Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Överreagerade jag?
          ingrid fuxwall
          Inlägg 30-12-2010, 21:27
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Personen har varit här och bett om ursäkt och hade med sig två stora ben till hunden.

Han hade en massa knepiga ursäkter som jag inte brydde mig om att lyssna på, sa bara - "du böjde dig ner, hade ansiktet i jämnhöjd med hundens huvud och nöp hunden om örat, hade hon varit den hemska hund du inbillar dig att hon var, så hade hon bitit dig i ansiktet – insåg du inte det?"

Hunden har tränats enormt mycket för att klara alla situationer som kan tänkas uppstå med en sjuk husse så kommer det ett pucko, som denne person då kan mycket av hennes tillit bli förstörd – hon är inte van vid att bli hanterad så att det gör ont.

I sambons dokumentation står att vi har hund, katt och nymfparakiter och man har lovat att det inte ska komma hit hundrädda personer.

Jag blir så less och känner det som att eftersom sambon är sjuk så har kommunen tagit över och ska sambon få hjälp måste vi andra utplånas, fast bara under den korta stund som han har hjälp – under dygnets övriga tid – 23 timmar och 45 minuter så är det vi som ska sköta allt – både hund och katt hjälper mig mycket. Fortsättningsvis får jag och djuren gömma oss när det kommer någon hit, för självklart är jag minst lika farlig – jag bits ju! Biter ifrån i alla fall
          Bifogar en bild på de hemska djuren
          Bifogade miniatyrbild(er)
          Bifogad bild

Citera
          Monaxe
          Inlägg 30-12-2010, 22:00
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Tycker att du hade all rätt att reagera som du gjorde, bara för att man har hemtjänst behöver man inte finna sig i vad som helst!
          Självklart hade inte en hundrädd person vågat ta tag i din hund, en hundrädd människa undviker all kontakt med hundar.

Hoppas att du har sagt i från till arbetsledaren oavsett om personen ifråga kommer med mutben!

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 30-12-2010, 22:07
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

heja Dig Ingrid!!! Tro på din instinkt!!! Tro på din hund!!!! Ni är dom som har rätt,,,, ni har facit!"!!! Stå på dig vännen!!! Känn den där känslan igen när du skruvade fast golvlisterna!!!! heja På!!! Du kan!!!! kram

Citera
          Ralf
          Inlägg 30-12-2010, 22:08
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (ingrid fuxwall @ 28-12-2010, 21:15) *
          Så ser jag att personen böjer sig fram, tar ett tag runt örat på hunden och vrider till – Xera tjuter, det gjorde ont! Och jag blev störtförbannad och frågade vad han höll på med! Fick till svar att han var hundrädd, frågade om det var någon anledning till att misshandla min hund?

Men om man e hundrädd så håller man sig väl borta från hunden??

Över reagerade jag?

Inte ett enda dugg.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Berith
          Inlägg 31-12-2010, 08:26
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

--- hunden tjöt, gnällde och hade en massa ljud för sig. Hela tiden hade jag ett stadigt tag i hennes halsband så hon var minst en meter ifrån personen som stod i hallen ---

Tur att det inte hände nåt "allvarligare". Om du överreagerade vet jag inte... Men jag undrar över varför hunden gjorde så där? Och varför du behövde hålla ett stadigt tag i den? Brukar den göra så när det kommer någon, känd eller okänd? unsure.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          herkules
          Inlägg 31-12-2010, 08:54
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Berith @ 31-12-2010, 08:26) *
          Tur att det inte hände nåt "allvarligare". Om du överreagerade vet jag inte... Men jag undrar över varför hunden gjorde så där? Och varför du behövde hålla ett stadigt tag i den? Brukar den göra så när det kommer någon, känd eller okänd? unsure.gif

schäfrar låter så, de pratar och pratar ofta ganska högt.
          jag håller också i mina hundar om det kommer främmande, för främmandets skull om de skulle vara hundrädda.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Berith
          Inlägg 31-12-2010, 09:17
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (herkules @ 31-12-2010, 08:54) *
          jag håller också i mina hundar om det kommer främmande, för främmandets skull om de skulle vara hundrädda.

Aha. yes.gif

Ja, jag känner bara en schäfer och den låter inte men "hälsar" genom att ta ett bett runt personens hand. Visserligen ett snällt bett men det är ändå obehagligt, speciellt för dom som inte är beredda på det. Barn tex, "mamma, hunden bet mej!" nono.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 31-12-2010, 10:52
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 31-12-2010, 09:17) *
          Aha. yes.gif

Ja, jag känner bara en schäfer och den låter inte men "hälsar" genom att ta ett bett runt personens hand. Visserligen ett snällt bett men det är ändå obehagligt, speciellt för dom som inte är beredda på det. Barn tex, "mamma, hunden bet mej!" nono.gif

Ja då är det väl självklart bättre att man håller i sin hund om den gör så. Finns ju hundar, oavsett ras, som blir överlyckliga då det kommer folk och gärna "överfaller" besökarna med olika slag av ljud och ömhetsbetygelser på hundars vis. Alla gillar inte det så det är väl jättebra då att ägaren håller i hunden.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Cacki
          Inlägg 31-12-2010, 12:29
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (*Stintan* @ 31-12-2010, 10:52) *
          Ja då är det väl självklart bättre att man håller i sin hund om den gör så. Finns ju hundar, oavsett ras, som blir överlyckliga då det kommer folk och gärna "överfaller" besökarna med olika slag av ljud och ömhetsbetygelser på hundars vis. Alla gillar inte det så det är väl jättebra då att ägaren håller i hunden.

tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 31-12-2010, 13:02
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Det hat inte minqa schäfrar gjort, inte heller den som jag ofta var hundvakt för.

Men hur som helst, hundrädd kan den människan inte har varit.

Jag har några hundrädda i min sambos familj och dom gör en stor omväg om alla hundar. Så det var en stor lögn när han sa att han är hundrädd.

Elisabeth

Citera
          Berith
          Inlägg 31-12-2010, 15:15
          Länk hit: #31

Medlem

Absolut! tummenupp.gif

--------------------

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 31-12-2010, 18:47
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (Berith @ 31-12-2010, 08:26) *

Har du hund själv?

Kommer det hit bekanta personer öppnar jag bara dörren men om det kommer främmande personer och jag inte vet om de stängt grinden efter sig - vi bor utefter en mycket trafikerad väg, och några dagar tidigare hade en bekant person inte stängt grinden efter sig och släpte ut hunden, så håller jag fast hunden så att den inte ska springa ut. Kommer de från hemtjänsten så håller jag fast hunden innan jag hunnit fråga om de är hundrädda - min hund ska inte behöva träffa sådana

CITAT (anne-li i olofstorp @ 30-12-2010, 22:07) *
          heja Dig Ingrid!!! Tro på din instinkt!!! Tro på din hund!!!! Ni är dom som har rätt,,,, ni har facit!"!!! Stå på dig vännen!!! Känn den där känslan igen när du skruvade fast golvlisterna!!!! heja På!!! Du kan!!!! kram

Golvlisterna sitter kvar och jag är väldigt stolt över min målning - kram på dig!

Precis!

Visst är det så - hundar som älskar folk kan bli lite för mycket och då får ägaren tänka på att alla inte tycker om att bli slickade av en glad hund

Citera
          Meriona
          Inlägg 31-12-2010, 22:24
          Länk hit: #33

Gäster

Dessutom har väl Xera lärt sig att beskydda husse och matte, så då är det ju helt rätt att hon för lite väsen när det kommer nån okänd in i huset. Bra gjort Xera! tummenupp.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 01-01-2011, 08:27
          Länk hit: #34

Medlem

CITAT (ingrid fuxwall @ 31-12-2010, 18:47) *
          Har du hund själv?

Kommer det hit bekanta personer öppnar jag bara dörren men om det kommer främmande personer och jag inte vet om de stängt grinden efter sig - vi bor utefter en mycket trafikerad väg, och några dagar tidigare hade en bekant person inte stängt grinden efter sig och släpte ut hunden, så håller jag fast hunden så att den inte ska springa ut. Kommer de från hemtjänsten så håller jag fast hunden innan jag hunnit fråga om de är hundrädda - min hund ska inte behöva träffa sådana.

Jag var mest nyfiken över varför du behövde hålla tillbaka hunden. Självklart ska hunden försvara dej och din familj mot objudna gäster. yes.gif

--------------------

Citera
          Solstorm
          Inlägg 01-01-2011, 17:41
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 2 933
          Medlem nr: 13 452

Usch och fy en sådan otrevlig människa som gör så mot hunden. Man kan ju undra hur han bär sig åt mot din man när de är ensamna. Extra läskigt ifall han bär sig illa åt mot din man och han kanske inte kommer ihåg att berätta det sedan. Hoppas du slipper den personen i ditt hem i fortsättningen. Bra att du kontaktade hemtjänsten, det kanske finns fler som har klagomål på honom.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 05:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon