom igen och gnäll den dagen han går in och ändrar i dina trådar, då är det befogat!!
Lady Hamilton
15-11-2010, 16:16
Det är bra att felstavade rubriker blir ändrade. Eftersom jag är en av dem som lätt stavar fel och vet hur fort det kan gå, anser jag att det är bra att sådana fel går att rätta till i efterhand.
evelina
15-11-2010, 16:22
CITAT (Lady Hamilton @ 15-11-2010, 16:16)  Det är bra att felstavade rubriker blir ändrade. Eftersom jag är en av dem som lätt stavar fel och vet hur fort det kan gå, anser jag att det är bra att sådana fel går att rätta till i efterhand. Håller med och nickar.
CITAT (Aqvakul @ 14-11-2010, 20:18)  Jag tog mig friheten att ändra stavfelet - något som ens kan misstänkas förändra innehållet, ger jag mig inte på... Det är väl jättebra om Aq vill hjälpa till med en sådan sak. Jag tycker dessutom att hans svar talar för sej själv (understrykningen). Han verkar ha helt klart för sej var gränserna går för att gripa in och rätta, så vad är problemet?? Vi ska väl bara vara tacksamma istället för att gnälla!
sommarhumla
15-11-2010, 16:36
CITAT (Cacki @ 15-11-2010, 16:33)  Det är väl jättebra om Aq vill hjälpa till med en sådan sak. Jag tycker dessutom att hans svar talar för sej själv (understrykningen). Han verkar ha helt klart för sej var gränserna går för att gripa in och rätta, så vad är problemet?? Vi ska väl bara vara tacksamma istället för att gnälla!  Håller med!
Elisabeth-Västkustkolonisten
15-11-2010, 17:12
CITAT (Anma @ 15-11-2010, 13:56)  Just det ja, jag har lovat att vara snäll, ända fram till jul.
Kram på er! Hur skall du klara det?
Att ändra ett stavfel i en rubrik kan verka harmlöst och tom bra. Kanske ännu bättre om han skriver en liten rad om det i inlägget i fråga? Har sett att moderatorer gör det på andra forum.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-11-2010, 17:12)  Hur skall du klara det?  Jo, genom att skriva och sedan tänka tusen gånger om det är snällt och strunta i att skicka om det inte var det. Alternativt skriva, skicka, komma på att det inte är snällt och fort som sjutton gå och ändra och hoppas att ingen såg!
CITAT (Rihane @ 15-11-2010, 17:16)  Att ändra ett stavfel i en rubrik kan verka harmlöst och tom bra. Kanske ännu bättre om han skriver en liten rad om det i inlägget i fråga? Har sett att moderatorer gör det på andra forum. Bra förslag. Då behöver ingen tro att han smyger med sina rättelser. När vi rättar framgår det ju också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|