Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Var ju bara en tidsfråga ... nu har det hänt :(
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2010, 16:07
          Länk hit: #41

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Anki på Öland @ 12-12-2010, 15:50) *
          Men inte trodde du väl förr att alla katoliker var terrorister bara för att IRA var det - inte krävde man väl att alla katolska organisationer skulle arbeta aktivt för att motverka extrema katoliker.......

Det är ganska stor skillnad. IRA finns eller snarare fanns på Irland och i Storbritannien, men knappast någon annanstans i världen. Radikala islamister finns i princip i vartenda land där där Islam utgör en majoritet eller större minoritet. Bevisligen finns det en hel del ganska arga muslimer även i Sverige, och det är ett problem som måste tas på allvar. I tillägg är muslimer extremt lättprovocerade jämfört med många andra. För vem annars skulle ge sig ut och spränga oskyldiga på grund av en teckning?

Citera
          officinalis
          Inlägg 12-12-2010, 16:44
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 098
          Medlem nr: 21 126

Huggorm,
          Att brevet och dåren i sthlm har en koppling till varandra är väl vad jag förstår inte helt officiellt än. Dock troligt att det är så.
          Utöver teckningen så glömde du den lilla detaljen att Sverige har skickat ned trupper till Afghanistan.
          Du behöver inte utesluta information för att få fram ditt budskap.

--------------------
          Odlar i zon 3 och skriver om grönsaksodling, trädgård och natur med förhållandevis jämna mellanrum.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2010, 16:53
          Länk hit: #43

Moderator

CITAT (officinalis @ 12-12-2010, 16:44) *
          Huggorm,
          Att brevet och dåren i sthlm har en koppling till varandra är väl vad jag förstår inte helt officiellt än. Dock troligt att det är så.
          Utöver teckningen så glömde du den lilla detaljen att Sverige har skickat ned trupper till Afghanistan.
          Du behöver inte utesluta information för att få fram ditt budskap.

Afghanistan är inte första stället vi haft trupper på, och vi är inte de enda som har trupper där heller. Men Vilks nämndes i brevet, och han har ju varit utsatt för mordförsök tidigare på grund av några löjliga teckningar

Citera
          officinalis
          Inlägg 12-12-2010, 17:05
          Länk hit: #44

Medlem

Vad är det egentligen du vill ha sagt Huggorm? Sitta och komma med de grova generaliseringar som du gör är irrationellt. Du har ingen bakgrund till det.
          Det finns folk som mördar hejvilt som inte har någon faktiskt baktanke om hämd över huvud taget också.
          Det är lätt att sitta och döma ut alla muslimer som en homogen grupp, men så ser det inte ut i verkligheten.
          Det är precis den rädslan du sitter på som delar upp samhället. I svart och vitt. Invandrarfrågan och risken med att ha en öppen invandrarpolitik måste naturligtvis diskuteras på ett sakligt sätt (och inte genom den pajkastning som sker hos politikerna idag). Att hävda att 1,5 miljarder muslimer är lättprovocerade är ett typiskt argument man ska akta sig för enligt mig. Att det finns extrema sekter inom Islam verkar dock stämma och är ett argument som används för att förtrycka stora folkgrupper. Demoniseringen av muslimer är väldigt utbredd. Både genom massmedias ensidiga perspektiv och främlingsfientliga röster på Internet. Den gynnar varken svenska ateister eller muslimer.

--------------------
          Odlar i zon 3 och skriver om grönsaksodling, trädgård och natur med förhållandevis jämna mellanrum.

Citera
          officinalis
          Inlägg 12-12-2010, 17:19
          Länk hit: #45

Medlem

Imam i Södermalmsmoskén uttalar sig:

CITAT

[...]tar i mejlet avstånd från "all form av övergrepp, våld, skrämsel och hot mot oskyldiga människor oavsett motiv eller förevändning".

Källa: Svenska dagbladet

--------------------

Citera
          gnon49
          Inlägg 12-12-2010, 17:50
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

F¨ågan är kanske hur mycket imamer o andra ledande muslimska företrädare vågar kritisera utan att själva bli "avfällningar" och måltavla för extrema grupper eller enskilda människor. Som muslim kanske det är lättare att bli måltavla eftersom man "sviker", vad det nu, vissa anser vara fel väg för en troende muslim. Frigjorda o västorienterade muslimer kanske börjar leva farligt även i Sverige. Framtiden får väl utvisa. Vad målet med dessa attentat syftar till har jag svårt att förstå. Och utan tvivel dom flesta muslimer runt om i världen också.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          officinalis
          Inlägg 12-12-2010, 18:07
          Länk hit: #47

Medlem

gnon49,
          ja. Man kan ju endast spekulera och jag hoppas att fler muslimer stiger ut för att förebygga främlingsfientligheten.

Ännu en glad nyhet:

Fredsmanifestation arrangerad av Svenska muslimer för fred och rättvisa hålls nu på Sergels torg i Stockholm och på Möllevångstorget i Malmö.
          Källa: http://muslimerforfred.org/?p=1243

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2010, 18:22
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Jag skulle kunna skriva en massa men nöjer mej med att konstatera att killen var en trippelidiot. Dels för att han var muslim, dels för att han bestämde sig för attentatet och dels för att det blev så misslyckat. Alla muslimer är inte terrorister men alla nu levande och nydöda terrorister kommer från islam. Eller som jag föredrar, muhammedanismen eftersom islam mest är en personkult av muhammed. Det måste finnas något inom den religionen som triggar igång latenta idioter. Kan inte Wilks eller någon annan göra en karikatyr av Muhammed där han agerar Pipblåsaren från Hameln med en svans av nån miljard hjärntvättade anhängare bakom sig? Fram för ett religionsfritt samhälle.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 12-12-2010, 18:45
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 2 134
          Medlem nr: 6 842

Om någon ännu undrar:

http://jihadimalmo.blogspot.com/

Killen var tydligen gift, men sökte ytterligare en fru på haremssiten Muslima.com

Ack ja...

Citera
          gnon49
          Inlägg 12-12-2010, 18:46
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Att injaga fruktan i människor kan vara lika effektivt som att döda dom. Så visst lyckades han delvis.
          Undrar hur många stockholmare kommer att känna ett visst obehag när dom tar bussen eller tunnelbanan imorgon. Eller börja observera omgivningen på ett nytt sätt. Vi är ju trots allt bara människor.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2010, 19:02
          Länk hit: #51

Moderator

CITAT (gnon49 @ 12-12-2010, 18:46) *
          Att injaga fruktan i människor kan vara lika effektivt som att döda dom. Så visst lyckades han delvis.
          Undrar hur många stockholmare kommer att känna ett visst obehag när dom tar bussen eller tunnelbanan imorgon. Eller börja observera omgivningen på ett nytt sätt. Vi är ju trots allt bara människor.

Vilket spelar sverigedemokraterna rakt i händerna. Undrar hur valet avlöpt, om det här dådet utförts i augusti i stället? Hur kommer nästa val utfalla, speciellt om det hunnit sprängas några fler bomber till dess?

Citera
          andersen
          Inlägg 12-12-2010, 19:59
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2010, 18:22) *
          Jag skulle kunna skriva en massa men nöjer mej med att konstatera att killen var en trippelidiot. Dels för att han var muslim, dels för att han bestämde sig för attentatet och dels för att det blev så misslyckat. Alla muslimer är inte terrorister men alla nu levande och nydöda terrorister kommer från islam. Eller som jag föredrar, muhammedanismen eftersom islam mest är en personkult av muhammed. Det måste finnas något inom den religionen som triggar igång latenta idioter. Kan inte Wilks eller någon annan göra en karikatyr av Muhammed där han agerar Pipblåsaren från Hameln med en svans av nån miljard hjärntvättade anhängare bakom sig? Fram för ett religionsfritt samhälle.

Jag tycker inte att det är rätt att säja att muslimer är idioter.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-12-2010, 20:02
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (andersen @ 12-12-2010, 19:59) *

När jag var lite brude vi säga "Den som sa´t, han va´t".. naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          andersen
          Inlägg 12-12-2010, 20:03
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-12-2010, 20:02) *
          När jag var lite brude vi säga "Den som sa´t, han va´t".. naughty.gif

Vad menar du med det, förklara dej.

--------------------

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 12-12-2010, 20:04
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (andersen @ 12-12-2010, 20:03) *
          Vad menar du med det, förklara dej.

Om man som GR kallar någon för "idiot", så är man det själv...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          andersen
          Inlägg 12-12-2010, 20:06
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 12-12-2010, 20:04) *
          Om man som GR kallar någon för "idiot", så är man det själv...

Ok då förstår jag.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2010, 20:18
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (andersen @ 12-12-2010, 19:59) *

Jag ville inte använda kraftutryck. Vad kan man säga om en person som tror på när en annan person säger: Det finns bara en gud och jag är hans profet? Detta utan att föra fram ett enda bevis på saken? Möjligen kan man som förmildrande omständighet framhålla att man indoktrinerar barnen från första stund men nån gång borde väl individen börja tänka själv?

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-12-2010, 20:44
          Länk hit: #58

Moderator

CITAT (Gossen Ruda @ 12-12-2010, 20:18) *
          Jag ville inte använda kraftutryck. Vad kan man säga om en person som tror på när en annan person säger: Det finns bara en gud och jag är hans profet? Detta utan att föra fram ett enda bevis på saken? Möjligen kan man som förmildrande omständighet framhålla att man indoktrinerar barnen från första stund men nån gång borde väl individen börja tänka själv?

En majoritet av världens befolkning tillhör en eller annan religion, och jag har hittills inte sett några bevis för någon av dem. Är då alla dessa idioter?

Citera
          officinalis
          Inlägg 12-12-2010, 20:48
          Länk hit: #59

Medlem

Huggorm,
          nej. Det är de nödvändigtvis inte. Jag vet inte vad rudans definition på att vara idiot är. Jag tänker väl snarare att de för totalt irrationella resonemang i relation till ett modern naturvetenskapligt synsätt.
          Det är faktiskt så enkelt att man får köpa läget att människor har en hel del märkliga synsätt på saker och ting, t.ex. rudan som dömer ut 1,5 miljarder människor som idioter.
          Han pratar dessutom om förbud som någon slags lösning på problemet. Inte heller en särskilt intelligent slutsats. Ett förbud får inte saker att försvinna, vi har många exempel på det även här i Sverige.

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-12-2010, 21:44
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (Huggorm @ 12-12-2010, 20:44) *
          En majoritet av världens befolkning tillhör en eller annan religion, och jag har hittills inte sett några bevis för någon av dem. Är då alla dessa idioter?

En del. Fast muslimerna utmärker sig. Det är svårt att vara muslim så där lite lagom. Det påverkar hela personernas uppträdande och ibland klädsel. Det finns många kristna som "bara" tror på nån gud men fö är som alla andra. Kyrkan varje söndag? Varför det?

--------------------

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 06:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon