Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Julian Assange
          netha
          Inlägg 05-12-2010, 00:07
          Länk hit: #1

Gäster

Assange rädd för att bli utlämnad till USA

Hur många tror att det ligger sanning bakom våldtäktsanmälningar?
          Hur många tror att USA ligger bakom det hela?

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 05-12-2010, 00:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Skumt 1:
          Jag har svårt för konspirationsteorier men visst är det underligt att det bara kommer anmälningar mot honom i Sverige när han befinner sig här? Våldtar han bara svenska tjejer? Han har varit jorden runt men har aldrig blivit anklagad för något liknande tidigare.

Skumt 2:
          Wikileaks är en pain in the ass på USA som verkar göra allt för att släcka sidan. Ddos-attacker och efterlysningar...PayPal avslutar sitt samarbete med wikileaks, troligtvis efter påtryckningar från USA.

Ja. USA har stor del i detta, säkert tillsammans med några andra länder som slickar sina sår nu.

Själv vet jag inte vad jag tycker om wikileaks, hemligt material är hemligt och ska inte spridas...även om det är bra att länders regeringar granskas.
          Att de släpper info om vad diplomater och statstjänstemän tycker om varandra är ju bara bra. Politiker är också människor, eller har åtminstone varit det, och de pratar skit precis som alla andra.
          Jag ser det som ett friskhetstecken.

Redigerat av AndersKbg: 05-12-2010, 00:17

Citera
          Bee
          Inlägg 05-12-2010, 00:25
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

AndersKbg: Jag tror du har rätt dina båda antaganden. Man har inga skatteärenden att ta honom för så man får gå på andra ärenden. Våldtäkt är dock en allvarlig sak! Men som du säger, märkligt att det bara händer i Sverige...
          Visst är det the big Mighty i väst som är ute efter honom, den saken är helt klar! Vem gillar att stå med brallorna nere!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          netha
          Inlägg 05-12-2010, 00:25
          Länk hit: #4

Gäster

CITAT (AndersKbg @ 05-12-2010, 00:16) *
          Skumt 1:
          Jag har svårt för konspirationsteorier men visst är det underligt att det bara kommer anmälningar mot honom i Sverige när han befinner sig här? Våldtar han bara svenska tjejer? Han har varit jorden runt men har aldrig blivit anklagad för något liknande tidigare.Skumt 2:
          Wikileaks är en pain in the ass på USA som verkar göra allt för att släcka sidan. Ddos-attacker och efterlysningar...PayPal avslutar sitt samarbete med wikileaks, troligtvis efter påtryckningar från USA.Ja. USA har stor del i detta, säkert tillsammans med några andra länder som slickar sina sår nu.

Själv vet jag inte vad jag tycker om wikileaks, hemligt material är hemligt och ska inte spridas...även om det är bra att länders regeringar granskas.Att de släpper info om vad diplomater och statstjänstemän tycker om varandra är ju bara bra. Politiker är också människor, eller har åtminstone varit det, och de pratar skit precis som alla andra.
          Jag ser det som ett friskhetstecken.

Personligen tycker jag att hemligt material ska spridas ... det ger oss "vanliga" medborgare en inblick i falskpelet som pågår dygnen runt.

Citera
          Bee
          Inlägg 05-12-2010, 00:31
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag tror inte att det är så bra att precis allt hemligt skall spridas till alla. Det Wikileaks har spridit verkar dock vara sånt som ÄR bra för alla att veta. Självklart skall det finnas diplomatpost som bara angår dom som det berör men resten av dokumenten, som det med de norska flygplanen - Ja, det tycker jag att vi behöver veta.
          Respekten för De Stora Myndigheterna, vare sig västerut eller här, har helt klart fått sig en knäck!

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 05-12-2010, 00:39
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (netha @ 05-12-2010, 00:25) *
          Personligen tycker jag att hemligt material ska spridas ... det ger oss "vanliga" medborgare en inblick i falskpelet som pågår dygnen runt.

Öppenhet är bra till en viss gräns. Om myndigheterna snokar i ditt privatliv så kanske du inte vill att Wikileaks släpper materialet?

Så länge de avslöjar ruffel & båg så är det okej, annars inte.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 05-12-2010, 10:37
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Hoppas de stoppar honom för deras avslöjande gör mer skada än nytta tyvärr då det riskerar att allt blir än mer hemligt för det lär knappast ändra på själva politiken i sig. Sedan att man använder sig av vardagsord om någon är väl inget konstigt i sig när det gäller off the book sammanhang.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 05-12-2010, 11:23
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (AndersKbg @ 05-12-2010, 00:39) *
          Öppenhet är bra till en viss gräns. Om myndigheterna snokar i ditt privatliv så kanske du inte vill att Wikileaks släpper materialet?

Så länge de avslöjar ruffel & båg så är det okej, annars inte.

för en gångs skull håller jag med dig.

Hemliga dokument skall förblir hemliga.

Men hur det är med dessa våldtäkter? Jag vet inte vad man skall tänka.

Elisabeth

Citera
          theseraphim
          Inlägg 05-12-2010, 11:52
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-12-2010, 11:23) *
          för en gångs skull håller jag med dig.

Hemliga dokument skall förblir hemliga.

Men hur det är med dessa våldtäkter? Jag vet inte vad man skall tänka.

Elisabeth

Det här med våldtäkterna är lite knepigt men en sak man bör veta och en fråga som man bör ställa sig är, Vad vet vi om Julian Assange egentligen? Varför skulle han inte kunna begå våldtäkt när så många andra kan göra det inklusive en hel drös "kända" personer. Sedan tror jag ärligt att varför det avfärdades så snabbt första gången av åklagare var nog mer att det rörde just Julian Assange och rädslan för vilken internationell affär det kunde bli av det hela för just då riktades det även skarp kritik för hur snabbt man helt kunde avfärda alla brottsmisstankar då det i normala fall kan handla om flera veckor iaf en vecka med undersökningar, förhör osv men här tog det väl knappt en dag innan han kunde promenera ut igen. Det var nog egentligen det stora misstaget för hade det skett på vanlig väg att han fått suttit kvar i häktet och förhörts och utredningen hade fått ta sin tid som den bör få göra så hade risken för konspirationsteorier minskats.

Kan ses som lite löjligt egentligen men såg någon The Shooter igår? En ordinär actionfilm från Hollywood osv osv men en sak som sägs i filmen av skurken(en genomkorrupt polikter med ingen moral alls)"spelar ingen roll om du stoppar oss eller vilka bevis du kan visa upp för vi dyker bara upp igen med nya namn och nya arbetsätt..." och det är lite det som är risken när man börjar rota i sådant som är hemlighetsstämplat att nästa gång kommer man inte kunna hitta några hemliga dokument för då jobbar man utan dokument istället.

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 05-12-2010, 13:28
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

CITAT (AndersKbg @ 05-12-2010, 00:16) *
          Skumt 1:
          Jag har svårt för konspirationsteorier men visst är det underligt att det bara kommer anmälningar mot honom i Sverige när han befinner sig här? Våldtar han bara svenska tjejer? Han har varit jorden runt men har aldrig blivit anklagad för något liknande tidigare.

Skumt 2:
          Wikileaks är en pain in the ass på USA som verkar göra allt för att släcka sidan. Ddos-attacker och efterlysningar...PayPal avslutar sitt samarbete med wikileaks, troligtvis efter påtryckningar från USA.

Skumt 3: internationellt efterlyst för våldtäkt, jag har svårt att tro att det skulle vara särskilt vanligt.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          netha
          Inlägg 05-12-2010, 14:26
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (theseraphim @ 05-12-2010, 11:52) *
          Det här med våldtäkterna är lite knepigt men en sak man bör veta och en fråga som man bör ställa sig är, Vad vet vi om Julian Assange egentligen? Varför skulle han inte kunna begå våldtäkt när så många andra kan göra det inklusive en hel drös "kända" personer. Sedan tror jag ärligt att varför det avfärdades så snabbt första gången av åklagare var nog mer att det rörde just Julian Assange och rädslan för vilken internationell affär det kunde bli av det hela för just då riktades det även skarp kritik för hur snabbt man helt kunde avfärda alla brottsmisstankar då det i normala fall kan handla om flera veckor iaf en vecka med undersökningar, förhör osv men här tog det väl knappt en dag innan han kunde promenera ut igen. Det var nog egentligen det stora misstaget för hade det skett på vanlig väg att han fått suttit kvar i häktet och förhörts och utredningen hade fått ta sin tid som den bör få göra så hade risken för konspirationsteorier minskats.

Kan ses som lite löjligt egentligen men såg någon The Shooter igår? En ordinär actionfilm från Hollywood osv osv men en sak som sägs i filmen av skurken(en genomkorrupt polikter med ingen moral alls)"spelar ingen roll om du stoppar oss eller vilka bevis du kan visa upp för vi dyker bara upp igen med nya namn och nya arbetsätt..." och det är lite det som är risken när man börjar rota i sådant som är hemlighetsstämplat att nästa gång kommer man inte kunna hitta några hemliga dokument för då jobbar man utan dokument istället.

Han satt aldrig häktad.
          Det första knepiga i hela "historien" är att jouråklagaren på kvällen/natten direkt efter anmälan, lämnade ut namn på den misstänkte till media ... han var inte ens hörd. Tror inte att det hänt någon gång tidigare.
          Sedan alla turer ... nej jag kan inte tro annat än att USA ligger bakom. Assange bodde hos kvinnan som enl åklagare hade haft sexuellt umgänge med honom helt frivilligt ... sedan "hände något" och hon anmälde.
          Andra åklagaren frikände men så tillsattes en tredje att granska och vips ... internationellt efterlyst för misstänkt våldtäkt! Brukar man efterlysas internationellt för sådan misstanke?

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 05-12-2010, 14:43
          Länk hit: #12

Medlem

...och dessutom så är det två fall på samma gång ja.
          Han har aldrig haft sådant beteende förr, men nu när han befinner sig i Sverige med sina servrar så händer det. Då får han lust att våldta två stycken.

Blir han inte gripen för detta så kommer han att försvinna, det är jag helt övertygad om.

Detta är intressant:

http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assa...om-och-om-igen/

Redigerat av AndersKbg: 05-12-2010, 14:46

Citera
          theseraphim
          Inlägg 05-12-2010, 15:05
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (netha @ 05-12-2010, 14:26) *
          Han satt aldrig häktad.
          Det första knepiga i hela "historien" är att jouråklagaren på kvällen/natten direkt efter anmälan, lämnade ut namn på den misstänkte till media ... han var inte ens hörd. Tror inte att det hänt någon gång tidigare.
          Sedan alla turer ... nej jag kan inte tro annat än att USA ligger bakom. Assange bodde hos kvinnan som enl åklagare hade haft sexuellt umgänge med honom helt frivilligt ... sedan "hände något" och hon anmälde.
          Andra åklagaren frikände men så tillsattes en tredje att granska och vips ... internationellt efterlyst för misstänkt våldtäkt! Brukar man efterlysas internationellt för sådan misstanke?

Förutom att han haft viss förtur så är det väl egentligen inget mer konstigt i hans fall angående det brott han misstänks för, under de omständigheter det ska ha hänt under eller att han efterlyses internationellt vilket iof är ovanligt men absolut inte unikt då sällan misstänkta för den formen av brott lämnar landet. Hade hans namn varit Karim Abdullah och varit flykting från Irak hade han suttit inspärrad redan inget snack om saken förmodligen även om hans namn varit Sven Johansson och varit snickare men är man känd så är man och då gäller inte vanliga lagar som vanligt tyvärr.
          Att han ens frikändes för brottsmisstankar från början är väldigt knepigt då man har någon som anmäler detta brott osv men nonchaleras helt av högdjuren inom rättssystemet. Skyldig eller oskyldig, komplott eller icke komplott så ska man aldrig låta någon dras med helgonförklaringar som sätter dom utanför det vanliga rättssystemet. Vi vet ju som sagt väldigt lite om Juliuan Assange och kan väl egentligen säga bu eller bä om han skulle kunna ofreda eller våldta en människa för det är väl sällan sånt syns på en människas status eller utseende? Han kan fortfarande ha samma brister som vanliga människor men en sak är nog säker, han kommer bli en väldigt rik man på wikileaks:-) Tänk bara om några år när han skriver sin självbiografi osv.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-12-2010, 15:44
          Länk hit: #14

Gäster

Dethär måste vara konspirationsteoretikernas drömscenario yaay.gif bara att blåsa på!

Vi får väl se vad som händer...att han inte uppvisat ett liknande beteende innan Sverige vet vi faktiskt inget om.

Att anmäla en känd person för sexuella övergrepp är inte lätt men Sverige har nyss dömt f.d. polismästeren och rektorn för polishögskolan, Lindberg, till sex årsfängelse för grova sexuella övergrepp vilket visar att rättvisa är möjligt, även med dåliga odds.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-12-2010, 17:03
          Länk hit: #15

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Whiskuchi @ 05-12-2010, 13:28) *
          Skumt 3: internationellt efterlyst för våldtäkt, jag har svårt att tro att det skulle vara särskilt vanligt.

Dessutom verkar det ju inte vara någon direkt grov våldtäkt, eftersom rubriceringen under en period ändrades till ofredande...

Citera
          gnon49
          Inlägg 05-12-2010, 17:48
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Men det är väl för att han inte kommer till rättegången som han är efterlyst, inte för ev. våldtäckt. Eller?
          Han är ju inte dömd för något. Håller man sig undan rättsväsendet, skyldig eller inte, så kan man väl bli efterlyst
          Fast jag tror det är hans minsta problem just nu.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-12-2010, 17:59
          Länk hit: #17

Gäster

CITAT (gnon49 @ 05-12-2010, 17:48) *
          Men det är väl för att han inte kommer till rättegången som han är efterlyst, inte för ev. våldtäckt. Eller?

yes.gif han är häktad i sin frånvaro, därav efterlysningen.

Citera
          AndersKbg
          Inlägg 05-12-2010, 18:17
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 05-12-2010, 15:44) *
          Dethär måste vara konspirationsteoretikernas drömscenario yaay.gif bara att blåsa på!

Vi får väl se vad som händer...att han inte uppvisat ett liknande beteende innan Sverige vet vi faktiskt inget om.

Att anmäla en känd person för sexuella övergrepp är inte lätt men Sverige har nyss dömt f.d. polismästeren och rektorn för polishögskolan, Lindberg, till sex årsfängelse för grova sexuella övergrepp vilket visar att rättvisa är möjligt, även med dåliga odds.

Han har inga tidigare anmälningar på sig och det borde väl räcka för att han inte ska ses som våldtäktsman? Om han däremot uppvisar ett beteende, vad du nu menar med det, låter jag vara osagt. Han ska inte dömas på förhand i detta läget iaf.

För övrigt tror jag att det beteendet du syftar på existerar på vilken dansbandsgala som helst.

Redigerat av AndersKbg: 05-12-2010, 18:18

Citera
          netha
          Inlägg 05-12-2010, 18:36
          Länk hit: #19

Gäster

Jag känner inte Assange och har därför ingen åsikt om hur han lever eller om han är brottsling .
          Men ... jag tycker som sagt att hela " historien" luktar mysko.

Varför ville inte åklagaren höra honom medan han var i landet? Varför gav åklagaren honom tillstånd att lämna landet ... utan att han förhörts?

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 05-12-2010, 18:53
          Länk hit: #20

Gäster

CITAT (AndersKbg @ 05-12-2010, 14:43) *
          ...och dessutom så är det två fall på samma gång ja.
          Han har aldrig haft sådant beteende förr, men nu när han befinner sig i Sverige med sina servrar så händer det. Då får han lust att våldta två stycken.

http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assa...om-och-om-igen/

Det var du som nämnde det ...

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 01:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon