| |
|
  |
Julian Assange |
|
|
|
|
05-12-2010, 19:52
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (netha @ 05-12-2010, 18:36)  Jag känner inte Assange och har därför ingen åsikt om hur han lever eller om han är brottsling . Men ... jag tycker som sagt att hela " historien" luktar mysko.
Varför ville inte åklagaren höra honom medan han var i landet? Varför gav åklagaren honom tillstånd att lämna landet ... utan att han förhörts? Hela affären luktar CIA lång väg...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2010, 20:24
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
CITAT (Gunilla T @ 05-12-2010, 17:59)   han är häktad i sin frånvaro, därav efterlysningen. Precis och han måste allt pallra sig hit och låta allt redas ut.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2010, 21:08
|

Medlem
Antal inlägg: 1 870
Medlem nr: 25 446

|
CITAT (netha @ 05-12-2010, 00:07)  Assange rädd för att bli utlämnad till USAHur många tror att det ligger sanning bakom våldtäktsanmälningar? Hur många tror att USA ligger bakom det hela? 1. Ingen rök utan eld... 2. Alla dessa konspirationsteorier som dykt upp allt eftersom internet växt. Och alla handlar om USA. Ökade det inte markant efter Michael Moores filmer också... Trovärdigt = NOLL. Det verkar snarare regel än undantag att speciellt "den yngre generationen"? söker information på ex Youtube.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 13:06
|

Medlem

|
CITAT (xlxl67 @ 05-12-2010, 21:08)  1. Ingen rök utan eld... 2. Alla dessa konspirationsteorier som dykt upp allt eftersom internet växt. Och alla handlar om USA. Ökade det inte markant efter Michael Moores filmer också... Trovärdigt = NOLL. Det verkar snarare regel än undantag att speciellt "den yngre generationen"? söker information på ex Youtube.  Om man letar tillräcklig så hittar man konspirationer i allt om man vill och tolkar informationen på rätt/fel sätt. Givetvis blir det än mer när det är kända namn inblandat. Vad jag inte tycker om det är när man "helgonförklarar" personer som gjort något viktigt eller bra och sedan sätter dem på någon sorts piedstal som gör dem immuna mot alla sorters handlingar de gör därefter tex så har jag svårt att tro att om Kamprad skulle göra något illa att det skulle vara en självklarhet att han var skyldig osv.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 13:14
|

Medlem
Antal inlägg: 1 098
Medlem nr: 21 126

|
xlxl67, visst får man ha ett kritiskt öga. Men det känns ofantligt naivt att tro att staten aldrig har konspirerat mot folket förut. Visst kan man principellt förneka all information med hänvisning till god tro. Den senaste tiden har inte mindre än tre nya övervakninglagar slagit igenom, trots otroligt starka protester. Såg en dokumentär på SVT som var intressant och handlar om rävspelet USA för i kampen mot terrorism. http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifra...iga_telegrammenKan tilläggas att vetenskapens värld nu även tagit upp olika hot mot vår civilisation. Dvs. befolkningsökningen, bristen på råfosfat, bristen på olja och klimatförändringarna. Dessa hävdas också vara konspirationsteorier av en del. Trots att professorer runt i hela världen och i Sverige hävdar att det finns belägg för det här. Det börjar på något vis gå så långt att man ska behöva anstränga sig för att förneka. Informationen når många olika kanaler, nu även gammelmedia som ni i den äldre generationen anser är mest pålitlig (?)
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 14:17
|

Medlem

|
CITAT (officinalis @ 06-12-2010, 13:14)  xlxl67, visst får man ha ett kritiskt öga. Men det känns ofantligt naivt att tro att staten aldrig har konspirerat mot folket förut. Visst kan man principellt förneka all information med hänvisning till god tro. Den senaste tiden har inte mindre än tre nya övervakninglagar slagit igenom, trots otroligt starka protester. Såg en dokumentär på SVT som var intressant och handlar om rävspelet USA för i kampen mot terrorism. http://svtplay.se/t/103466/dokument_inifra...iga_telegrammenKan tilläggas att vetenskapens värld nu även tagit upp olika hot mot vår civilisation. Dvs. befolkningsökningen, bristen på råfosfat, bristen på olja och klimatförändringarna. Dessa hävdas också vara konspirationsteorier av en del. Trots att professorer runt i hela världen och i Sverige hävdar att det finns belägg för det här. Det börjar på något vis gå så långt att man ska behöva anstränga sig för att förneka. Informationen når många olika kanaler, nu även gammelmedia som ni i den äldre generationen anser är mest pålitlig (?) Givetvis uppför sig ingen regering korrekt eller alltid moraliskt men problemet är bara när man ropar varg hela tiden så kommer ingen tro på en i slutändan utan tro att man är knäpp dvs säger man att allt är konspirationer av USA så kommer ingen tro på en den dag det faktiskt är en sanning bakom det hela. Media drar ju gärna igång på högvarv över hela Wikileak biten och drar varje dag fram nya fakta men frågan är hur länge nyhetsvärdet består och vad som händer när WikiLeak inte är en het mediapotatis längre. Den dagen kan man hitta vad som hellst i Wikileaks journaler men ingen kommer längre bry sig för då är det andra nyheter som är aktuella. Givetvis är det bra med öppenhet men när man vrider på alla kranar samtidigt så blir det översvämmning tillslut och det gynnar sällan någon.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 16:14
|

Medlem
Antal inlägg: 1 098
Medlem nr: 21 126

|
CITAT (theseraphim @ 06-12-2010, 14:17)  Givetvis uppför sig ingen regering korrekt eller alltid moraliskt men problemet är bara när man ropar varg hela tiden så kommer ingen tro på en i slutändan utan tro att man är knäpp dvs säger man att allt är konspirationer av USA så kommer ingen tro på en den dag det faktiskt är en sanning bakom det hela. Media drar ju gärna igång på högvarv över hela Wikileak biten och drar varje dag fram nya fakta men frågan är hur länge nyhetsvärdet består och vad som händer när WikiLeak inte är en het mediapotatis längre. Den dagen kan man hitta vad som hellst i Wikileaks journaler men ingen kommer längre bry sig för då är det andra nyheter som är aktuella. Givetvis är det bra med öppenhet men när man vrider på alla kranar samtidigt så blir det översvämmning tillslut och det gynnar sällan någon. Det har du rätt i. Wikileaks faktagranskas, jag har dock inte riktigt förstått hur, så man ska förstås inte ta det som fakta rent av. Det är dessutom alldeles för mycket information för att en privatperson ska kunna gå igenom det. Konversationerna om klimathoten var ju hur mycket information som helst. Jag orkade knappast kolla igenom allt. Men ska väl dock tilläggas att det snarare är ett verktyg än wikileaks själva som släpper informationen. Syftet är vad jag vet en slags öppen brevlåda för att göra dig möjligt för information som är för känslig att släppas i vanlig media.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 17:25
|

Medlem

|
CITAT (officinalis @ 06-12-2010, 16:14)  Det har du rätt i. Wikileaks faktagranskas, jag har dock inte riktigt förstått hur, så man ska förstås inte ta det som fakta rent av. Det är dessutom alldeles för mycket information för att en privatperson ska kunna gå igenom det. Konversationerna om klimathoten var ju hur mycket information som helst. Jag orkade knappast kolla igenom allt. Men ska väl dock tilläggas att det snarare är ett verktyg än wikileaks själva som släpper informationen. Syftet är vad jag vet en slags öppen brevlåda för att göra dig möjligt för information som är för känslig att släppas i vanlig media. Håller med dig, Wikileaks precis som alla wikis är ett öppet forum där vem som hellst mer eller mindre kan föra in information och det är alltså ingen som sitter och kollar någon form av äkthet i den info som läggs upp. I dagsläget finns det många unga som tror på allt som står på tex wikipedia men där bör man passa sig.
|
|
|
|
|
|
|
Gunilla T
|
06-12-2010, 17:43
|
Gäster

|
CITAT (theseraphim @ 06-12-2010, 17:25)  Håller med dig, Wikileaks precis som alla wikis är ett öppet forum där vem som hellst mer eller mindre kan föra in information och det är alltså ingen som sitter och kollar någon form av äkthet i den info som läggs upp. I dagsläget finns det många unga som tror på allt som står på tex wikipedia men där bör man passa sig. Håller med... Dethär som nu sker i hela världen är ett nytt fenomen men kanske något vi vi blir tvungna att förhålla oss till i framtiden. Är det bra eller dåligt? Hmm...att publicera ett olämpligt språkbruk som förekommer på alla arbetsplatser är väl ganska simpelt? Terroristhotet är nog så konkret, är det verkligen lämpligt att vi skall veta allt?.....vi har valt våra företrädare som i sin tur väljer de tjänstemän som är bäst lämpade och vi får nog lita på att dessa gör sitt jobb utan att vi har eller kräver fullständig insyn. Diplomatin har ett stort värde för att förhindra större konflikter. Hur många har egentligen en gedigen kunskap om diplomaternas arbete, ett givande och tagande handlar det säkert om. Journalister har en egenhet att plocka lösryckta argument ur ett sammanhang och vän av ordning blir upprörd!! ....utan att ha hela bilden. Aftonbladets toppnyhet idag...justitieministern kanske tvingas avgå. Är det verkligen Wikileaks som i framtiden skall välja våra politiska företrädare??? Oppositionen vädrar morgonluft och även inom de egna leden kan man bli av med någon som man inte gillar...så fungerar det.... Just nu är världens politiker mer än heltidsanställda med att värja sig mot nya avslöjanden och försöka parera de värsta skadorna....istället för att syssla med det som väljarna förväntar sig av de valda företrädarna... Jag hittar inget positivt med Wikileaks.....
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 18:34
|

Medlem

|
xxx CITAT (theseraphim @ 06-12-2010, 17:25)  Håller med dig, Wikileaks precis som alla wikis är ett öppet forum där vem som hellst mer eller mindre kan föra in information och det är alltså ingen som sitter och kollar någon form av äkthet i den info som läggs upp. I dagsläget finns det många unga som tror på allt som står på tex wikipedia men där bör man passa sig. Fast Wikipedia tycker jag funkar mycket bra. Det jag har läst där stämmer väl överrens med kända historieböcker, nyhetssändningar etc som har källstöd. Men det går väl inte att jämföra Wikileaks och Wikipedia?
Redigerat av xlxl67: 06-12-2010, 18:34
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 18:48
|
Medlem
Antal inlägg: 588
Medlem nr: 17 454

|
CITAT (xlxl67 @ 06-12-2010, 18:34)  xxx Fast Wikipedia tycker jag funkar mycket bra. Det jag har läst där stämmer väl överrens med kända historieböcker, nyhetssändningar etc som har källstöd.
Men det går väl inte att jämföra Wikileaks och Wikipedia? Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia släpper tyckanden snarare än information. Ett bra exempel på det är Tito Beltrans polare som satt och förskönade hans ifo på sidan. Lite vilda västern sådär... Där får man passa sig, jag ser det mer som en fingervisning om sanningen. Wikileaks släpper faktisk information och kopior på dokument. Jag tycker att diverse regeringars reaktion bekräftar sanningen. Det finns inte en chans att de skulle reagera så kraftigt som de gör om det bara var bluff som släpps på Wikileaks. Det ska bli intressant att se hur det slutar för Assange, antingen försvinner han fullständigt eller också lär han sitta av sitt liv i amerikanskt fängelse. Jag ser absolut Wikileaks som något positivt. USA ska inte kunna bete sig hur som helst och leka världspolis och avrätta civila i främmande land under glada skratt, för det var ju faktiskt så det började. Som jag sagt tidigare, så länge Wikileaks släpper obekväm info om regeringar så är det okej. Att de är en böld i röven på USA är bara bonus. Ang att mängden information skulle vara för stor, infon finns där, det är upp till var och en att söka och läsa. Att infon ligger där är inte negativt.
Redigerat av AndersKbg: 07-12-2010, 10:07
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 19:39
|

Medlem

|
CITAT (AndersKbg @ 06-12-2010, 18:48)  Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia släpper tyckanden snarare än information. Ett bra exempel på det är Tito Beltrans polare som satt och förskönade hans ifo på sidan. Lite vilda västern sådär... Där får man passa sig, jag ser det mer som en fingervisning om sanningen.
Wikileaks släpper faktisk information och kopior på dokument. Jag tycker att diverse regeringars reaktion bekräftar sanningen. Det finns inte en chans att de skulle reagera så kraftigt som de gör om det bara var bluff som släpps på Wikileaks. Det ska bli intressant att se hur det slutar för Assange, antingen försvinner han fullständigt eller också lär han sitta av sitt liv i amerikanskt fängelse.
Jag ser absolut Wikileaks som något positivt. USA ska inte kunna bete sig hur som helst och leka världspolis och avrätta civila i främmande land under glada skratt, för det var ju faktiskt så det började. Som jag sagt tidigare, så länge Wikipedia släpper obekväm info om regeringar så är det okej. Att de är en böld i röven på USA är bara bonus.
Ang att mängden information skulle vara för stor, infon finns där, det är upp till var och en att söka och läsa. Att infon ligger där är inte negativt. De stora händelserna verkar vara riktigt beskrivna på Wikipedia utifrån den fakta som är allmänt vedertagna/källkritiska alltså. Jag har då inte läst något där som avviker från det som är allmänt känt. Har du ngt stort som du inte tror på får du gärna ge exempel.  Jag har inget emot Wikileaks men om det är en komplott mot just USA för att det är just USA så är det lite skrämmande. Det finns mkt som är galet i USA förstås som på alla andra ställen ex hörde jag imorse på radion om att det fanns flera i ngt miljöutskott som inte trodde på klimathotet utan att Gud hade saken i egna händer, dödsstraff, behandlingen av Annika Östberg etcetc... Men jag tycker bara det är billiga poäng/dubbelmoral att ge USA skulden för allting vilket konspirationsteorierna går ut på. Trots allt köper ju nästan hela världen livsstilen, produkterna som landet står för.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2010, 23:11
|

Medlem

|
CITAT (AndersKbg @ 06-12-2010, 18:48)  Nej, man kan inte jämföra de sidorna. Wikipedia släpper tyckanden snarare än information. Ett bra exempel på det är Tito Beltrans polare som satt och förskönade hans ifo på sidan. Lite vilda västern sådär... Där får man passa sig, jag ser det mer som en fingervisning om sanningen.
Wikileaks släpper faktisk information och kopior på dokument. Jag tycker att diverse regeringars reaktion bekräftar sanningen. Det finns inte en chans att de skulle reagera så kraftigt som de gör om det bara var bluff som släpps på Wikileaks. Det ska bli intressant att se hur det slutar för Assange, antingen försvinner han fullständigt eller också lär han sitta av sitt liv i amerikanskt fängelse.
Jag ser absolut Wikileaks som något positivt. USA ska inte kunna bete sig hur som helst och leka världspolis och avrätta civila i främmande land under glada skratt, för det var ju faktiskt så det började. Som jag sagt tidigare, så länge Wikipedia släpper obekväm info om regeringar så är det okej. Att de är en böld i röven på USA är bara bonus.
Ang att mängden information skulle vara för stor, infon finns där, det är upp till var och en att söka och läsa. Att infon ligger där är inte negativt. Så det sitter någon och går igenom alla dokument som WikiLeaks släpper och kan garantera att allt stämmer? Givetvis stämmer mycket men problemet är att om det inte finns någon koll där så kan även WL få problem i sin tur med trovärdigheten. Problemet är att USA eller någon annan regering direkt kommer ändra sitt agerande utan bara sättet de gör det på. Länder har alltid utfört skuggspel oavsett vad media rotar i för man byter bara namn och går under jorden istället tyvärr.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-12-2010, 09:07
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (AndersKbg @ 06-12-2010, 18:48)  /..../Jag ser absolut Wikileaks som något positivt. /.../
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
|
07-12-2010, 20:27
|

Medlem
Antal inlägg: 3 539
Medlem nr: 36

|
--------------------
Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter. Danny Kaye (1913-1987) Mitt andra liv.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-12-2010, 21:57
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Nu har snubben alltså häktats i England. Jösses vilken fotograforgie det var runt försvarsadvokaten.  Personligen har jag lite svårt för killen, han ser inte sympatisk ut. Lite hal. Han har tydligen sysslat med hacking när han var yngre. Läste lite mer inte så smickrande saker om honom nån gång. Jag tror inte på någon konspiration mot honom men frågan är hur skyldig han är?
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
07-12-2010, 22:14
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 07-12-2010, 21:57)  Nu har snubben alltså häktats i England. Jösses vilken fotograforgie det var runt försvarsadvokaten.  Personligen har jag lite svårt för killen, han ser inte sympatisk ut. Lite hal. Han har tydligen sysslat med hacking när han var yngre. Läste lite mer inte så smickrande saker om honom nån gång. Jag tror inte på någon konspiration mot honom men frågan är hur skyldig han är? Om man(USA) hade velat komma åt han så hade det varit enklare att ta han på Pirate Bay sättet dvs han Assange har agerat "hallick" i hemlighetsstämplat material som är illegalt att föra vidare. Hade jag själv tex fått ett USB minne med all den info de har och sen försökt sälja den till pressen hade jag begått ett brott och flygit i finkan snabbare än en pilgrimsfalk. Att fabricera något så osäkert och besvärligt som falsk våldtäkt känns lite för korkat och osannolikt.
|
|
|
|
|
|
|
|
08-12-2010, 13:57
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag blir förvånad när jag läser inläggen i den här tråden. Trodde inte att så många skulle försvara och tycka det är okej att delar av regeringen far med lögner och ljuger för svenska folket och riksdagen. Nog är det ett mycket allvarligt brott när regeringsledamoter inte följer svensk lagstiftning. Sådan uppståndelse det blev över några som inte betalt tvlicensen, nog är detta betydligt mer upprörande och betydligt allvarligare brott. Att sprida skvaller om nedsättande ord om politiker är väl mest lustigheter och inte så himla intressant och inte så mycket att bry sig om men wikileaks har ju spridit mycket information som världen bör känna till. T ex det här som visar hur soldater skjuter civila: http://www.thefirstpost.co.uk/61771,life,v...rters-wikileaks Jag tycker det är mycket viktigt att sådant visas upp och kommer till omvärldens kännedom. Finns det överhuvud taget någon här på forumet som anser att sådant ska gömmas undan och i så fall varför? Vi värnar om flyktingar som kommer till Sverige men varför är det okej att skjuta ihjäl civila i deras hemländer? Nog verkar våldtäktsanklagerna fejkade, kolla den här tråden: http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assa...om-och-om-igen/ Men ingen ska stå över lagen, inte ens Assange och saken bör så klart prövas i domstol. Tyvärr så förstår jag att han försökt hålla sig undan, litar inte på ett ögonblick på de ljugande regeringsledamöterna i Sverige. Om han lämnas ut till USA så finns det anledning till upplopp i Sverige! Om Kina eller något annat land österut begärt någon utlämnad för att ha spridit information så hade Sverige knappast lämnat ut honom, tyvärr så går ju äcklen i regeringen i USAs ledband. Assange har spridit information om krigsbrott och ljugande politiker. I MINA ÖGON ÄR HAN EN HJÄLTE!
|
|
|
|
|
|
|
|
08-12-2010, 16:57
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 08-12-2010, 13:57)  Jag blir förvånad när jag läser inläggen i den här tråden. Trodde inte att så många skulle försvara och tycka det är okej att delar av regeringen far med lögner och ljuger för svenska folket och riksdagen. Nog är det ett mycket allvarligt brott när regeringsledamoter inte följer svensk lagstiftning. Sådan uppståndelse det blev över några som inte betalt tvlicensen, nog är detta betydligt mer upprörande och betydligt allvarligare brott. Att sprida skvaller om nedsättande ord om politiker är väl mest lustigheter och inte så himla intressant och inte så mycket att bry sig om men wikileaks har ju spridit mycket information som världen bör känna till. T ex det här som visar hur soldater skjuter civila: http://www.thefirstpost.co.uk/61771,life,v...rters-wikileaks Jag tycker det är mycket viktigt att sådant visas upp och kommer till omvärldens kännedom. Finns det överhuvud taget någon här på forumet som anser att sådant ska gömmas undan och i så fall varför? Vi värnar om flyktingar som kommer till Sverige men varför är det okej att skjuta ihjäl civila i deras hemländer? Nog verkar våldtäktsanklagerna fejkade, kolla den här tråden: http://www.samtycke.nu/2010/09/fallet-assa...om-och-om-igen/ Men ingen ska stå över lagen, inte ens Assange och saken bör så klart prövas i domstol. Tyvärr så förstår jag att han försökt hålla sig undan, litar inte på ett ögonblick på de ljugande regeringsledamöterna i Sverige. Om han lämnas ut till USA så finns det anledning till upplopp i Sverige! Om Kina eller något annat land österut begärt någon utlämnad för att ha spridit information så hade Sverige knappast lämnat ut honom, tyvärr så går ju äcklen i regeringen i USAs ledband. Assange har spridit information om krigsbrott och ljugande politiker. I MINA ÖGON ÄR HAN EN HJÄLTE! Problemet är bara att när man sprider hemlig information där kanske 5% handlar om direkta olagliga handlingar för det är inte automatiskt så att bara för att det är hemligt så är det olagligt är att ibland det kan skada de som är oskyldiga till det hela. Om tex svenska soldater i Afghanistan får minskad säkerhet beroende på detta är det allvarligt då de som soldater inte ska behöva utsättas för risker som andra rötägg skapar. Sedan kan jag förstå att jag låter hemsk på det sättet men om man studerar historien så förstår man ganska snabbt att de här avslöjandena inte kommer påverka någonting utan de som vill göra saker i hemlighet kommer bara bli ännu bättre på det de gör. Tyvärr så verkar det nu som om Assanges supportar gör han mer skada än nytta när de "hämnas" på klassiskt hackersätt vilket inte direkt stärker hans sak. Jag anser givetvis att inte det ska gömmas undan när soldater i fält begår ett brott men utredningen ska ske enligt samma praxis som vanliga brottsutredningar dvs inte att alla eventuella bevis först visas upp i media och sen hamnar i en domstol. Som sagt sedan vet vi ju egentligen inget om Assange som person än det han säger själv för givetvis tjänar han en massa pengar på det här också så det är ju knappast volontärarbete han gör för den delen. Sedan tycker jag egentligen inte den sidan som länkas till varken stöder eller säger någonting direkt. Tyvärr så ska uppenbarligen Assange bli någon form av ett helgon som inte kan begå ett brott. En våldtäkt behöver inte handla om ett överfall i en park utan det kan handla om ett par som varit gifta i tjugo år där kvinnan säger nej en kväll. Innan Wikileaks var det disskusioner om att våldtäktmän kom undan för lätt och att de kan göra som de vill osv osv men när Assange eventuellt gör det så blir effekten motsatt. Kvinnan är den som gjort fel, kvinnan har sagt ja till sex osv. Oavsett så hoppas jag att Assange överförs till Sverige så åklagare och advokater får jobba ifred(bara han lämnar den där engelske sketstöveln till advokat hemma:-)så man kan få någon sorts klarhet i det hela. Sedan om något land vill få han utlämnad så är det givetvis något som får behandlas på vanlig väg när det gäller misstänkta brott så att han inte särbehandlas på grund av sitt namn. Döms han i Sverige så försvårar det givetvis en utlämning då han måste sitta av tiden här först så fall...såvida han inte begär att sitta i Australien och de går med på det men det vore nog inte så smart.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|