Det ända jag ångrar är läge....
Det optimala stället skulle ha haft morgonsol från soluppgång, skugga från träd mitt på dagen, solen igen sent på eftermiddag... Men jobbigt att bygga grunden, för mycket sten, och det är gamla skogsmark...
Byggde istället bredvid grönsakslandet, men där börjar dagen i skuggan av huset.
På våren (antar jag... nu blir det första vår) och hösten när det är kallt på natten, det dröjer innan växthuset blir uppvärmt av solen.
Jag har glas väggar och plast tak, och hade mycket ångest inför beslutet, läste mycket på Odla och sökte, sökte, sökte på alla möjliga inlägg om ämnet!! Det blev snyggt med glaset

Har odlingsbädd på ena lång sida, och marksten i resten, och odlar i krukor också.
14 kvm Euro Maxi4 från Willab med extra höjd, och lackat. Gjorde en önskelista av alla tillval, och sedan tog allt! Extra dörr (dubbel förståss!), extra fönster, plast tak, lackat. Med storleken, tog max utan att behöva ansöka bygglov, men.... Why not? Jag är nöjd med storleken nu, efter en säsong, men snart, säkert blir det trångt....
Tänk på vatten och el i växthuset också, det måste man ha!
Jag har en stor vattentunna inne i växthuset, tanken är att den ska "reglera" tempen... Men 300 liter tunna är kanske för lite för det syftet....
Lycka till! Och grattis!!