Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varsam renovering
          Anma
          Inlägg 03-01-2011, 11:36
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jättefin tapet, Klint!
          Det glädjer mig att ni vill ha en sån där äldre lantlig stil som passar huset. Jag fick för mig att ni skulle smälla upp något hypermodernt, var det inte du som visade en vedspis i modern stil?
          Vad fiffigt med tvättmaskinerna så där i ett skåp, fast då måste väl bänken bli djupare än normalt va? Typ 70 istället för 60.
          I vilket fall är det smartare än att köpa en integrerad ur ekonomisk synpunkt.
          Kul att ni hade en lite hjälpreda också.

Ser verkligen fram emot fortsättningen!

Citera
          Klint
          Inlägg 03-01-2011, 11:49
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Vad kul att du tycker det! Vedspisen jo det var nog vi som vill ha en modern men den som står där (min svärfar kallar den hustruplågare)är ju fin men man måste stoppa jättesmå vedträn i den heela tiden Det är väl tänkt att hustrun ska vara inne hela dagen ovh i princip vara fast där vid vedspisen inte konstigt att de gjorde mycket långkok! Jag har mailat min skiss till 2 köksfirmor Tallkotten och electrolux home, det finns en på närmars håll ska ringa dit tror de har Marbodal +en som säljer Novaflex Kom gärna med synpunkter.
          Helst hade vi behållt så mycket som möjligt men det ska ju funka också och inte bli en energibov,köket var ju varken tidstypiskt eller snyggt!

edit:tillägg jag vet att julen är slut men vad är det för bild nu på din avatar unsure.gif

Redigerat av Klint: 03-01-2011, 11:51

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Anma
          Inlägg 03-01-2011, 12:05
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Klint @ 03-01-2011, 11:49) *
          Vad kul att du tycker det! Vedspisen jo det var nog vi som vill ha en modern men den som står där (min svärfar kallar den hustruplågare)är ju fin men man måste stoppa jättesmå vedträn i den heela tiden Det är väl tänkt att hustrun ska vara inne hela dagen ovh i princip vara fast där vid vedspisen inte konstigt att de gjorde mycket långkok! Jag har mailat min skiss till 2 köksfirmor Tallkotten och electrolux home, det finns en på närmars håll ska ringa dit tror de har Marbodal +en som säljer Novaflex Kom gärna med synpunkter.
          Helst hade vi behållt så mycket som möjligt men det ska ju funka också och inte bli en energibov,köket var ju varken tidstypiskt eller snyggt!

edit:tillägg jag vet att julen är slut men vad är det för bild nu på din avatar unsure.gif

Hihi... Det är min vovve som sover... Ja, eller hans nos närmare bestämt.
          Det är opraktisk den där hustruplågaren, men om ni byter, ta någon gjutjärnsvariant som passar bra till den där stilen, tycker jag i alla fall.
          Ett tips är också att kolla med lokala snickare, ofta är de i samma prisklass och då får man exakt de mått man vill ha på allting utan att behöva betala flera tusen extra för varje liten centimeter man måste specialbygga.
          Ett annat sätt är också att ha i billiga stommar och sedan fixa luckor från en snickare, men det förutsätter att man kan sätta in ett standardkök och det kan nog inte ni.
          Bästa lösningen är nog platsbyggt, om det inte blir megadegadyrt, vill säga.

Citera
          sqrulan
          Inlägg 03-01-2011, 15:43
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

blush.gif Oppps, jag trodde att ni skulle ta bort spiskåpan! Den är ju verkligen jättefin så det är bra att ni behåller den! Den kommer att bli husets ögonsten då ni målat den.
          Nu ska jag inte skriva och lägga mej i det jag inte fattar! ha, ha, ha...

--------------------

Citera
          Klint
          Inlägg 03-01-2011, 17:24
          Länk hit: #25

Medlem

Det ska du visst det! Jag är så rörig det är omänskligt att fatta allt jag dillar om just nu jag gillar dina inlägg och din stil! kompiskram.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 03-01-2011, 20:57
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Så snyggt det kommer att bli!

Citera
          sqrulan
          Inlägg 03-01-2011, 21:00
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

CITAT (Klint @ 03-01-2011, 17:24) *
          Det ska du visst det! Jag är så rörig det är omänskligt att fatta allt jag dillar om just nu jag gillar dina inlägg och din stil! kompiskram.gif

Tack! blush.gif Nog kommer jag att skriva. rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 03-01-2011, 21:17
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (sqrulan @ 03-01-2011, 21:00) *
          Tack! blush.gif Nog kommer jag att skriva. rolleyes.gif

Det gör du rätt i! smile.gif

Klint, vill bara säga att jag tycker att det är så roligt att ni valt att renovera huset i en stil som passar det, som det såg ut har någon varit där med ovarsam hand genom åren?
          Personligen tycker jag att man kan göra modernt och så där, men att försöka bevara eller återställa till stilen som huset är byggt i.
          Att försöka få ett funkisbetonghus till en lantlig dröm eller tvärt om är dömt att misslyckas i mina ögon.
          I så fall har man köpt fel hus från början.

Citera
          Kullatorpet
          Inlägg 04-01-2011, 17:37
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 30 982

CITAT (Klint @ 03-01-2011, 17:24) *

Har precis läst igenom heela denna tråd. Det är rörigt med dessa renoveringar i gamla hus. Kul att ni behåller kåpan & renoverar med förstånd & behåller lite av det gamla. Som någon sa: funkishus & lantligt = inte husets själ.
          Ser fram emot att följa arbetets gång & resultat. Vet vad du/ni går igenom med renoveringen, har nämligen själva ett torp från ca 1890 som gått igenom en hel del förändringar.
          // Susann

Citera
          Klint
          Inlägg 05-01-2011, 10:50
          Länk hit: #30

Medlem

Tack för responsen! Det är mycket att tänka på ibland är man nåstan glad att det inte fanns en massa lister och att fönstren ej är såå gamla Man måste liksom lägga ribban någonstans.Vi gillar verkligen vårt hus men det är ju inte kmärkt ska försöka återställa till ursprung så mycket som går.Vi vill inte renovera i många år.
          Huset är ju byggt av svärfar tii förre ägaren men timret hämtades från ett annat hus så det kan ju vara mycket äldre.Det har bott ett äldre par i huset som såg till det , det var alltid prydligt ute klippt gräsmatta osv.Däremot var det inte så mycket blommor men en del buskar De har nog minst sagt varit väldigt försiktiga med pengarna det som behöver bytas är gjort typ går en takpanna sönder byter man den inte hela taket om du förstår flirting.gif Ja farbrorn blev sjuk och orkade inte längre och sen gick han ju bort och även tanten är ju gammal även om hon är pigg och har mycket roligt att berätta!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Anma
          Inlägg 13-01-2011, 21:46
          Länk hit: #31

Medlem

Hur går det Klint? Försöker att komma ihåg att pipa in här på bygg...

Citera
          Klint
          Inlägg 15-01-2011, 01:32
          Länk hit: #32

Medlem

Tackar som frågar! det går lite upp och lite ner! tak är reglat,det blir utan isolering.Det var otroligt snett det syns verkligen nu.
          Vi har plockat upp ett golv ja gubben jag körde sågspån mm och eldade det var roligt för det var alldeles friskt och fint
          Fick en lista med massa elgrejor som vi beställde på nätet jag kollade å gubben dubbelkollade så vi fick med allt sen hämta vi paketet och ställde på övervåningen.Idag kom elektrikern då sa han att det fattas en massa har ni inte beställt jo jag var säker jag kom ju ihåg de olika dosorna mm -ja då har de restat då.Näe. Vad gör man jag blev oerhört irriterad hur dum får man bli confused.gif ingen hade kollat i lådan!
          Ja iallafall ringde jag till postutlämningen och fråga om de kunde kolla ja de är ju väldigt besvärligt men jag bad så snällt och så hittade hon ett paket till på vilket det stod kolli 1 av 1!! biggrin.gif lättnad! Så nu har vi placerat ut var vi ska lampor å sånt alltså det är svårt men känns ok nu. Har fått ett köksförslag med micro i väggskåp fast inga lådor! tongue.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          LP55
          Inlägg 21-01-2011, 04:55
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 30
          Medlem nr: 11 666

Ehh mikro? Lever ni kvar på åttiotalet? Teppanyakihäll ska det vara såklart! Vem använder egentligen mikro nuförtiden? Men kul att ni väljer att ha kvar spiskåpan, kommer passa perfekt med teppanyakihällen! Gammalt möter nytt, öst-väst osv. Vi har gjort på ett liknande sätt med vårt lilla gårdskapell omgjort till biosalong. Superlyckat. Verkligen.

Citera
          Klint
          Inlägg 21-01-2011, 15:08
          Länk hit: #34

Medlem

Nej tror inte jag lever på 80talet men bara för att nåt är dyrt (28000)och nytt är det inte per automatik bäst
          eller var det ett ironiinlägg jag däremot är sen 60talet man kan ställa vilka frågor som helst då flirting.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Klint
          Inlägg 23-01-2011, 09:12
          Länk hit: #35

Medlem

https://mail.google.com/mail/?ui=2&ik=6...isp=attd&zw

Här kommer en ritning skickade den i ett pm men det funka inte vore snällt om ni skrev om ni får fram den!
          Kanske är det något knepigt så att bara jag får fram? Ritningen är inte perfekt saknar bla en lådhurts +att det ska vara mer väggskåp Skriv nåt nu annars startar jag en ny tråd i småprat! tummenupp.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Anma
          Inlägg 24-01-2011, 23:03
          Länk hit: #36

Medlem

Får inte fram någon länk... sad.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 25-01-2011, 00:19
          Länk hit: #37

Medlem

Knepigt när jag klickar kommer det upp en ruta med mail.google vill du öppna? då trycker jag ok och så kommer det confused.gif

men men jag fixa ju inte ens att länka på signaturen giggle.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          EsterM
          Inlägg 25-01-2011, 07:20
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 202
          Medlem nr: 16 033

Troligen så länkar du till din egen mailbox, som vi andra inte har behörighet till. Om jag använder din länk så kommer jag till min egen google mailbox, och där ser jag bara mina egna mail.
          Ester

Redigerat av EsterM: 25-01-2011, 07:25

Citera
          malcolm
          Inlägg 25-01-2011, 13:33
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Kommer inte heller in, frågas efter användarnamn och lösenord.

Citera
          Klint
          Inlägg 25-01-2011, 17:06
          Länk hit: #40

Medlem

Jag ska nog gå härifrån datorn nu har skannat, imp.bilder från kameran,la dem i piccasa de ä för stora ja är totalt vansinnig varför kan man inte bara göra som man tänkt ibland känner man sej så j-a idiotisk!! ps det är nog rätt det där med egen gmail jag har ju fått det på mailen går härifrån nu så inte något går sönder

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 22:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon