Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Skavlan ikväll, intressant att få höra andra parten
          Anki på Öland
          Inlägg 27-01-2011, 13:47
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Borde inte miljonerna räcka till dom alla....... sad.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          netha
          Inlägg 28-01-2011, 22:31
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Anma @ 24-01-2011, 00:13) *
          Men du kan yttra dig om deras samboskap? Men inte om mitt äktenskap? Du har säkerligen fått mycket mer info om mitt äktenskap här på forumet än vad du fått genom en intervju med Eva om hennes samboskap. Om hennes kan du yttra dig, men inte mitt. Ok då vet jag. Vari ligger skillnaden? Att han är död, skrivit böcker? Min man har gjort en massa musik och kommer förmodligen också att dö alldeles för ung (låt det inte ske!). Kanske kommer du att kunna yttra dig då. För då är väl läget ungefär lika. Eller, jag kanske ska skriva en bok också, så att du kan yttra dig innan du ens läst boken?

Som jag skrev i PM till dig 24-1 så vet jag inget om ditt äktenskap, om ditt liv. Minns inte att jag någonsin läst att din sambo/make var musiker.
          Men ang Stieg Larsson så blev jag missstänksam redan vid första intervjun med Eva G, fundersam om denna kvinna var helt sann eller inte.
          Vad driver en människa att gå ut i media och förtala sin sambos familj???
          Familj som har erbjudit henne styrelsepost och 20 miljoner i kontanter

Inte för att jag kan garantera att allt som Jokakim Larsson säger är sant ... men han kan iaf visa mail och dokument som styrker hans uttlanden.

Aqvakul ... Nej, striden trappas inte upp ...- Joakim Larsson vill inte ha strid.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-01-2011, 22:34
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (netha @ 28-01-2011, 22:31) *
          Aqvakul ... Nej, striden trappas inte upp ...- Joakim Larsson vill inte ha strid.

Jo, oavsett om han vill det eller ej, så blir resultatet just det...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          herkules
          Inlägg 28-01-2011, 22:35
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

det är läskigt hur människor blir när någon dör och det ska ärvas.
          jag vet inte vem av de efterlevande som har "rätt" eller "fel" men någonstans kan jag tycka att han man levt som om man vore gifta i så många år som stieg larsson och eva g gjorde så skulle hon ärvt rubbet, skitsamma om man käkar frukost ihop eller ej.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          netha
          Inlägg 28-01-2011, 22:41
          Länk hit: #45

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 28-01-2011, 22:34) *
          Jo, oavsett om han vill det eller ej, så blir resultatet just det...

Men så har ju inte blivit ... eller hur?

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-01-2011, 22:43
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (herkules @ 28-01-2011, 22:35) *
          jag vet inte vem av de efterlevande som har "rätt" eller "fel" men någonstans kan jag tycka att han man levt som om man vore gifta i så många år som stieg larsson och eva g gjorde så skulle hon ärvt rubbet, skitsamma om man käkar frukost ihop eller ej.

Tycker jag också.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          xlxl67
          Inlägg 28-01-2011, 23:45
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

tummenupp.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 29-01-2011, 00:59
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (netha @ 28-01-2011, 22:31) *
          Som jag skrev i PM till dig 24-1 så vet jag inget om ditt äktenskap, om ditt liv. Minns inte att jag någonsin läst att din sambo/make var musiker.
          Men ang Stieg Larsson så blev jag missstänksam redan vid första intervjun med Eva G, fundersam om denna kvinna var helt sann eller inte.
          Vad driver en människa att gå ut i media och förtala sin sambos familj???
          Familj som har erbjudit henne styrelsepost och 20 miljoner i kontanter

Inte för att jag kan garantera att allt som Jokakim Larsson säger är sant ... men han kan iaf visa mail och dokument som styrker hans uttlanden.

Men du fattar verkligen inte vad jag menar.
          Lika lite som du vet om mitt vet du om deras, såvida du inte känner dem personligen. Fattar du? Mitt äktenskap var bara ett exempel. jag hade lika gärna tagit någon annans samboskap eller äktenskap som exempel.
          Kan du yttra dig om hur kungen och silvia haft det? Eller hur din granne nästdörrs? Såvida du inte känner dem då.

Men uppenbarligen hade stieg och eva ett bra samboskap, helt baserat på mailet till hans bror. De skulle ju köpa semesterhus och ny lägenhet. Det gör man väl inte om man har det dåligt ihop. Eller?

Nu tänker jag släppa det här.

Citera
          Gita
          Inlägg 29-01-2011, 06:27
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Nu har det ju spekulerats en hel del om att det i själva verket var Eva som skrivit böckerna med hjälp av Stieg, inte tvärtom. http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/stieg...nde-inte-skriva . Det skulle kanske i någon mån förklara hennes stora bitterhet och vilja att föra striden offentligt, fadern och brodern har väl försökt att få till stånd någon form av förlikning om jag inte uppfattat saken fel.

Beträffande deras förhållande så har jag lika lite som någon annan en susning om hur det var. Slarvigt dock och brist på omtanke om varandra, kan man tycka, att inte fixa till ett gemensamt testamente.

När det gäller böckerna så är det bara den första som jag tycker är riktigt bra, den känns ny och fräsch inom deckargenren , de två senare känns som som misslyckade försök att på ett scablonmässigt sätt upprepa en succé.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 29-01-2011, 07:06
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

precis så tycker jag med.

Därför är det väldig viktig att skriva testamente, samboavtal osv.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 29-01-2011, 09:32
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 29-01-2011, 06:27) *
          Nu har det ju spekulerats en hel del om att det i själva verket var Eva som skrivit böckerna med hjälp av Stieg, inte tvärtom. http://www.dn.se/kultur-noje/nyheter/stieg...nde-inte-skriva . Det skulle kanske i någon mån förklara hennes stora bitterhet och vilja att föra striden offentligt, fadern och brodern har väl försökt att få till stånd någon form av förlikning om jag inte uppfattat saken fel.

Beträffande deras förhållande så har jag lika lite som någon annan en susning om hur det var. Slarvigt dock och brist på omtanke om varandra, kan man tycka, att inte fixa till ett gemensamt testamente.

När det gäller böckerna så är det bara den första som jag tycker är riktigt bra, den känns ny och fräsch inom deckargenren , de två senare känns som som misslyckade försök att på ett scablonmässigt sätt upprepa en succé.

Intressant teori. Jag har för mig att jag redan på ett tidigt stadium någonstans läste något om att Eva skulle varit delaktig i böckernas tillkomst.

Läste också en intervju med brodern häromdan där han sa att en orsak till att inte överlåta allt till Eva var att isåfall skulle ju hennes släkt ärva och han och familjen skulle missa all kontroll över förvaltningen. Han och hans barn skulle vara bättre lämpade att föra Stiegs intentioner och arbete vidare än Eva och hennes släkt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 04-02-2011, 21:57
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

Såg på Skavland ikväll!!! Det var ganska belysande när Pär Johansson påpekade Sverigedemokraternas politik om att inte låta olikheter finnas.... jag jublade och kunde strypt Skavland!!!! Han blev illa berörd och försökte komma ifrån ämnet så snart som möjligt!!!! Fy attan!!!

Citera
          Anma
          Inlägg 04-02-2011, 22:00
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (anne-li i olofstorp @ 04-02-2011, 21:57) *
          Såg på Skavland ikväll!!! Det var ganska belysande när Pär Johansson påpekade Sverigedemokraternas politik om att inte låta olikheter finnas.... jag jublade och kunde strypt Skavland!!!! Han blev illa berörd och försökte komma ifrån ämnet så snart som möjligt!!!! Fy attan!!!

Såg inte programmet, men det låter som att Skvalan är en fegis. Det trodde jag inte.

Citera
          Piccante
          Inlägg 04-02-2011, 22:06
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Gita @ 29-01-2011, 06:27) *

Intressant teori och inte första gången den förs fram. Man kan ju undra varför han aldrig fick stora journalistpriset eller var känd för sina tidningskrönikor?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 02:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon