Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Julstjärna, Har en julstjärna sen förra året som vägrar dö
          kay med y
          Inlägg 21-11-2010, 18:40
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10
          Medlem nr: 22 466

Hej allesammans, längesedan man var här och botaniserade!
          Nu är det så att jag har en julstjärna sen förra året som sedan länge har tappat sina röda blad, har försökt ta död på den sen dess, gjort allt man inte ska göra, den har stått på balkongen, inte vattnat den, stått i konstant vinddrag, övervattnat den osv.

Tillslut gav jag upp och tog in den, planterade om den under September och ställde den vid fönstret i köket.
          Jag har förstått att för att få den att visa röda blad igen måste den stå i totalt mörker i flera månader vilket jag inte har möjlighet till utan det är trots allt en vacker växt med gröna blad.

Det jag undrar över är hur stor en julstjärna kan växa sig, den har en stadig stam, nästan som en fikus/kontorsväxt eller vad dom kallas för.

Är det möjligt att om 10år plantera den utomhus i en trädgård och sen få se den växa till ett stort julstjärneträd? Det om något hade varit extraordinärt även om den aldrig får röda blad igen.

Bifogar en bild!

Bifogad fil  IMG_0297.jpg ( 122.15k ) Antal nedladdningar: 49

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 13:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon