Fick Impektakatalogen för ett tag sedan och tänkte det skulle komma upp en tråd här över vilka fina saker folk tänkt beställa. Men jag hittar inte? Så jag startar en. zon 5 bor jag i.
Grönsaksmässigt vill jag ha Mangold bright lights och morötter, intebestämt vilken sort. Tips emottages gärna. Är till barna i sommar.
Blommor:
Vill gärna ha en Zinnia. Queen Lime red är ju snygg.. och Pueple prince...Whirling fun och Zahara starlight. Men bara en.. vilken ska man välja eeep? (sid 234).

Jätteverbena. Såg den förra sommaren och blev ögonblickligen kär!!! Måste HA. (230). Undrar om den är svår att odla?

Daggsalvia såg jag förra sommaren, bara såååå fina (på wij). Snyggt mot ringblomma. Men kanske får spara det till et annat år. (221)

Spanska junfrun var ju såå snygg. Funderar dock om bladverket är ganska fult.. Kanske ska ta den istället för doft-tobak. Är tobak så giftigt? Ska man undvika det om man har problem med händerna?(209)

Älskar "blåklint" dom blir så fina i buketter. Funderar på TOm Pouce Pink (177). Blir nog att så på friland under duk.
Skulle gärna ha ringblomma, men kanske inte har plats i år. *snyft (173)
Blodtopp har jag spanat efter i flera år. Den verkar sås nygg. Men jag vet inte riktigt var man skulle ha den. (79). Att den kan användas i sallad är ju trevligt.
Mimosa sensitiva "rör mig ej" verkade ju kul. (28). Men man ser dåligt hur bladen ser ut. Är dom fula?
Redigerat av Ezereht: 30-12-2010, 03:58
Temptations come, as a general rule, when they are sought.
-Margaret Oliphant
--------------------
zon 5