Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur hittade du till Odla?
          sommarhumla
          Inlägg 21-11-2010, 15:50
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem nr: 18 530

Hittade hit tack vare Gröna Rum som gick på SVT. De pratade om Katsura, ett träd...eller är det en buske..nåja, underverket skulle iallafall dofta pepparkakor! Så jag googlade Katsura och såg då något om Odla och forum. Klickade mig vidare in hit och kollade runt lite hur forumet funkade. Såg att det inte fanns någon tidigare fråga om katsura så då slängde jag iväg en fråga under tråden träd och buskar. Min allra första kontakt med er andra i forumet.
          Sen dess är jag kvar. Har ställt några frågor i trädgårdsdelen, mest gällande kryddor och någon chilifråga.
          Hänger mest här i småpratsdelen men ibland gör jag en avstickare ner bland trädgårdstrådarna för att det kan finnas intressanta ämnen där.

--------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          Iren
          Inlägg 21-11-2010, 16:17
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem nr: 35 230

Ja många gånger då man letat info om något inom växt/trädgårdsfrågor på Google så har man fått upp länkar hit. Gick ju väldigt snabbt att få en växt identifierad via forumet, men då fick man ju bli medlem förståss... Kul forum även för andra frågor tummenupp.gif har jag märkt!

--------------------
          Irene zon 3 :-)

Citera
          Meriona
          Inlägg 21-11-2010, 16:36
          Länk hit: #23

Gäster

Det var Wilmer som lurade hit mig. smile.gif

Citera
          Åsa, mälardalen ...
          Inlägg 21-11-2010, 16:49
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 18 595
          Medlem nr: 31

Det var nog via sökningar på Google och Eniro jag hamnade här och sedan halkade jag in på GAMLA forumet har ju häckat här sedan 1999.

--------------------
          Mvh Åsa

Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 21-11-2010, 17:23
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Förmodligen via Googles. Jag/vi var trädgårdsdesperata i början. Sökte, läste, jagade all kunskap vi kunde få. Vad jag vet finns fyra sverigeorienterade forum på nätet. Alla har sina specialkategorier. Trädgårdskategorien på odla är lite smal. Framför allt den här årstiden. För övrigt är det ett trevligt småtjabbel lite här och var. Någon är överstöddig och någon blir sur. Men det händer ju dagligen överallt så det är bara att negligera. Odla är trevligt och det finns en del verkliga kunskapsbanker här. Småprat om trädgård, Recept, Resor och evenemang är oftast lugnaste trådarna. synd bara att inte fler vågar visa sig på trädgårdsmässans odlamiddag. Det är skitkul. vi har varit med i tre år nu. IRL är trots allt bättre än sybersignatur.

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 21-11-2010, 17:31
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Överbölingen @ 21-11-2010, 17:23) *
          Förmodligen via Googles. Jag/vi var trädgårdsdesperata i början. Sökte, läste, jagade all kunskap vi kunde få. Vad jag vet finns fyra sverigeorienterade forum på nätet. Alla har sina specialkategorier. Trädgårdskategorien på odla är lite smal. Framför allt den här årstiden. För övrigt är det ett trevligt småtjabbel lite här och var. Någon är överstöddig och någon blir sur. Men det händer ju dagligen överallt så det är bara att negligera. Odla är trevligt och det finns en del verkliga kunskapsbanker här. Småprat om trädgård, Recept, Resor och evenemang är oftast lugnaste trådarna. synd bara att inte fler vågar visa sig på trädgårdsmässans odlamiddag. Det är skitkul. vi har varit med i tre år nu. IRL är trots allt bättre än sybersignatur.

Trädgårdsmässans odlamiddag??? Har jag aldrig hört talas om. Det låter trevligt!!

--------------------
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 21-11-2010, 17:34
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Sommarhumla!
          Kolla lite på resor och evenemang fram i februari. Då brukar mässmiddagen dyka upp.

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 21-11-2010, 17:41
          Länk hit: #28

Medlem

Aha!! Tack, Överbölingen, det ska jag kolla på. Kul att kanske få träffa några av er IRL någon gång.

--------------------
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          Fenja
          Inlägg 21-11-2010, 23:41
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

En arbetskamrat mailade mig en länk och jag smög runt och läste i några år innan jag blev medlem.
          Mvh
          Fenja

Redigerat av Fenja: 22-11-2010, 10:34

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          omk
          Inlägg 22-11-2010, 00:05
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

Jag köpte plantor från Odla och hittade på så sätt Forumet.

Kollade först bara in själva Trädgårdstrådarna, men sen hittade jag Småprat.
          Smög lite i början (som Fenja), några månader eller så, men eftersom jag inte kunde "se" många av bilderna som kommenterades (speciellt husdjur- och natur-sidorna) UTAN att vara medlem, så blev jag det. Medlem alltså.

Har ingen erfarenhet sen tidigare av forum-sidor, så i början, blev jag helt förbluffad (och besviken, på nåt sätt) av gnäll, bråk och påhopp, men antingen har jag lärt mig ignorera eller så har det blivit MKT bättre på sistone (tror faktiskt på det sistnämnda ?).

Tycker faktiskt att det är ett ganska trevligt sätt att "mötas".
          Vi bor överallt i Sverige och snackar nästan som om vi vore grannar. Trots allt, har vi väl alla trädgård-, djur- och natur-intresset (OCH träd, Huggorm rolleyes.gif ) som gemensam nämnare ?

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Klint
          Inlägg 24-11-2010, 18:43
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Jag hittade också hit eftersom jag hade en fråga det var om klätterhortensia,eller nu kanske jag minns fel det var nog AoT Hit hittade jag nog när jag ville disskutera kirskål! Känner mej iallafall ganska hemma här är nog mest på småprat men även natur husdjur och en del växt o trädgård kompiskram.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          fuchsian
          Inlägg 24-11-2010, 19:19
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Jag sökte och hade provat 2 olika växtleverantörer innan jag kom till Odlas sidor och sen "fastnade" jag här. Fina plantor som överlevde och mycket info, men det tog ett tag innan jag vågade mig på forumet, men jag är glad att hittat hit, trots allt negativt jag mött, så överväger det positiva från medlemmarna som har gett mig så detaljerade berättelser om hur de har lyckats med olika växter.

Jag känner mig trygg när det gäller Odla och all hjälp som man får och här kommer jag att stanna som kund.... tummenupp.gif

Att jag inte klarade av ett aktivt forumsliv, så det är en minus, men vad kan man begära när man inte hade varit med i nån forum innan och att man mötte obehag och konstiga spelregler vilka ändrades beroende vem det gällde, så det ger jag katten i och behöver inte vara där, men det är lärorikt att läsa i de olika växtgrupperna och härifrån hittade jag äntligen den vita, finska rosen och allt annat vackert..... wub.gif .. Fuchsian ....

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 01:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon