Medlem
Antal inlägg: 3 662
Medlem nr: 26 737
Ja verkligen fina! Och Olle har lyckats fånga tofsvipan!! Den är nog den mest svårfotade som finns - för mig i varje fall... Inte ens när den sitter stilla på marken får jag nån hyfsad bild på den....
--------------------
" Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger " Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009
Är det vanligt att koltrastar "pratar" hela tiden medan de söker mat? Jag har en i år som håller till just utanför min stuga, skuttar fram och tillbaka längs vägen och letar mat. Och hela tiden ger den ljud i från sig, inte revirsjungande utan snarare korta stumpar av varningslätet som de brukar ge när de flyr. Den är relativt orädd också, och skuttar iväg snarare än flyger när jag kommer gående. Annars brukar de vara tysta här hos mig, men inte den här.
Medlem
Antal inlägg: 1 988
Medlem nr: 497
Ja tranan o vipan e verkligen häftiga bilder! O din bild va oxå fin Olle härligt ljus i bilden. Hade ingen kamera med i dag på havet men vi såg o hörde göken igen o såg svanar med sina ungar
--------------------
************************************************************ Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.
Medlem
Antal inlägg: 1 623
Medlem nr: 10 799
Häger eller trana? Ett stycke från tomten, bland tallar. Jag var oförberedd, hämtade kameran, och pyts var fågeln nästan väck. Klick, klick klick. IMG_1302_2.jpg ( 390.78k )
Antal nedladdningar: 24 Bildresultatet är uruselt. Häger eller trana?
--------------------
smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.