|
Nu har jag fått reda på att spöken är inte avlidna människor utan de är demoner! http://www.apg29.se/index.php?artid=3416
sqrulan
19-11-2010, 22:22
Piccante
19-11-2010, 22:32
gjorde det någon större skillnad?
CITAT (Markus_H @ 19-11-2010, 22:32)  gjorde det någon större skillnad? Hur menar du?
*Stintan*
19-11-2010, 22:34
 Finns bara i huvudet på en del människor.
Meriona
19-11-2010, 22:34
Jag har hört talas om svettiga spöken, att de ska vara värre än vanliga.  Fast nä - jag tror inte på spöken alls.
CITAT (*Stintan* @ 19-11-2010, 22:34)   Finns bara i huvudet på en del människor. Är du alldeles säker på det?
*Stintan*
19-11-2010, 22:38
Ja!
Kolla på karln här! http://www.youtube.com/watch?v=7YJiDOr6328undrar vem han är besatt av?!
Alexander-VG-zon3
19-11-2010, 22:56
han är nog besatt av livets ord. jag har träffat folk därifrån även mer ''privat'' och dom är tycker jag väldigt hjärntvättade eller väldigt blinda. annars att folk blir besatta i livets ord kanske ökar intresset för dom så att dom kan tvätta fler hjärnor.
sqrulan
19-11-2010, 22:59
Sluta nu!!! Jag tycker verkligen att du SKA det! TRO på dej själv och sluta att ......ja va fasen ska man säga.?
Piccante
19-11-2010, 23:02
CITAT (Meriona @ 19-11-2010, 22:34)  Jag har hört talas om svettiga spöken, att de ska vara värre än vanliga.  Fast nä - jag tror inte på spöken alls. ja då luktar de ju dessutom illa  CITAT (silos @ 19-11-2010, 22:33)  Hur menar du? man ser så sällan spöken så om de är avlidna eller demoner är väl sällan något praktiskt problem?
zaaritha
20-11-2010, 02:20
S.k. "spöken" är definitivt inte "demoner"! Vad är det för dumheter? Vem påstår det? Jag trodde att du --i all din flummighet--ändå är vettigare!
Gossen Ruda
20-11-2010, 07:24
Spöken finns bara i människans fantasi. Slutar man tro på dem försvinner de som en fis i världsrymden.
CITAT (sqrulan @ 19-11-2010, 22:59)  Sluta nu!!! Jag tycker verkligen att du SKA det! TRO på dej själv och sluta att ......ja va fasen ska man säga.? Hur menar du?
Tror att Ulf Ekman lider av skabb i röven. Verkar klia eftersom inte kan stå still
CITAT (Gossen Ruda @ 20-11-2010, 07:24)  Spöken finns bara i människans fantasi. Slutar man tro på dem försvinner de som en fis i världsrymden. Jag tror att det är störst sannolikhet att det inte finns vare sig spöken eller demoner, men jag är ändå öppen för möjligheten att jag kan ha fel. Tänk om det är så att det finns fjärde dimensions-varelser som vi kan få en skymt av ibland?
Solstorm
20-11-2010, 12:49
Silos, av vad jag kan förstå utifrån dina olika inlägg så tror jag att du är en genomgod människa. Du behöver aldrig vara rädd för några demoner. Demoner är det som vi fantiserar ihop, våra rädslor som kan hemsöka oss, skräcken som vi själva fantiserar ihop. Det finns inga riktiga demoner att vara rädd för, du kan vara helt trygg i det.
Däremot så tror jag att du lätt låter dig skrämmas upp av olika domedagsprofetior. De som sprider skräck med att hota om olika demoner, ondska och undergång, de gör det av ett syfte för egen del. Att sprida skräck är ett sätt att ta makt och kontroll över andra människor. Jag önskar att du slutar att söka och läsa om sådana saker, de har inget gott att ge dig, bara skräck.
När någon säger: "Ni som inte tror på mitt sätt kommer att drabbas av något ont", så säger de inte det av kärlek utan av maktbegär.
Silos, du följer Jesus och känner dig trygg med det. Fortsätt med det, det är ju där du hittar trygghet och kärlek. Strunta i att läsa om det onda.
CITAT (Carl @ 20-11-2010, 11:30)  Tror att Ulf Ekman lider av skabb i röven. Verkar klia eftersom inte kan stå still DET tror jag med!!!
anne-li i olofstorp
20-11-2010, 15:44
CITAT (Solstorm @ 20-11-2010, 12:49)  Silos, av vad jag kan förstå utifrån dina olika inlägg så tror jag att du är en genomgod människa. Du behöver aldrig vara rädd för några demoner. Demoner är det som vi fantiserar ihop, våra rädslor som kan hemsöka oss, skräcken som vi själva fantiserar ihop. Det finns inga riktiga demoner att vara rädd för, du kan vara helt trygg i det.
Däremot så tror jag att du lätt låter dig skrämmas upp av olika domedagsprofetior. De som sprider skräck med att hota om olika demoner, ondska och undergång, de gör det av ett syfte för egen del. Att sprida skräck är ett sätt att ta makt och kontroll över andra människor. Jag önskar att du slutar att söka och läsa om sådana saker, de har inget gott att ge dig, bara skräck.
När någon säger: "Ni som inte tror på mitt sätt kommer att drabbas av något ont", så säger de inte det av kärlek utan av maktbegär.
Silos, du följer Jesus och känner dig trygg med det. Fortsätt med det, det är ju där du hittar trygghet och kärlek. Strunta i att läsa om det onda. Kära Solstorm, jag har funderat på ett svar till Silos, men inte kommit på hur jag skall formulera mig! Nu har du gjort det för mig!!!! TACK!!!! Solis, kära du! Lita på ditt eget omdöme! (Jag vet att det är lätt att säga, svårare att göra,) men snälla du, du är så klok, och har såååå mycket inneboende värme så förlita dig på dig själv!!! Kram
Whiskuchi
20-11-2010, 15:47
CITAT (silos @ 19-11-2010, 22:40)  Kolla på karln här! http://www.youtube.com/watch?v=7YJiDOr6328undrar vem han är besatt av?! Mammon? Han lär tjäna mer ju konstigare han är
Jag tror det kanske spökar hos oss. Men det gör inget. Det är ett snällt spöke. Det enda som händer är att saker i hallen trillar ner i golvet och mellandörren öppnar sig på nätterna. Fast bara när den är olåst. Nu har vi börjat låsa den. Vi har kontrollerat dörren noggrant, den kan inte öppna sig av sig självt.
Silos! Spöken eller inte, de är inte farliga! Demoner finns inte, bara i mänsklig form och då menar jag de riktigt elaka människorna.
Fjortispower
20-11-2010, 16:11
Jag är ett rosa spöke!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|