Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dubbelpanerad vitfisk
          Överbölingen
          Inlägg 29-01-2011, 15:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Idag tänker jag göra en lättsam panering av vitfiskfile.
          Till det palsternacksmos och någon rolig remoulad av vad vi har hemma.
          Salta och peppra fiskfilén.
          Badda den med vetmjöl
          Vänd filén i uppvispat ägg och ströbröa den. Droppa ev lite citron över.

Koka en potatis (för konsistensens skull) en stund och sedan palsternackor tills allt är mjukt. Häll av kokvattnet noga.
          Lägg i en klick smör och mosa.
          Späd med mjölk eller grädde. Varligt, så den inte blir för tunn. Skall precis hålla formen. Den får absolut inte vara för styv. Salta och peppra. Jag brukar hacka i lite gröslök.

Stek fisken i hälften smör och hälften olja. Max tre min på varje sida.

Remouladsåsen gör jag i dag på köpt majonäs och lika mycket creme fraishe. Finhackar i lite av vad jag hittar i kylen och smakar av med salt och peppar.

Lägg upp med moset lite snett på tallriken. Fisken radiärt uppepå. En klick sås uppe på fisken samt ett litet "pärlband" på den tommare sidan av tallriken. Garnera med någon färsk, grön kryddkvist.

Inga mått för vi brukar ta vad vi tror går åt.
          Fisk (sort) 140 - 200 g/p. Till mos ca 500 g till två personer. Remouladsås ung två matskedar/p.

Nu skall jag leta fram grejor.

Redigerat av Överbölingen: 29-01-2011, 15:47

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 02:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon