Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför dricker man?
          ryss_борис
          Inlägg 07-12-2010, 16:54
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (malcolm @ 26-11-2010, 22:30) *
          Fortsätt på den inslagna vägen, min son (21) och min äldsta dotter (24) har heller aldrig druckit alkohol och du missar absolut ingenting. Önskar dig ett fortsatt gott liv! tummenupp.gif

Troligt att de har provat men inte sagt något.. Behöver ju inte vara så dock.

För övrigt får väl folk göra som de själva känner för, men att dricka sprit bara för andra gör det är ju enbart fjantigt. Gör som du själv vill, vill du inte, så fine, gör det inte. Finns naturligtvis både positiva och negativa sidor med att dricka, det kan man inte förneka, men om du klarar dig utan ser jag ingen anledning till att börja heller. Folk som inte kan hantera det är ju de absolut värsta..

Redigerat av ryss_борис: 07-12-2010, 16:55

Citera
          Gita
          Inlägg 07-12-2010, 18:46
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (herkules @ 27-11-2010, 17:13) *
          jag är för ett totalförbud vad det gäller alkohol smile.gif
          drick saft om det nu ska vara något annat än mjölk till maten!

Det experimentet försökte man sig ju på i USA i början på 1900-talet med känt resultat.
          Sen är ju mjälk bara för spädbarn och kalvar.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-12-2010, 21:02
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag har aldrig haft några problem att hantera alkohol. Dricker nog mindre för varje år, men skulle absolut inte vilja vara utan det. I rimlig mängd och i rätt sällskap så är alkohol en härlig stämningshöjare.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          theseraphim
          Inlägg 07-12-2010, 22:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

JAg dricker men aldrig i syfte att bi full utan det är mer en bieffekt som jag gärna sluppit överlag. Jag dricker för att jag tycker om det jag dricker tex ett riktigt gott glass Ripasso till en god pasta eller en god öl till en mustig gryta. Visst händer att man dricker lite för mycket någongång på partaj men det är sällan.
          Sedan ser jag inget fel i nykterister utan var person avgör själv vad man gör med sitt liv och jag anser ingen vara sämre elelr bättre för det.
          Glöggen jag bryggde själ gjorde jag tex inte för att få en billig fylla utan mer för jag är fascinerad av bryggarbiten och hur små detaljer i kryddning kan göra skillnad på slutresultatet.

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 07-12-2010, 23:40
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Med tanke på hur mycket elände som orsakas på grund av att en del människor inte klarar av att hantera alkohol så borde det antagligen förbjudas. Men det är nog alldeles för enkelt att tillverka själv för att ett förbud ska ha någon större effekt. I så fall måste man lägga oerhört stora resurser på att övervaka folk (låter inget vidare). Dessutom skulle jag personligen tycka att det var lite tråkigt att inte kunna dricka ett glas gott vin eller öl till maten. Men visst skulle man väl överleva utan det. Sprit däremot har jag aldrig riktigt förstått vitsen med. Skulle aldrig komma på tanken att köpa det själv. Dricker det bara till nöds om jag blir bjuden.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 00:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon