Medlem
Antal inlägg: 3 467
Medlem nr: 17 820
Vad kul Tepa... grattis till stugan Det är inte ofta som jag är inne och läser nu förtiden, så jag hitta denna tråd nu, om att du skaffat stuga. JÄTTE kul att få se alla bilder och allt jobb ni har hunnit med!!! imponerad Kramis / Mari
Medlem
Antal inlägg: 10 802
Medlem nr: 16 563
I "stugan "kan man ju tönta till det lite med inredning lite troll ute glasamling gökur gammla spinrockar gammla vackra tallrikar på väggen ja allt gammalt mysigt som man inte skulle annvända hemma kanske !man kan ta ut svängarna så att säga Allt som skulle se förskräckligt ut i hemmet blir charmigt i stugan
Medlem
Antal inlägg: 2 670
Medlem nr: 13 427
Hej
För snart två veckor sedan planterade jag över hundra vårlökar vid stugan. Förra helgen planterade jag lite till. Döm om min förvåning, då jag såg att det redan kommit upp vit Tidlösa. På EN VECKA! Så nog har dom fart på mina växter
Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962
Så jättefint ni hunnit få det redan! Det växer så det knakar och ser helt suveränt ut!
Funderar på var detta är någonstans, är det på fasta Åland eller ute i nån av skärgårdskommunerna?
Att det troligen inte är Vårdö ser jag iaf, där har min familj en hel del mark och varje sommar vistas jag flera veckor där.
Man måste ha hembygdsrätt för att få bruka marken, eller för att bygga hus. Man kan få mark genom arv även om man inte bor på Åland men man kan alltså inte bygga eller bruka. Åtminstånde är det så som jag har fattat det! Det är nog en väldigt bra lag, det skyddar från att all attraktiv mark snabb skulle bli uppköpt av turister!