|
Jag har en teori... Nästan alla härliga människor verkar vara konstiga eller udda på något sätt! Åtminstone enligt min erfarenhet...  Och eftersom det finns så många härliga människor här på Odla så drar jag ju självklart slutsatsen att ni också är konstiga på något vis. Notera att det INTE är en förolämpning. Och jaaaaa, i grunden ligger en tanke om att det inte finns något riktigt 'normalt'!:P Har jag rätt? Har ni några udda intressen, eller är allmänt konstiga på något vis? Okej, jag kan inleda med lite konstigheter. ...igår hamnade jag och karln min på köksgolvet där vi bara låg och stirrade i taket och undrade om det var normalt att ligga på varandra på golvet helt utan anledning och bara titta i taket. ...jag har spenderat en sommar som vikingaskomakare... ...har slagits en hel del med långsvärd och har ofta kunnat stoltsera med blåmärken stora som handflator... Så, nu vill jag gärna höra hur ni är tokiga, knasiga eller annorlunda!
Kul tråd! Jag är nog väldigt konstig fast innerst inne tycker jag nog bara att alla andra är konstiga. För några år sedan skulle jag börja måla stumfilmsporträtt och kom på att jag ville använda färdigblandade grånyanser. Från mörkgrått (svart) till ljusgrått (ljusaste vitt). Det slutade med att jag fastnade, blandandes färg i gråzoonen så att säga  Nåväl allt gott efter ett halvår ungefär förstorade jag originalporträtten istället o ramade in. När jag var arbetslös gjorde jag en egen floranyckel. Det tog minst 2-3 timmar varje dag i 5 månader. Vissa dagar satt jag säkert upp till 8 timmar och det var så kul så det gick inte att sluta. En vacker dag skall jag fota samtliga växter i floran o försöka ge ut den - kanske ngn är sugen på att hänga på i projeket?  Studerat giftormar för ca 10 år sedan o spelade in allt som gick på tv. Kan fortfarande runt 100-200 latinska namn på giftormar jag aldrig skulle hitta förmodligen ens om jag var i landet/terrängen de lever i  Ägnade ca 15 dagar helt själv runt i Sverige förra sommaren fotograferandes fjärilar/fjärilsekologi. Hade med mat i kylväska så var inte inne i en enda stad/affär förutom logi eller tankning på hela tiden så all tid gick åt till letande/vandring. Fantastisk terapi också  Får återkomma med mer. Finns det ngn liksinnad hojta gärna till
Huggorm
19-11-2010, 09:28
Jag är konstig för att jag i princip är nykterist, för att jag saknar intresse för sport och musik, för att jag samlar på träd, för att jag söker mig bort från stadslivet, för att jag föredrar det lilla och enkla framför det avancerade och mest av allt för att jag är lite osocial
Christa
19-11-2010, 09:48
CITAT (Huggorm @ 19-11-2010, 09:28)  Jag är konstig för att jag i princip är nykterist, för att jag saknar intresse för sport och musik, för att jag samlar på träd, för att jag söker mig bort från stadslivet, för att jag föredrar det lilla och enkla framför det avancerade och mest av allt för att jag är lite asocial Allt du skriver utom musik stämmer på mig. Har i för sig inget stort behov av att lyssna på musik varje dag heller. Det går lite i perioder. Jag tycker det är skönt när det är tyst. Ibland kan det gå flera månader utan att jag lyssnat på musik och i jämfört med dagens ungdomar är det nog ovanligt. Jag shoppar nästa aldrig. Konsumerar över huvud taget väldigt lite. Soffbordet är fullt av årets squash och det står paprika och chiliplantor överallt så där är jag nog lite udda Jag bodde i 26 år utan TV.
Gunilla T
19-11-2010, 09:50
CITAT (Huggorm @ 19-11-2010, 09:28)  Jag är konstig för att jag i princip är nykterist, för att jag saknar intresse för sport och musik, för att jag samlar på träd, för att jag söker mig bort från stadslivet, för att jag föredrar det lilla och enkla framför det avancerade och mest av allt för att jag är lite asocial Pssst Huggorm..du menar säkert att du är osocial - asocial betyder att man ställer sig utanför samhällets normer...
*Stintan*
19-11-2010, 09:56
Hoppas verkligen att du inte är asocial Huggorm utan osocial möjligen Vet inte om jag tycker något av det ni sagt är konstigt. Det finns en del som tycker att mitt numera självvalda osociala enstöringsliv är konstigt, själv gillar jag det. Är en fixare och praktiker som gjort många saker som förvånat andra men det är nog mest för att jag är kvinna och gjort sånt som traditionellt ska göras av män som folk reagerat. Själv tycker jag inte det är konstigt alls. Lite galen får man vara
Huggorm
19-11-2010, 10:01
CITAT (Gunilla T @ 19-11-2010, 09:50)  Pssst Huggorm..du menar säkert att du är osocial - asocial betyder att man ställer sig utanför samhällets normer... Hoppsan, du har rätt förståss
Myosotis
19-11-2010, 10:18
Konstig? Jag?!  Jag är heelt normal!! Det är alla andra som är konstiga, hela samhället är konstigt. Jag tror faktiskt att jag är den enda som är helt normal i hela världen.
CITAT (*Stintan* @ 19-11-2010, 09:56)  Är en fixare och praktiker som gjort många saker som förvånat andra men det är nog mest för att jag är kvinna och gjort sånt som traditionellt ska göras av män som folk reagerat. Själv tycker jag inte det är konstigt alls. Lite galen får man vara  Jag har nog alltid varit lite annorlunda iom att jag redan som liten försökt tänka själv, ifrågasätta status quo och gå min egen väg. Just de etablerade könsrollerna är nånting jag alltid ifrågasatt  Jag har aldrig varit så macho av mig fast jag är hetero man. När jag var liten och de andra kidsen lekte med varandra var jag ofta ute i naturen och letade efter fina vilda växter som jag ibland grävde upp och planterade i min farmors trädgård. Detta var inte alltid så värst populärt, så till slut fick jag en egen del av trädgården där jag fick plantera och sköta om mina ogräs  En del tycker säkert att jag är konstig för att jag är vegan, men det tycker inte jag  Och en del tycker säkert att jag borde växa upp och börja leva som någon i min egen ålder, men man är ju inte äldre än vad man känner sig  Och precis som Fny har jag och min dåvarande partner legat på köksgolvet tillsammans och tittat upp i taket  Det finns lite andra "konstigheter" men dem vill jag nog inte berätta om här
skogstroll
19-11-2010, 11:02
jag är helmysko verkligen... åker hellre hem och ugglar i stugan på kvällar och helger än är ute på krogen och roar mig. Det har jag klarat av när jag bodde i stan... sen är jag väl inte så rasande social och babbelsjuk heller vilket kan verka udda bland "vanligt" jobbfolk. Fast jag tycker mest att de måste ha ett tomt liv om de ska ha fredagspubar, festa och sånt...  Skulle inte vilja byta.
CITAT (Myosotis @ 19-11-2010, 10:18)  Konstig? Jag?!  Jag är heelt normal!! Det är alla andra som är konstiga, hela samhället är konstigt. Jag tror faktiskt att jag är den enda som är helt normal i hela världen. 
Visst är man lite osocial. Kanske beroende av att livet inte alltid varit en dans på rosor. När man hittar fotfästet så är förutsättningarna ofta ändrade. Numera sätter jag välmående o ro före allt annat. Låt världen snurra på, mitt hus är mitt hem. Några fler överraskningar i livet vill jag inte ha. Inrutat liv, javisst. Udda säger en del, normalt säger andra. Vem bryr sig.
Meriona
19-11-2010, 12:58
Jag är inte ett dugg konstig, men alla andra kan jag inte begripa mig på alls!
skogstroll
19-11-2010, 13:01
varför ska man va så jäkla social egentligen... På en del arbetsplatser får man ju nästan gå om man inte ställer upp på fester och sånt. Vi har sånt där hela tiden... kundkalas, pubbar, kickoffs, julfest, sommarfest blä och urk jag är så trött på krog- och stadsliv så jag rusar hem på kvällarna. Själv jobbar jag just för att kunna åka ut till mitt tysta ställe i skogen för att stressa av, och slippa just stan och stök...
Visst är jag konstig!  Bor ju "mitt i urskogen" och har svårt att tänka mig något annat, trots att jag varken har bil eller körkort. Cyklar ofta en dryg mil fram och tillbaka till jobbet trots att det finns buss. Samlar äpplen i massor för att lägga ut till rådjur och älgar - bara för att jag tycker om dem och vill ha dem i närheten, utan en tanke på att skjuta dem (annat än med kameran förstås). Odlar fiskar som de flesta inte har hört talas om och vinner ibland priser för dem på konstiga utställningar. Driver upp diverse växter som jag sällan behåller själv utan säljer på olika marknader. Jag hör gärna på musik, men har konstig smak (mest folk- och världsmusik) och bryr mig inte om vad som är inne. Och så är jag nykterist. Jag är väl inte världens mest pratsamma människa, även om jag har behov både av att träffa andra och att få vara för mig själv. Olle
mamamaggan
19-11-2010, 13:56
Om jag har några " konstigheter " för mig ? Nej , nej ,nej !! Vad som är " konstigt/avvikande " eller inte beror väl på var du bor/jobbar /umgås osv. alltså hur det ser ut runtomkring dig. Har flyttat runt lite och har själv sett/upplevt att det som ses som helt normalt på ett ställe kan upplevas som fullständigt onormalt och mycket avvikande på ett annat ställe. Har alltid ifrågasatt och funderat mycket kring saker/fenomen i min omvärld och det är väl det som är "konstigt " med mig. Vill inte ge mig förrän jag gått till botten med " problemen ". Andra kanske kan uppleva det som aggressivt men jag vill bara veta hur andra tänker både när vi tänker lika och olika. Ger mig aldrig förrän jag är totalt överbevisad.
Aqvakul
19-11-2010, 13:58
Jag är möjligen översocial, vilket ibland göra att jag tappar fokus på det som måste göras. Jag älskar också att totalt förlora mig i meningslösa projekt som så småningom avlöses av nya meningslösa projekt... Trädgård är kanske det enda intresse som jag hållit vid liv riktigt länge...
CITAT (Olle A @ 19-11-2010, 13:54)  Samlar äpplen i massor för att lägga ut till rådjur och älgar - bara för att jag tycker om dem och vill ha dem i närheten, utan en tanke på att skjuta dem (annat än med kameran förstås).
evelina
19-11-2010, 14:17
Jag skulle nog ha blivit en man (pappa hade blivit överlycklig) men nu är jag kvinna. Jag har mekat alla sönernas moppar och bilar. Om ngt går sönder försöker jag alltid fixa det själv först. Älskar mitt hem min trädgård och mina hundar och min särbo.Gjorde en stor omvändning i mitt liv 2008 med att flytta från Stockholm ut på landet och fick en tom trädgård vilken lycka!!! jag har inte ångrat mig en enda sekund. Naturen är en lisa för själen. Har kört Dragster.Jäkligt kul var det.Har haft en bilskrot i USA med min ex-man och massor med andra saker. Jag är nog lite osocial,Fast jag haft ett yrke där man träffade folk hela dagarna. Orkar inte med en massa oljud MEN sedan kan jag ibland tycka att det är rolig att klä upp sig använda make up för jag är ju Qvinna.
fuchsian
19-11-2010, 14:28
Konstig?? Javisst, men hur? --- En klient ringde igår till mig och sade att --- du är nog rätt unikt konstig, du-- Han hade blivit av med sin värk sen 2 år tillbaka och ville endast flytta fram sin nästa besök hos mig. Där hör man! - om det nu är så konstigt, om man hinner tänka efter, vilket jag sällan gör...... Sakterliga håller vi på att landa till verkligheten. ... Har alltid fått höra hur konstig jag kan bli, men mest får de ett gott skratt och det bjuder jag på.....  Har man blivid född som jag, vad annars kan man vänta sig? ... Men en sak har jag lärt mig ---- livet blir aldrig som man har tänkt sig och väl det....hade tänkt att hinna med dubbelt så mycket än så här ......maken kallar mig för ett olycksfågel, hur det kan komma sig..?????  men jag är positiv person och gör mitt så gott jag kan och är nöjd med det.....  men massa tokerier har jag hunnit med, men det får ni läsa om senare, nu gör jag endast en avstickare och skriver endast detta, men nog ommmet ....  till alla! Fuchsian...
Eva-Helene
19-11-2010, 16:20
Konstig...jo men självklart är jag det! Udda intressen? Stenar. Har alltid varit mer eller mindre fixerad vid stenar. När jag var barn hade jag nästan alltid stenar i fickorna (vilket min mor inte var såå förtjust i...konstigt nog). Jag har alltid trivts bäst ensam eller i sällskap av djur. Trivs med (de flesta) andra människor också, men bara om jag får vara ensam emellanåt. Kan inte/vill inte göra "hastverk"! Mår illa ända in i själen om jag måste göra något snabbt...passade inte så bra in på mitt yrke, där det är mycket vanligt att man jobbar på ackord  Det gick bättre att jobba på emballage-avdelningen...inga ackordjobb där Skruvar gärna - har hittills aldrig lejt bort oljebyten, byte av avgasrör och annat normalt underhåll av bilar. Nu är det bara min artros som hindrar mig - och att guben är likadan (minus värken) Kan vara tyst i flera dagar. Kan lika väl få mundiarré.  Prata om samma sak utan att gå in sidospår - inte jag inte! Ibland kan det nog vara svårt för andra att hänga med...så konstiga människor det finns! Samlar på småsmå glasdjur. Men dom måste ha normala färger! Alltså inte lila kor, röda älgar o.s.v. Städa glömmer jag bort att göra. Stryka kläder gillar jag inte - ska jag stryka så måste det bli helt slätt, så det kan ta låååååång tid att stryka en skjorta Perfektionist på ett vis, världens slarver i övrigt. Kommer sällan ihåg vart jag lagt saker...
*Stintan*
19-11-2010, 16:51
CITAT (Eva-Helene @ 19-11-2010, 16:20)  Konstig...jo men självklart är jag det! Udda intressen? Stenar. Har alltid varit mer eller mindre fixerad vid stenar. När jag var barn hade jag nästan alltid stenar i fickorna (vilket min mor inte var såå förtjust i...konstigt nog). Jag har alltid trivts bäst ensam eller i sällskap av djur. Trivs med (de flesta) andra människor också, men bara om jag får vara ensam emellanåt. Kan inte/vill inte göra "hastverk"! Mår illa ända in i själen om jag måste göra något snabbt...passade inte så bra in på mitt yrke, där det är mycket vanligt att man jobbar på ackord  Det gick bättre att jobba på emballage-avdelningen...inga ackordjobb där Skruvar gärna - har hittills aldrig lejt bort oljebyten, byte av avgasrör och annat normalt underhåll av bilar. Nu är det bara min artros som hindrar mig - och att guben är likadan (minus värken) Kan vara tyst i flera dagar. Kan lika väl få mundiarré.  Prata om samma sak utan att gå in sidospår - inte jag inte! Ibland kan det nog vara svårt för andra att hänga med...så konstiga människor det finns! Samlar på småsmå glasdjur. Men dom måste ha normala färger! Alltså inte lila kor, röda älgar o.s.v. Städa glömmer jag bort att göra. Stryka kläder gillar jag inte - ska jag stryka så måste det bli helt slätt, så det kan ta låååååång tid att stryka en skjorta Perfektionist på ett vis, världens slarver i övrigt. Kommer sällan ihåg vart jag lagt saker...  känner igen det, så konstigt
Udda o konstig det nog alla på sitt sätt o det kanske är att vara normal Hur är jag konstig? Conteinerletare...skojiga fynd gör man  Jobbat inom mansdominerade yrken. Varit på retreat hos Fransiskanska systrarna i Härryda. Åkte ensam till Australien i 6 mån o luffade när jag var 22 år. Tagit jägarexamen tillsammans med min man som då var charkuturist o styckare. Gått 1årig jakt och viltvårdskurs...konstigt för att vara stadsbo kanske? Samlar drivvid stenar o snäckor. Mina senaste vänner har jag träffat via internet men det kanske inte är så konstigt i dagens it samhälle...för mig är det en ny företelse, vi träffas 1 gång om året o har trevlig Älskar naturen o fota fast jag bor mitt i stan o får åka långt... Udda kankse är att jag gör snöänglar o snölyktor så fort snön kommer o ligger kvar  Vi kanske ska skapa en udda slinga med bara det o bilder på alla vackra snöänglar
Meriona
19-11-2010, 20:31
Eva-Helene! Jag har kvar min samling med små glasdjur från när jag var liten! Det är hundratals små djur och figurer som är väldigt välgjorda. De man kan köpa nu är så slarvigt gjorda tycker jag, eller har jag bara varit på fel ställen? Jag behöver inte fylla på samlingen, det är inte det, en hel del av det får ligga nedpackat, men man är ju ändå nyfiken när man ser dem nånstans.
Eva-Helene
19-11-2010, 21:35
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 20:31)  Eva-Helene! Jag har kvar min samling med små glasdjur från när jag var liten! Det är hundratals små djur och figurer som är väldigt välgjorda. De man kan köpa nu är så slarvigt gjorda tycker jag, eller har jag bara varit på fel ställen? Jag behöver inte fylla på samlingen, det är inte det, en hel del av det får ligga nedpackat, men man är ju ändå nyfiken när man ser dem nånstans. Åh! En till! Ja visst var dom bättre gjorda förr! Dom nyproducerade ser inte riktigt kloka ut (förutom kalvarna då, kanske...och skatorna). Precis, man behöver inte fylla på.. Fast min samling decimerades rejält för några år sedan när bokhyllan dom stod i rasade  Så jag är ständigt på jakt med ljus och lykta... Man ska ha en utomordentligt stor tur ifall man hittar såna små glasdjur på loppisar /second hand-butiker. Tyvärr!
blomkronan
19-11-2010, 21:39
CITAT (Eva-Helene @ 19-11-2010, 16:20)  Konstig...jo men självklart är jag det! Udda intressen? Stenar. Har alltid varit mer eller mindre fixerad vid stenar. När jag var barn hade jag nästan alltid stenar i fickorna (vilket min mor inte var såå förtjust i...konstigt nog). Dom finaste stenarna plockade jag på stränderna då vi var utomlands... lite övervikt på planet Jag har alltid trivts bäst ensam eller i sällskap av djur. Trivs med (de flesta) andra människor också, men bara om jag får vara ensam emellanåt. Sitter gärna uppe ett par timmar extra efter alla har gått och lagt sig för att få en ensamtid  Kan inte/vill inte göra "hastverk"! Mår illa ända in i själen om jag måste göra något snabbt...passade inte så bra in på mitt yrke, där det är mycket vanligt att man jobbar på ackord  Det gick bättre att jobba på emballage-avdelningen...inga ackordjobb där Jobbar inte gärna under stress... var sak har sin tid Skruvar gärna - har hittills aldrig lejt bort oljebyten, byte av avgasrör och annat normalt underhåll av bilar. Nu är det bara min artros som hindrar mig - och att guben är likadan (minus värken) Har alltid meckat själv... B20 och B21 motorer hade jag, dom var lätta att förstå... men i dag!!! annars bygger och lagar jag allt hemmaKan vara tyst i flera dagar. Kan lika väl få mundiarré.  Prata om samma sak utan att gå in sidospår - inte jag inte! Ibland kan det nog vara svårt för andra att hänga med...så konstiga människor det finns! När jag kommer i gång kan det bli att jag själv inte hinner med i svängarna, hinner inte berätta klart förens jag är inne på nästa spår!Samlar på småsmå glasdjur. Men dom måste ha normala färger! Alltså inte lila kor, röda älgar o.s.v. samla glasdjur som liten Städa glömmer jag bort att göra. Finns ju så mycket viktigare grejer att göra... som att fixa med växternaStryka kläder gillar jag inte - ska jag stryka så måste det bli helt slätt, så det kan ta låååååång tid att stryka en skjorta Perfektionist på ett vis, världens slarver i övrigt. Såååå mycket JAG!!! Kommer sällan ihåg vart jag lagt saker... Varje dag Oj vad mycket vi hade gemensamt Nu mera tycker min omgivning att jag håller på med växter/odling/fröer... alldeles för mycket!!!, men DET tycker ju inte ni är konstigt Kläder ska vara bekväma och funktionella, kan gå till affären som en "bonde" utan att bry mig, lerig i stövlar... efter en dag på lotten, totala motsatsen till mina pipinetta vänner och släktingar annars är jag helt normal
Meriona
19-11-2010, 21:42
Du får komma hem till mig Eva-Helene, så får vi frossa i de små sötnosarna. Jag har ärvt några också efter min äldre kusin.  Kan de finnas på Tradera? Om ingen annan än du och jag begriper sig på deras värde så kanske man kan få dem billigt rent av.
Eva-Helene
19-11-2010, 21:43
CITAT (blomkronan @ 19-11-2010, 21:39)  Oj vad mycket vi hade gemensamt Nu mera tycker min omgivning att jag håller på med växter/odling/fröer... alldeles för mycket!!!, men DET tycker ju inte ni är konstigt Kläder ska vara bekväma och funktionella, kan gå till affären som en "bonde" utan att bry mig, lerig i stövlar... efter en dag på lotten, totala motsatsen till mina pipinetta vänner och släktingar annars är jag helt normal  CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 21:42)  Du får komma hem till mig Eva-Helene, så får vi frossa i de små sötnosarna. Jag har ärvt några också efter min äldre kusin.  Kan de finnas på Tradera? Om ingen annan än du och jag begriper sig på deras värde så kanske man kan få dem billigt rent av.  JAAAAA!!!!
sqrulan
19-11-2010, 21:50
 Jag orkar inte läsa allt i denna tråd utan jag svarar direkt ändå! Jag är nog konstig för jag gillar att ha lugn och ro och helst vara ensam, jag är social på jobbet jag ger allt där och överallt men hemma är min och mina djurs borg, där får inte vad som helt lov att komma in! Men visst är man välkommen om jag gillar den som kommer! Thats all...
Alexander-VG-zon3
19-11-2010, 22:13
jag skriver väl upp lite så får resten avgöra
gillar inte sport, musik (kan däremot lyssna på det men som hobby nee) fyllefester hemma i lägenhet/huset (beror dock på men i de flesta fall bara töntigt tycker jag),konserter är dö tråkigt, dricker inte så mycket (eget val), noll intresse för maskiner och teknik (kan dock hantera teknik är inte bakom flötet), båtar, tåg, bilar, flygplan, motorcyklar, mopeder är tråkigt (däremot gillar jag en båttur men är inte intresserad av båten), sol och bad semester nej, hatar verkligen jobbjippon för att lära känna varandra eller likande som firamfest, tycker det är pinsamt att prata öppet vad man ska handla, tycker det är pinsamt att handla två gånger i samma affär under samma dag, hatar att sista längst fram på möten, har fobier och alla sjukdomar (tror jag). gillar Italien mer än Sverige. invecklad hjärna och psyke.
jag är lätt skrämd och hoppar lätt till av överraskning varje gång jag åker tåg är mer en panik-färd än en trevlig tågresa däremot båt, flygplan, buss är ganska behagligt och skönt att åka.
jag gillar trädgård, växter, inredning, djur och natur, konst alla former, kulturella ting och tillställningar och andra tillställningar som inte involverar fyllefest hemma, gillar vara ensam ibland från ljud och folk men samtidigt roligt att träffa folk och vara social. är jag på semester/resa är det landet och deras kultur och naturen som gäller. gillar naturkatastrofer och skulle vilja uppleva dom alla.
om jag är konstig eller ej får andra avgöra som sagt.
Jag är inte det minsta konstig;jag är jag...en människa!
Meriona
19-11-2010, 22:27
Flaxss det där med naturkatastrof-kärleken ÄR konstigt! Allt annat är helt normalt, jag har lyckat umgås med dig en del och tycker bara att du är underbar.  Men jag skulle INTE vilja sitta med dig på kanten till en vulkan bara för att du skulle vara lycklig.
Biggan_
20-11-2010, 00:14
Solstorm
20-11-2010, 01:18
CITAT (fuchsian @ 19-11-2010, 14:28)  ....maken kallar mig för ett olycksfågel, hur det kan komma sig..????? Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen
*Stintan*
20-11-2010, 01:39
CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 01:18)  Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen Pssst, det där har du nog missupfattat, han levde ïdag(igår) iallafall
zaaritha
20-11-2010, 02:11
Jag är konstig--för jag reagerar motstävigt på allt "jag måste"! Jag blir arg o vägrar! Allt man var tvungen göra som arbetslös--på AF, t ex. Idiotiskt! Ledde inte till nå´t!
Var motsträvig även som barn! Gömde mej när byns högste kom för att hämta mej till söndagsskolan! Tyckte redan då att det var så falskt! Tycker så än i dag. fast jag är 60 år! Religion är verkligen diskutabelt!
herkules
20-11-2010, 09:20
CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 01:18)  Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen jaha, var läste du det? jag tycker att de som skrivit i tråden hittills verkar tämligen normala. vad är konstig, vad är ickekonstig, hur definiera?
Aqvakul
20-11-2010, 09:44
Människor som inte är lite "konstiga" är ganska ointressanta... Älskar "konstiga" människor, särskilt de som är hyfsat medvetna och öppna med sina "konstigheter"...
Solstorm
20-11-2010, 10:25
Jag brukar inte försöka ta kontroll över andra människor eller styra dem. Jag vet att jag betraktas som en snäll människa. Det uppfattas ofta som att jag är någon som andra kan styra och bestämma över mig. När jag aldrig lyder utan är mycket bestämd över vad jag själv ska göra och går mina egna vägar så betraktas jag som vrång och knepig och krånglig. Jag är inte nykterist och jag tycker att det är roligt att gå ut och festa ibland, men jag är knepig som dricker måttligt och inte vill festa eller vara ute på galej varje helg.
VAD är konstigt? Jag skulle tro att detta beror på vem det är som säger det! För mig är det helt normalt och naturligt att vara som jag är,alltså inget konstigt med det.
CITAT (silos @ 19-11-2010, 22:18)  Jag är inte det minsta konstig;jag är jag...en människa!  Jo men människor är faktiskt rätt konstiga djur  På tal om djur så har jag två mjukis-djur i mitt rum; en fladdermus (blev riktigt glad när jag hittade den) och en råtta. Ok då det kanske inte var så konstigt ändå... Verkliga fladdermöss och råttor är iaf bland mina favorit-djur. CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 22:27)  Flaxss det där med naturkatastrof-kärleken ÄR konstigt! Allt annat är helt normalt, jag har lyckat umgås med dig en del och tycker bara att du är underbar.  Men jag skulle INTE vilja sitta med dig på kanten till en vulkan bara för att du skulle vara lycklig.  Hahahaha Själv är jag livrädd för jordbävningar (har upplevt två), men vulkaner är lite spännande ändå
CITAT (zaaritha @ 20-11-2010, 02:11)  Jag är konstig--för jag reagerar motstävigt på allt "jag måste"! Jag blir arg o vägrar! Allt man var tvungen göra som arbetslös--på AF, t ex. Idiotiskt! Ledde inte till nå´t! Känner igen det där. Måsten är en plåga för mig
skånepåg
20-11-2010, 12:41
Hehe jag och några till har Asperger så vi är inte så normala
fuchsian
20-11-2010, 13:04
CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 01:18)  Av konstiga människor så är antingen fuchian eller hennes make konstigast. Han kallar henne... Jösses, han dog ju häromdagen Ja du, allt som man inte vet om kan bli konstigt. En "olycksfågel" är jag, men maken använder det i positiv anda. det kanske låter konstigt, men det bjuder jag på. Har en förmåga att vara på 511 ställen, helst samtidigt, så det kan hända en och annan blessyr, men min läkare är van vid det..... Du skulle nog upptäcka mycket mer om du hade träffat oss.......  OK, gjorde endast ett inlägg, men jag tar en paus härifrån, skriver lite i nån tråd, men maken fick ett besked, som inte gör livet så lätt, så jag behövs mest hos honom. Det var min mor som dog i augusti, hoppas att maken klarar sig, mer vet jag inte. Sen hur konstigt allt kan bli, det får man se och jag är den jag är och nöjd med det så här långt, så jag har tagit fram min bokmanus och arbetar med det. ..  Till er Alla fr. Fuchsian...
Jag är jättekonstig. Det senaste av mina konstigheter är att jag slutat med schampo. Dessutom sover jag till 12 en helt vanlig lördag.
fuchsian
20-11-2010, 14:21
CITAT (Anma @ 20-11-2010, 13:58)  Jag är jättekonstig. Det senaste av mina konstigheter är att jag slutat med schampo. Dessutom sover jag till 12 en helt vanlig lördag. Om det är konstigt, så vad är då detta ---- vi har inte ens en tanke att gå upp idag.......  och här gäller det också endast balsamtvätt av mitt hår. Det går bättre än jag trodde och utslaget håller sig rätt lugn, men som du vet, lever jag just nu i en inre stress. Endast den "gröna tottekacklan" protesterar,  resten är lugnt. Man lever just nu rätt osocialt, men vi har alltid trivst ensamma tillsammans, så det är ett plus. 2 klienter har jag just nu och en del i kö och en förfrågan att besöka ett hus där det hörs mer än nödvändigt, så det finns alla de slags konstigheter, eller vad man gör dom till. .  ... Fuchsian....
Alexander-VG-zon3
20-11-2010, 17:23
CITAT (batski @ 20-11-2010, 12:32)  Jo men människor är faktiskt rätt konstiga djur På tal om djur så har jag två mjukis-djur i mitt rum; en fladdermus (blev riktigt glad när jag hittade den) och en råtta. Ok då det kanske inte var så konstigt ändå... Verkliga fladdermöss och råttor är iaf bland mina favorit-djur. Hahahaha Själv är jag livrädd för jordbävningar (har upplevt två), men vulkaner är lite spännande ändå  jag har med en mjukis råtta, fast på nåt vis ligger den alltid under sängen. har också en björn, gris, kondom och en svart fluffig figur med ett stort hål där bak (tråden har gått upp). alla dessa ligger nog under sängen tror jag. är man konstigt om man har mjukis djur när man passerat 15? lyllo dig jag vill gärna ha en jordbävning här och nu. CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 22:27)  Flaxss det där med naturkatastrof-kärleken ÄR konstigt! Allt annat är helt normalt, jag har lyckat umgås med dig en del och tycker bara att du är underbar.  Men jag skulle INTE vilja sitta med dig på kanten till en vulkan bara för att du skulle vara lycklig.  nehä vad är du får dålig vän som inte vill sitta med mig vid en vulkan  . mar... vill nog inte heller sitta med mig vid en vulkan får väl sitta där själv och glo om tillfället skulle komma. låter en orkan bättre då ?
Myosotis
20-11-2010, 18:31
CITAT (flaxss @ 20-11-2010, 17:23)  är man konstigt om man har mjukis djur när man passerat 15? NEJ!!!! Var har du fått det ifrån?! Det skulle ju innebära att jag var konstig, och det begriper du väl att jag inte kan vara. CITAT (flaxss @ 20-11-2010, 17:23)  låter en orkan bättre då ? Jag kan sitta och titta på en orkan med dig, det skulle vara häftigt att sitta i en betongbunker eller liknande i skogen och se träden falla!
Meriona
20-11-2010, 18:34
jag har ett par hundra kramdjur (några av dem har en egen säng)  Får jag ta med mig några av dem och mysa med er i bunkern, Myo och Flaxss?
CITAT (flaxss @ 20-11-2010, 17:23)  jag har med en mjukis råtta, fast på nåt vis ligger den alltid under sängen. har också en björn, gris, kondom och en svart fluffig figur med ett stort hål där bak (tråden har gått upp). alla dessa ligger nog under sängen tror jag. är man konstigt om man har mjukis djur när man passerat 15? Nejdå, inte alls  CITAT (flaxss @ 20-11-2010, 17:23)  lyllo dig jag vill gärna ha en jordbävning här och nu. Jag tyckte det var ganska scary, men även lite spännande faktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|