Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

31 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nya Supertuffa Sverige.
          theseraphim
          Inlägg 08-02-2011, 09:36
          Länk hit: #501

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (herkules @ 08-02-2011, 09:30) *
          medhåll, inte ens om vi byter färg på regeringen så kommer sjukreglerna att ändras speciellt mycket.
          tror jag.

VAr det inte så bla när C Bildt hade varit statsminister och bla psykvården fick sig en jättereform och S protesterade högljutt men sedan när de fick makten så blev den än värre och än mer nedskärningar.

Citera
          herkules
          Inlägg 08-02-2011, 11:21
          Länk hit: #502

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (theseraphim @ 08-02-2011, 09:36) *
          VAr det inte så bla när C Bildt hade varit statsminister och bla psykvården fick sig en jättereform och S protesterade högljutt men sedan när de fick makten så blev den än värre och än mer nedskärningar.

jag kommer inte ihåg hur det var men det förvånar mig inte ett dugg om det var så.
          den reformen kostade mer än den smakade, för patienterna och för personalen.
          så sitter snillena i regeringen och tycker att de var så smarta och duktiga, politiker gör mig spyfärdig och jag är nog inte den enda i sverige som hyser ett ganska stort politikerförakt.

sen finns det bra politiker också, trist bara att de inte har något att säga till om.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 11:46
          Länk hit: #503

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (theseraphim @ 08-02-2011, 07:39) *
          Det här med Fas3 och jobba som alla andra men bara få 3800 i lön är inget nytt, det gjorde jag för elva år sedan fast då var namnet olika. Man fick göra exakt samma sak som de andra, jobba i regel 9-17, fem dar i veckan och för det fick man 3200 om du var under 20.

Det är skillnad på att vara 40 och under 20. Eller?

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 11:55
          Länk hit: #504

Medlem

Jag tror inte heller att sjukförsäkringen blir ändrad nämnvärt vid eventuell regeringsskifte, men jag tror ändå att stupstocken försvinner.

Men jag tror på vår förmåga, oss medborgares. Vi har mer makt än vi tror. Om vi protesterar tillräckligt högljudd måste de ändra sig. Tyvärr är det ett fåtal av oss som är intresserade av att protestera.

RESURS är ett ställe att börja att läsa på. Om man inte vet vad man kan göra.

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 16:58
          Länk hit: #505

Medlem

En sann historia direkt ur verkligheten.

En person har sjukersättning och blir utförsäkrad i juni i år. Personen ringde i september till FK för att ta reda på vad som händer och vad som krävs. Svaret var enkelt. Personen kommer att bli utförsäkrad. Men har möjlighet att söka om permanent sjukersättning som förmodligen kommer att avslås men möjlighet har man i alla fall.

Personen ringer idag igen för att boka om ett tidigare inställt möte. Då kommer en massa information vad man kunde gjort, arbetsträning, och andra aktiva insatser för personen om det varit mer än 6 månader kvar före utförsäkring!!!
          Nu är det för sent för det.

Så går det till i det här landet.

Man måste vara jävligt frisk för att orka vara sjuk.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 08-02-2011, 17:08
          Länk hit: #506

Medlem

Ursäkta mig Anma men den här frågan är inget påhopp eller så utan mer en fråga ställd av nyfikenhet. Okey here we go!

Jag vet ju att du vurmar för de utsatta och svaga i samhället dvs de som faller mellan stolarna(eller stollarna kanske:-)för det märks ju på dina inlägg som även om de är hjärtskärande så är de inte heller i propaganda form för något parti dvs det är mer ren humanism än politik som ligger bakom. Hur engagerad är du i riktiga livet utanför debattinlägg på tex Odla?

Detta är alltså ingen spydighet eller påhopp från min sida utan bara en vanlig fråga, det finns ju de som har en massa åsikter om allt och hur allt skulle bli bättre omd et var si och så men som inte engagerar sig. Sen finns det ju de som engagerar sig och skriver debattartiklar, insändare, skriver protestlistor, håller protestmöten osv.

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 17:31
          Länk hit: #507

Medlem

CITAT (theseraphim @ 08-02-2011, 17:08) *
          Ursäkta mig Anma men den här frågan är inget påhopp eller så utan mer en fråga ställd av nyfikenhet. Okey here we go!

Jag vet ju att du vurmar för de utsatta och svaga i samhället dvs de som faller mellan stolarna(eller stollarna kanske:-)för det märks ju på dina inlägg som även om de är hjärtskärande så är de inte heller i propaganda form för något parti dvs det är mer ren humanism än politik som ligger bakom. Hur engagerad är du i riktiga livet utanför debattinlägg på tex Odla?

Detta är alltså ingen spydighet eller påhopp från min sida utan bara en vanlig fråga, det finns ju de som har en massa åsikter om allt och hur allt skulle bli bättre omd et var si och så men som inte engagerar sig. Sen finns det ju de som engagerar sig och skriver debattartiklar, insändare, skriver protestlistor, håller protestmöten osv.

Jag är halvengagerad kan man säga. Och det är riktig analys att jag inte propagandar för varken den ena eller andra paritet, även om mitt hjärta ligger mer vänster än höger. Tack för den analysen, den var mer nyanserad och mycket mer verklighetsbaserad än vad jag blivit beskylld för tidigare.

Mitt sätt att debattera är inte alltid den bästa. Och jag kan bli heligt förbannad på att folk avfärdar faktauppgifter som osanningar eller överdrifter. Har en sak hänt har den hänt ,oavsett vad man tycker om det. Vad jag gör just på det här forumet är att jag försöker att få fler att förstå hur det ser ut. Dessutom har det blivit en kanal för all min frustration, på gott och ont.
          När jag är som mest engagerad i debatten här på odla går nästan all min energi till det.

Utanför odla skriver jag ett och annat brev och är engagerad i några fall. I den mån jag kan, det är därför jag har insikt i flera olika fall. Jag vet ju om mer än de så kallade snyfthistorierna i kvällspressen. Jag önskar jag orkade och kunde göra mer.
          Vad jag gör vill jag inte berätta mer om än så.

Jag tog inte din fråga som påhopp. Jag har mycket mer skinn på näsan än så och är inte så känslig, även om jag råkade låta bägaren rinna över i helgen. smile.gif

Redigerat av Anma: 08-02-2011, 18:26

Citera
          Gita
          Inlägg 08-02-2011, 18:48
          Länk hit: #508

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 08-02-2011, 17:31) *
          Jag är halvengagerad kan man säga. Och det är riktig analys att jag inte propagandar för varken den ena eller andra paritet, även om mitt hjärta ligger mer vänster än höger. Tack för den analysen, den var mer nyanserad och mycket mer verklighetsbaserad än vad jag blivit beskylld för tidigare.

Mitt sätt att debattera är inte alltid den bästa. Och jag kan bli heligt förbannad på att folk avfärdar faktauppgifter som osanningar eller överdrifter. Har en sak hänt har den hänt ,oavsett vad man tycker om det. Vad jag gör just på det här forumet är att jag försöker att få fler att förstå hur det ser ut. Dessutom har det blivit en kanal för all min frustration, på gott och ont.
          När jag är som mest engagerad i debatten här på odla går nästan all min energi till det.

Utanför odla skriver jag ett och annat brev och är engagerad i några fall. I den mån jag kan, det är därför jag har insikt i flera olika fall. Jag vet ju om mer än de så kallade snyfthistorierna i kvällspressen. Jag önskar jag orkade och kunde göra mer.
          Vad jag gör vill jag inte berätta mer om än så.

Jag tog inte din fråga som påhopp. Jag har mycket mer skinn på näsan än så och är inte så känslig, även om jag råkade låta bägaren rinna över i helgen. smile.gif

Tänk, jag tror att det du kan påverka med alla dina inlägg här på Odla är minimalt. Du har här en fyra-fem påhejare - alltid samma personer. Så är det jag som hoppar in ibland med några invändningar mot dina inte alltid sakliga inlägg och det får dej att gå i taket till den grad att du "skriker" att du föraktar mig.
          Övriga Odlaiter lär inte bry sig eller ens läsa vad du skriver.
          Ute i verkligheten, i sammanhang där man verkligen har möjlighet att påverka, bör man nog ha en något mer ödmjuk och något mindre aggresiv debattstil för att nå framgång.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 19:07
          Länk hit: #509

Medlem

Han utnyttjades av regeringen.

Jamen så där ja.
          Det är fler än jag som är arga.

Redigerat av Anma: 08-02-2011, 19:08

Citera
          gnon49
          Inlägg 08-02-2011, 19:29
          Länk hit: #510

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (Anma @ 08-02-2011, 19:07) *

Jamen så där ja.

Nja utnyttjades är nog fel ord, utom i aftonbladet förstås. Exempel är nog mer rätt. Sedan verkar ju killen vara på rätt väg. En tillgång för samhället om han lotsas rätt.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 08-02-2011, 19:31
          Länk hit: #511

Medlem

CITAT (gnon49 @ 08-02-2011, 19:29) *
          Nja utnyttjades är nog fel ord, utom i aftonbladet förstås. Exempel är nog mer rätt. Sedan verkar ju killen vara på rätt väg. En tillgång för samhället om han lotsas rätt.

Det samma gäller nog de patienter som tex S använde sig av, man hör inte S föra deras talan längre:-(

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 19:39
          Länk hit: #512

Medlem

Men om man lägger ihop det med länken från igår så är ju det hela ett stort misslyckande. Och klart man kan tolka det som att killen är på väg om man vill det! smile.gif
          Han själv känner sig dock sviken.

Citera
          Red Top
          Inlägg 08-02-2011, 19:41
          Länk hit: #513

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gita @ 08-02-2011, 18:48) *
          Tänk, jag tror att det du kan påverka med alla dina inlägg här på Odla är minimalt. Du har här en fyra-fem påhejare - alltid samma personer. Så är det jag som hoppar in ibland med några invändningar mot dina inte alltid sakliga inlägg och det får dej att gå i taket till den grad att du "skriker" att du föraktar mig.
          Ute i verkligheten, i sammanhang där man verkligen har möjlighet att påverka, bör man nog ha en något mer ödmjuk och något mindre aggresiv debattstil för att nå framgång.
          Gita

Och det var ett fullständigt onödigt inlägg. nono.gif Du klarlade din inställning tillräckligt under den gångna helgen.

Tycker en av påhejarna. Som för övrigt kämpade starkt mot orättvisor, även på den tiden då jag var frisk.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 08-02-2011, 19:43
          Länk hit: #514

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Anma @ 08-02-2011, 19:07) *

Jamen så där ja.

Han utnyttjades av Aftonbladet skulle jag vilja påstå och det ligger nog närmre sanning, om han nu inte fick en slant för att ställa upp förstås. Någonting som inte alls är ovanligt bland den typ av media som Aftonbladet och Expressen representerar.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 20:07
          Länk hit: #515

Medlem

Små förändringar i Sjukförsäkringen

På ett sätt är ju detta bra. Och det är att om oppositionen tar ordentligt tag i denna fråga, och några till så klart, så finns chansen att de inte förlorar nästa val. Man ska leva på hoppet har jag hört.

Redigerat av Anma: 08-02-2011, 20:07

Citera
          Cacki
          Inlägg 08-02-2011, 20:18
          Länk hit: #516

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 08-02-2011, 18:48) *
          Gita

Tror du att du är bättre på att påverka odlamedlemmar med dina inlägg då? Har du ö.h.t mött/hört Anma "ute i verkligheten"? Hur många av odlas medlemmar är det som inte läser/bryr sej mer om Anmas inlägg, än om dina? Hur vet du hur många "påhejare", om än i det tysta, som Anma har? Tycker du att dina inlägg alltid är sakliga? Och du...Ödmjukhet. Det borde väl i så fall gälla alla, även dej??

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 20:20
          Länk hit: #517

Medlem

Ja, dom kan ju i alla fall inte skylla på att det saknas pengar i sjukförsäkringen.

En person har anmält finansdepartementet, staten, regeringen och dennes allianspartier genom finansminister Anders Borgs försorg, till gagn för finansdepartementet, Anders Borgs politiska parti och dennes allianspartier och Anders Borg själv för bedrägeri och svindleri.

"Ärende: Anmälan om att finansdepartementet, staten, regeringen och dennes allianspartier genom finansminister Anders Borgs försorg, till gagn för finansdepartementet, Anders Borgs politiska parti och dennes allianspartier och Anders Borg själv gjort sig skyldig till svindleri."

"Lagen säger att medborgarnas avgift till våra socialförsäkringar enbart skall finansiera socialförsäkringarna. Inget annat."

"Men staten tar systematiskt ut alldeles för mycket pengar i avgift för våra socialförsäkringar än t.ex. vad vår allmänna sjukförsäkring i själva verket kostar. Förfarandet är oetiskt och olagligt. Beteendet står i direkt strid mot lagstiftningen."

Citera
          fuchsian
          Inlägg 08-02-2011, 20:27
          Länk hit: #518

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Anma,

Jag har följd hela tråden under helgen och jag vet med mig att det finns dom som blir inklämnda och inte får det de behöver, så det håller jag med dig om. Det är sorgligt att sjukvården har gått ner sig som den gjort, men jag har nog en mer optimisktisk bild av detta att de mesta kommer att fixas till.
          Jag har varit i samma sits som du och utan en frisk person som såg till mitt bästa, skulle jag nog inte sitta här och må rätt så bra och känna med mig att ha lämnat det hela bakom mig.
          Inte utan att det gör mig ont om er som lider ...... smiley_small_hug.gif ... Fuchsian .....

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-02-2011, 20:31
          Länk hit: #519

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anma @ 08-02-2011, 20:20) *
          Ja, dom kan ju i alla fall inte skylla på att det saknas pengar i sjukförsäkringen.

En person har anmält finansdepartementet, staten, regeringen och dennes allianspartier genom finansminister Anders Borgs försorg, till gagn för finansdepartementet, Anders Borgs politiska parti och dennes allianspartier och Anders Borg själv för bedrägeri och svindleri.

"Ärende: Anmälan om att finansdepartementet, staten, regeringen och dennes allianspartier genom finansminister Anders Borgs försorg, till gagn för finansdepartementet, Anders Borgs politiska parti och dennes allianspartier och Anders Borg själv gjort sig skyldig till svindleri."

"Lagen säger att medborgarnas avgift till våra socialförsäkringar enbart skall finansiera socialförsäkringarna. Inget annat."

"Men staten tar systematiskt ut alldeles för mycket pengar i avgift för våra socialförsäkringar än t.ex. vad vår allmänna sjukförsäkring i själva verket kostar. Förfarandet är oetiskt och olagligt. Beteendet står i direkt strid mot lagstiftningen."

Jag anar stora möjligheter till skattesänkning här naughty.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 08-02-2011, 20:35
          Länk hit: #520

Medlem

CITAT (Huggorm @ 08-02-2011, 20:31) *
          Jag anar stora möjligheter till skattesänkning här naughty.gif

Ungefär så ja.

Citera

31 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 20:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon