Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Varför är Kamprad helgonförklarad?, Ang gömt ägandeskap osv
          Gita
          Inlägg 04-02-2011, 19:47
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 19:27) *
          Konstaterar än en gång att det finns några heliga kor som man tydligen helst inte ska ifrågasätta..

Problemet ligger knappast hos de som vågar ifrågasätta, utan hos de som är partiellt blinda..

Jag är uppfostrad med att man ska ifrågasätta lögn och orättfärdighet och det kommer jag att fortsätta med...

Har du svårt att förstå vad vi skriver, de flesta av oss har väl alltid vetat att IKEA i princip fungerar som de flesta företag. Ett framgångsrikt, välskött företag helt enkelt.
          För dig verkar det verkligen varit en helig ko som slaktats och du framstår som om du känner dig personligen kränkt för att Ingvar inte delgivit dig sin och IKEAS affärsstrategi.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 04-02-2011, 19:56
          Länk hit: #102

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 19:36) *
          Jag handlar också på IKEA, däremot köper jag t.ex. inte israeliska produkter. Vi kan alla göra våra enskilda val.

Det är väl braför dig om det får dig att känna dig duktig på ett lätt sätt som inte kostar dig ett dugg.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-02-2011, 20:03
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 04-02-2011, 19:47) *
          Har du svårt att förstå vad vi skriver, de flesta av oss har väl alltid vetat att IKEA i princip fungerar som de flesta företag. Ett framgångsrikt, välskött företag helt enkelt.
          För dig verkar det verkligen varit en helig ko som slaktats och du framstår som om du känner dig personligen kränkt för att Ingvar inte delgivit dig sin och IKEAS affärsstrategi.
          Gita

Jag är absolut inte personligt kränkt, dessutom så kände jag till det mesta av det som sades i programmet förutom att royaltypengarna nu placerats i Leichtenstein. Snarare är jag förvånad över att så många tar Ingvar Kamprad i försvar när en del nya sanningar presenteras.

Att uppenbara lögner är synonymt med "välskött företag" får stå för dig.

CITAT (Gita @ 04-02-2011, 19:56) *
          Det är väl braför dig om det får dig att känna dig duktig på ett lätt sätt som inte kostar dig ett dugg.
          Gita

Tråkigt att du så ofta hänfaller till en arrogant och nedlåtande attityd....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 04-02-2011, 20:05
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 20:03) *
          Jag är absolut inte personligt kränkt, dessutom så kände jag till det mesta av det som sades i programmet förutom att royaltypengarna nu placerats i Leichtenstein. Snarare är jag förvånad över att så många tar Ingvar Kamprad i försvar när en del nya sanningar presenteras.

Jag tar honom inte direkt i försvar, bara att han får göra vad han vill så länge han inte är olaglig. Jag bryr mig helt enkelt inte.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-02-2011, 20:27
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2011, 20:05) *
          Jag tar honom inte direkt i försvar, bara att han får göra vad han vill så länge han inte är olaglig. Jag bryr mig helt enkelt inte.

Nej, jag bryr mig faktiskt inte heller särskiltmycket jämfört med annat som är mkt värre, därav jämförelsen med Israel. Skulle föresten gärna avstå från kinesiska produkter också, men det är praktiskt svårlöst.

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 04-02-2011, 20:39
          Länk hit: #106

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 20:03) *

Att uppenbara lögner är synonymt med "välskött företag" får stå för dig.
          Tråkigt att du så ofta hänfaller till en arrogant och nedlåtande attityd....

Haha, men du inbjuder verkligen till lite ironiska kommentarer med dina besserwissiga intetsägande plattityder, magistern.
          Ursäkta, men dina inlägg är ibland en aning korkade.
          Gita

Redigerat av Gita: 04-02-2011, 20:40

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-02-2011, 20:42
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Tror inte det är så många som bryr sig faktiskt och jag gör det inte heller. Det är ju inte detsamma som att man försvarar IK.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anma
          Inlägg 04-02-2011, 20:49
          Länk hit: #108

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 04-02-2011, 20:39) *
          Haha, men du inbjuder verkligen till lite ironiska kommentarer med dina besserwissiga intetsägande plattityder, magistern.
          Gita

Ursäkta mig, men i jämförelse med Aqva framstår du som den största idioten av dem alla , om jag var du skulle jag vara jävligt tyst.

Tydligen är det ok att säga att någon framstår som korkad, ett till av dina favorituttryck, då bör det också vara ok att säga att du framstår som en stor idiot som skyr direkta frågor som elden bara för att de är lite obekväma.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 04-02-2011, 20:58
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Anma @ 04-02-2011, 20:49) *
          Ursäkta mig, men i jämförelse med Aqva framstår du som den största idioten av dem alla , om jag var du skulle jag vara jävligt tyst.

Tydligen är det ok att säga att någon framstår som korkad, ett till av dina favorituttryck, då bör det också vara ok att säga att du framstår som en stor idiot som skyr direkta frågor som elden bara för att de är lite obekväma.

Hum ursäkta men var det inte inläggen som var korkade?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 04-02-2011, 21:00
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (Gita @ 04-02-2011, 20:39) *
          Gita

Detta säger mer om dig Gita, än om mig.... det tråkiga är att du inte tycks förstå det..

Jag är inte särskilt road över att bli förolämpad, men ännu mindre road av att förolämpa andra. Så jag avstår från ytterligare kommentarer...

--------------------

zon 1

Citera
          Vinterflickan
          Inlägg 04-02-2011, 21:03
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 36 878

Ja vad ska man skriva... Förstår verkligen vad trådskaparen menar med "helig ko"... det här var tydligen känsligt! Jag gillar människorna som jobbar på IKEA, alla jag träffat har varit snälla & hjälpsamma, gillar deras design & deras produkter MEN gillar för den sakens skull INTE deras sätt att sköta personalpolitik eller IK:s sätt föra ut pengar från landet på det sätt han gör...

Bara för att något är lagligt tycker inte jag att det behöver vara moraliskt OK. Det finns många som frikänns i domstolar, som de flesta av oss anser egentligen vara skyldiga, men de är det inte i lagens mening.

Vad han har gjort är att hitta en lucka i lagen där man "lagligt kan fiffla" & jag tycker det är bra att uppdrag granskning visar saken för vad den är = raffinerat skattemygleri genom att kalla saker för något det inte är. Sen att det är lagligt, ja det är en helt annan femma - sånt kanske svenska regeringen & andra regeringar med för den delen borde göra något åt.

Förvånas över de personliga påhoppen här inne, trodde det var ett tolerant & trevligt forum?

Citera
          Anma
          Inlägg 04-02-2011, 21:12
          Länk hit: #112

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 04-02-2011, 20:58) *
          Hum ursäkta men var det inte inläggen som var korkade?

Jaja, Gitas favorituttryck är även att säga att någon framstår som korkad. Så jag känner mig inte särskilt bortgjord.

CITAT (Vinterflickan @ 04-02-2011, 21:03) *
          Förvånas över de personliga påhoppen här inne, trodde det var ett tolerant & trevligt forum?

Som man ropar får man svar, i alla fall ibland. smile.gif

Citera
          theseraphim
          Inlägg 04-02-2011, 21:39
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (Vinterflickan @ 04-02-2011, 21:03) *
          Ja vad ska man skriva... Förstår verkligen vad trådskaparen menar med "helig ko"... det här var tydligen känsligt! Jag gillar människorna som jobbar på IKEA, alla jag träffat har varit snälla & hjälpsamma, gillar deras design & deras produkter MEN gillar för den sakens skull INTE deras sätt att sköta personalpolitik eller IK:s sätt föra ut pengar från landet på det sätt han gör...

Bara för att något är lagligt tycker inte jag att det behöver vara moraliskt OK. Det finns många som frikänns i domstolar, som de flesta av oss anser egentligen vara skyldiga, men de är det inte i lagens mening.

Vad han har gjort är att hitta en lucka i lagen där man "lagligt kan fiffla" & jag tycker det är bra att uppdrag granskning visar saken för vad den är = raffinerat skattemygleri genom att kalla saker för något det inte är. Sen att det är lagligt, ja det är en helt annan femma - sånt kanske svenska regeringen & andra regeringar med för den delen borde göra något åt.

Det är lite det jag menade att bara för att man officiellt inte bryter mot lagen så behöver det inte vara okej, är det okej när tex kommunchefer tar ut jättelöner plus fallskärmar, eller när en VD säger upp 500 samtidigt som företaget går bra plus att han belönar cheferna med bonusar? inget av det är heller olagligt men bryr vi om sådant? Ja då blir vi rent ut sagt skitförbannade och det är proteststormar i Aftonbladet, högljudda protester på torg och dylikt men när IKEA gör det så är det ungefär som att folk tycker att de har förtjänat att mygla.

Citera
          Vinterflickan
          Inlägg 04-02-2011, 22:00
          Länk hit: #114

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 36 878

theseraphim - Precis!

Citera
          Gita
          Inlägg 04-02-2011, 22:28
          Länk hit: #115

Medlem

CITAT (Anma @ 04-02-2011, 20:49) *

Ojoj.......ojojoj.......ojojojo......ojoojo...... ta inte i så att du spricker! Och gå inte på varenda provokation du stöter på.Ett gott råd bara.
          Nu ska jag ägna mig åt nägot helt annat och betydligt mer spännande så sov gott och "sweet dreams"
          Gita
          Ett senare tillägg: Kanske skulle du anstränga dig en aning med att skilja på sak och person, samt ibland försöka hålla ett lägre tonläge. Till skillnad mot vad du gör i inlägget ovan(se min fetmarkering) så påstod jag inte att Aqva var korkad, de jag sa var att en del av hans inlägg var korkade. Förstår du skillnaden?
          Gita igen

Redigerat av Gita: 06-02-2011, 07:51

Citera
          Anma
          Inlägg 04-02-2011, 22:35
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (Gita @ 04-02-2011, 22:28) *
          Ojoj.......ojojoj.......ojojojo......ojoojo...... ta inte i så att du spricker! Och gå inte på varenda provokation du stöter på.Ett gott råd bara.
          Nu ska jag ägna mig åt nägot helt annat och betydligt mer spännande så sov gott och "sweet dreams"
          Gita

Jag går på exakt varje provokation jag vill. Försök att hindra mig.

Citera
          Gita
          Inlägg 06-02-2011, 07:49
          Länk hit: #117

Medlem

"Jag går på exakt varje provokation jag vill. Försök att hindra mig."

Visst, du äger väl problemet i så fall!, dessutom tillför du ju ett visst underhållningsvärde./Gita

Redigerat av Gita: 06-02-2011, 07:56

Citera
          herkules
          Inlägg 06-02-2011, 08:58
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (theseraphim @ 04-02-2011, 21:39) *
          Det är lite det jag menade att bara för att man officiellt inte bryter mot lagen så behöver det inte vara okej, är det okej när tex kommunchefer tar ut jättelöner plus fallskärmar, eller när en VD säger upp 500 samtidigt som företaget går bra plus att han belönar cheferna med bonusar? inget av det är heller olagligt men bryr vi om sådant? Ja då blir vi rent ut sagt skitförbannade och det är proteststormar i Aftonbladet, högljudda protester på torg och dylikt men när IKEA gör det så är det ungefär som att folk tycker att de har förtjänat att mygla.

håller fullständigt med!
          varumärket ikea och dess grundare är bara så skenheligt/a.
          sen fattar jag inte varför man handlar där, fult, trist och inte är det billigt heller.
          sätter inte min fot på ett ikeavaruhus och jag handlar heller inte varor från israel, man ska välja! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gita
          Inlägg 06-02-2011, 11:11
          Länk hit: #119

Medlem

CITAT (herkules @ 06-02-2011, 08:58) *
          håller fullständigt med!
          varumärket ikea och dess grundare är bara så skenheligt/a.
          sen fattar jag inte varför man handlar där, fult, trist och inte är det billigt heller.
          sätter inte min fot på ett ikeavaruhus och jag handlar heller inte varor från israel, man ska välja! smile.gif

Det vore intressant att få några exempel på vad du tycker är bra och hederliga företag.
          Gita

Citera
          Anma
          Inlägg 06-02-2011, 13:03
          Länk hit: #120

Medlem

CITAT (Gita @ 06-02-2011, 07:49) *
          "Jag går på exakt varje provokation jag vill. Försök att hindra mig."
          Visst, du äger väl problemet i så fall!, dessutom tillför du ju ett visst underhållningsvärde./Gita

Men visst. Det är väl bra att man roar någon?

Redigerat av Anma: 06-02-2011, 13:04

Citera

11 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-12-2025, 12:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon