| |
|
  |
Hur är du konstig? |
|
|
|
|
19-11-2010, 16:20
|

Medlem
Antal inlägg: 6 295
Medlem nr: 11 365

|
Konstig...jo men självklart är jag det! Udda intressen? Stenar. Har alltid varit mer eller mindre fixerad vid stenar. När jag var barn hade jag nästan alltid stenar i fickorna (vilket min mor inte var såå förtjust i...konstigt nog). Jag har alltid trivts bäst ensam eller i sällskap av djur. Trivs med (de flesta) andra människor också, men bara om jag får vara ensam emellanåt. Kan inte/vill inte göra "hastverk"! Mår illa ända in i själen om jag måste göra något snabbt...passade inte så bra in på mitt yrke, där det är mycket vanligt att man jobbar på ackord  Det gick bättre att jobba på emballage-avdelningen...inga ackordjobb där Skruvar gärna - har hittills aldrig lejt bort oljebyten, byte av avgasrör och annat normalt underhåll av bilar. Nu är det bara min artros som hindrar mig - och att guben är likadan (minus värken) Kan vara tyst i flera dagar. Kan lika väl få mundiarré.  Prata om samma sak utan att gå in sidospår - inte jag inte! Ibland kan det nog vara svårt för andra att hänga med...så konstiga människor det finns! Samlar på småsmå glasdjur. Men dom måste ha normala färger! Alltså inte lila kor, röda älgar o.s.v. Städa glömmer jag bort att göra. Stryka kläder gillar jag inte - ska jag stryka så måste det bli helt slätt, så det kan ta låååååång tid att stryka en skjorta Perfektionist på ett vis, världens slarver i övrigt. Kommer sällan ihåg vart jag lagt saker...
--------------------
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi) cancer.gif
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 16:51
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Eva-Helene @ 19-11-2010, 16:20)  Konstig...jo men självklart är jag det! Udda intressen? Stenar. Har alltid varit mer eller mindre fixerad vid stenar. När jag var barn hade jag nästan alltid stenar i fickorna (vilket min mor inte var såå förtjust i...konstigt nog). Jag har alltid trivts bäst ensam eller i sällskap av djur. Trivs med (de flesta) andra människor också, men bara om jag får vara ensam emellanåt. Kan inte/vill inte göra "hastverk"! Mår illa ända in i själen om jag måste göra något snabbt...passade inte så bra in på mitt yrke, där det är mycket vanligt att man jobbar på ackord  Det gick bättre att jobba på emballage-avdelningen...inga ackordjobb där Skruvar gärna - har hittills aldrig lejt bort oljebyten, byte av avgasrör och annat normalt underhåll av bilar. Nu är det bara min artros som hindrar mig - och att guben är likadan (minus värken) Kan vara tyst i flera dagar. Kan lika väl få mundiarré.  Prata om samma sak utan att gå in sidospår - inte jag inte! Ibland kan det nog vara svårt för andra att hänga med...så konstiga människor det finns! Samlar på småsmå glasdjur. Men dom måste ha normala färger! Alltså inte lila kor, röda älgar o.s.v. Städa glömmer jag bort att göra. Stryka kläder gillar jag inte - ska jag stryka så måste det bli helt slätt, så det kan ta låååååång tid att stryka en skjorta Perfektionist på ett vis, världens slarver i övrigt. Kommer sällan ihåg vart jag lagt saker...  känner igen det, så konstigt
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 18:49
|

Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497

|
Udda o konstig det nog alla på sitt sätt o det kanske är att vara normal Hur är jag konstig? Conteinerletare...skojiga fynd gör man  Jobbat inom mansdominerade yrken. Varit på retreat hos Fransiskanska systrarna i Härryda. Åkte ensam till Australien i 6 mån o luffade när jag var 22 år. Tagit jägarexamen tillsammans med min man som då var charkuturist o styckare. Gått 1årig jakt och viltvårdskurs...konstigt för att vara stadsbo kanske? Samlar drivvid stenar o snäckor. Mina senaste vänner har jag träffat via internet men det kanske inte är så konstigt i dagens it samhälle...för mig är det en ny företelse, vi träffas 1 gång om året o har trevlig Älskar naturen o fota fast jag bor mitt i stan o får åka långt... Udda kankse är att jag gör snöänglar o snölyktor så fort snön kommer o ligger kvar  Vi kanske ska skapa en udda slinga med bara det o bilder på alla vackra snöänglar
Redigerat av Tikka: 19-11-2010, 21:31
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
19-11-2010, 20:31
|
Gäster

|
Eva-Helene! Jag har kvar min samling med små glasdjur från när jag var liten! Det är hundratals små djur och figurer som är väldigt välgjorda. De man kan köpa nu är så slarvigt gjorda tycker jag, eller har jag bara varit på fel ställen? Jag behöver inte fylla på samlingen, det är inte det, en hel del av det får ligga nedpackat, men man är ju ändå nyfiken när man ser dem nånstans.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 21:35
|

Medlem

|
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 20:31)  Eva-Helene! Jag har kvar min samling med små glasdjur från när jag var liten! Det är hundratals små djur och figurer som är väldigt välgjorda. De man kan köpa nu är så slarvigt gjorda tycker jag, eller har jag bara varit på fel ställen? Jag behöver inte fylla på samlingen, det är inte det, en hel del av det får ligga nedpackat, men man är ju ändå nyfiken när man ser dem nånstans. Åh! En till! Ja visst var dom bättre gjorda förr! Dom nyproducerade ser inte riktigt kloka ut (förutom kalvarna då, kanske...och skatorna). Precis, man behöver inte fylla på.. Fast min samling decimerades rejält för några år sedan när bokhyllan dom stod i rasade  Så jag är ständigt på jakt med ljus och lykta... Man ska ha en utomordentligt stor tur ifall man hittar såna små glasdjur på loppisar /second hand-butiker. Tyvärr!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 21:39
|

Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820

|
CITAT (Eva-Helene @ 19-11-2010, 16:20)  Konstig...jo men självklart är jag det! Udda intressen? Stenar. Har alltid varit mer eller mindre fixerad vid stenar. När jag var barn hade jag nästan alltid stenar i fickorna (vilket min mor inte var såå förtjust i...konstigt nog). Dom finaste stenarna plockade jag på stränderna då vi var utomlands... lite övervikt på planet Jag har alltid trivts bäst ensam eller i sällskap av djur. Trivs med (de flesta) andra människor också, men bara om jag får vara ensam emellanåt. Sitter gärna uppe ett par timmar extra efter alla har gått och lagt sig för att få en ensamtid  Kan inte/vill inte göra "hastverk"! Mår illa ända in i själen om jag måste göra något snabbt...passade inte så bra in på mitt yrke, där det är mycket vanligt att man jobbar på ackord  Det gick bättre att jobba på emballage-avdelningen...inga ackordjobb där Jobbar inte gärna under stress... var sak har sin tid Skruvar gärna - har hittills aldrig lejt bort oljebyten, byte av avgasrör och annat normalt underhåll av bilar. Nu är det bara min artros som hindrar mig - och att guben är likadan (minus värken) Har alltid meckat själv... B20 och B21 motorer hade jag, dom var lätta att förstå... men i dag!!! annars bygger och lagar jag allt hemmaKan vara tyst i flera dagar. Kan lika väl få mundiarré.  Prata om samma sak utan att gå in sidospår - inte jag inte! Ibland kan det nog vara svårt för andra att hänga med...så konstiga människor det finns! När jag kommer i gång kan det bli att jag själv inte hinner med i svängarna, hinner inte berätta klart förens jag är inne på nästa spår!Samlar på småsmå glasdjur. Men dom måste ha normala färger! Alltså inte lila kor, röda älgar o.s.v. samla glasdjur som liten Städa glömmer jag bort att göra. Finns ju så mycket viktigare grejer att göra... som att fixa med växternaStryka kläder gillar jag inte - ska jag stryka så måste det bli helt slätt, så det kan ta låååååång tid att stryka en skjorta Perfektionist på ett vis, världens slarver i övrigt. Såååå mycket JAG!!! Kommer sällan ihåg vart jag lagt saker... Varje dag Oj vad mycket vi hade gemensamt Nu mera tycker min omgivning att jag håller på med växter/odling/fröer... alldeles för mycket!!!, men DET tycker ju inte ni är konstigt Kläder ska vara bekväma och funktionella, kan gå till affären som en "bonde" utan att bry mig, lerig i stövlar... efter en dag på lotten, totala motsatsen till mina pipinetta vänner och släktingar annars är jag helt normal
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
19-11-2010, 21:42
|
Gäster

|
Du får komma hem till mig Eva-Helene, så får vi frossa i de små sötnosarna. Jag har ärvt några också efter min äldre kusin.  Kan de finnas på Tradera? Om ingen annan än du och jag begriper sig på deras värde så kanske man kan få dem billigt rent av.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 21:43
|

Medlem

|
CITAT (blomkronan @ 19-11-2010, 21:39)  Oj vad mycket vi hade gemensamt Nu mera tycker min omgivning att jag håller på med växter/odling/fröer... alldeles för mycket!!!, men DET tycker ju inte ni är konstigt Kläder ska vara bekväma och funktionella, kan gå till affären som en "bonde" utan att bry mig, lerig i stövlar... efter en dag på lotten, totala motsatsen till mina pipinetta vänner och släktingar annars är jag helt normal  CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 21:42)  Du får komma hem till mig Eva-Helene, så får vi frossa i de små sötnosarna. Jag har ärvt några också efter min äldre kusin.  Kan de finnas på Tradera? Om ingen annan än du och jag begriper sig på deras värde så kanske man kan få dem billigt rent av.  JAAAAA!!!!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 21:50
|

Medlem
Antal inlägg: 3 211
Medlem nr: 9 264

|
 Jag orkar inte läsa allt i denna tråd utan jag svarar direkt ändå! Jag är nog konstig för jag gillar att ha lugn och ro och helst vara ensam, jag är social på jobbet jag ger allt där och överallt men hemma är min och mina djurs borg, där får inte vad som helt lov att komma in! Men visst är man välkommen om jag gillar den som kommer! Thats all...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
19-11-2010, 22:13
|
Gäster

|
jag skriver väl upp lite så får resten avgöra
gillar inte sport, musik (kan däremot lyssna på det men som hobby nee) fyllefester hemma i lägenhet/huset (beror dock på men i de flesta fall bara töntigt tycker jag),konserter är dö tråkigt, dricker inte så mycket (eget val), noll intresse för maskiner och teknik (kan dock hantera teknik är inte bakom flötet), båtar, tåg, bilar, flygplan, motorcyklar, mopeder är tråkigt (däremot gillar jag en båttur men är inte intresserad av båten), sol och bad semester nej, hatar verkligen jobbjippon för att lära känna varandra eller likande som firamfest, tycker det är pinsamt att prata öppet vad man ska handla, tycker det är pinsamt att handla två gånger i samma affär under samma dag, hatar att sista längst fram på möten, har fobier och alla sjukdomar (tror jag). gillar Italien mer än Sverige. invecklad hjärna och psyke.
jag är lätt skrämd och hoppar lätt till av överraskning varje gång jag åker tåg är mer en panik-färd än en trevlig tågresa däremot båt, flygplan, buss är ganska behagligt och skönt att åka.
jag gillar trädgård, växter, inredning, djur och natur, konst alla former, kulturella ting och tillställningar och andra tillställningar som inte involverar fyllefest hemma, gillar vara ensam ibland från ljud och folk men samtidigt roligt att träffa folk och vara social. är jag på semester/resa är det landet och deras kultur och naturen som gäller. gillar naturkatastrofer och skulle vilja uppleva dom alla.
om jag är konstig eller ej får andra avgöra som sagt.
Redigerat av flaxss: 19-11-2010, 22:32
|
|
|
|
|
|
|
|
19-11-2010, 22:18
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
Jag är inte det minsta konstig;jag är jag...en människa!
|
|
|
|
|
|
|
Meriona
|
19-11-2010, 22:27
|
Gäster

|
Flaxss det där med naturkatastrof-kärleken ÄR konstigt! Allt annat är helt normalt, jag har lyckat umgås med dig en del och tycker bara att du är underbar.  Men jag skulle INTE vilja sitta med dig på kanten till en vulkan bara för att du skulle vara lycklig.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 00:14
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 01:18
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
CITAT (fuchsian @ 19-11-2010, 14:28)  ....maken kallar mig för ett olycksfågel, hur det kan komma sig..????? Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 01:39
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 01:18)  Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen Pssst, det där har du nog missupfattat, han levde ïdag(igår) iallafall
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 02:11
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Jag är konstig--för jag reagerar motstävigt på allt "jag måste"! Jag blir arg o vägrar! Allt man var tvungen göra som arbetslös--på AF, t ex. Idiotiskt! Ledde inte till nå´t!
Var motsträvig även som barn! Gömde mej när byns högste kom för att hämta mej till söndagsskolan! Tyckte redan då att det var så falskt! Tycker så än i dag. fast jag är 60 år! Religion är verkligen diskutabelt!
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 09:20
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 01:18)  Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen jaha, var läste du det? jag tycker att de som skrivit i tråden hittills verkar tämligen normala. vad är konstig, vad är ickekonstig, hur definiera?
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 09:44
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Människor som inte är lite "konstiga" är ganska ointressanta... Älskar "konstiga" människor, särskilt de som är hyfsat medvetna och öppna med sina "konstigheter"...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 10:25
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag brukar inte försöka ta kontroll över andra människor eller styra dem. Jag vet att jag betraktas som en snäll människa. Det uppfattas ofta som att jag är någon som andra kan styra och bestämma över mig. När jag aldrig lyder utan är mycket bestämd över vad jag själv ska göra och går mina egna vägar så betraktas jag som vrång och knepig och krånglig. Jag är inte nykterist och jag tycker att det är roligt att gå ut och festa ibland, men jag är knepig som dricker måttligt och inte vill festa eller vara ute på galej varje helg.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2010, 10:38
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
VAD är konstigt? Jag skulle tro att detta beror på vem det är som säger det! För mig är det helt normalt och naturligt att vara som jag är,alltså inget konstigt med det.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|