CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 12:49)

Silos, av vad jag kan förstå utifrån dina olika inlägg så tror jag att du är en genomgod människa. Du behöver aldrig vara rädd för några demoner. Demoner är det som vi fantiserar ihop, våra rädslor som kan hemsöka oss, skräcken som vi själva fantiserar ihop. Det finns inga riktiga demoner att vara rädd för, du kan vara helt trygg i det.
Däremot så tror jag att du lätt låter dig skrämmas upp av olika domedagsprofetior. De som sprider skräck med att hota om olika demoner, ondska och undergång, de gör det av ett syfte för egen del. Att sprida skräck är ett sätt att ta makt och kontroll över andra människor. Jag önskar att du slutar att söka och läsa om sådana saker, de har inget gott att ge dig, bara skräck.
När någon säger: "Ni som inte tror på mitt sätt kommer att drabbas av något ont", så säger de inte det av kärlek utan av maktbegär.
Silos, du följer Jesus och känner dig trygg med det. Fortsätt med det, det är ju där du hittar trygghet och kärlek. Strunta i att läsa om det onda.
Kära Solstorm, jag har funderat på ett svar till Silos, men inte kommit på hur jag skall formulera mig! Nu har du gjort det för mig!!!! TACK!!!!
Solis, kära du! Lita på ditt eget omdöme! (Jag vet att det är lätt att säga, svårare att göra,) men snälla du, du är så klok, och har såååå mycket inneboende värme så förlita dig på dig själv!!!
Kram
Redigerat av anne-li i olofstorp: 20-11-2010, 15:45