Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sanslöst!, Nu börjar mobbningen igen!
          Eva Swahn
          Inlägg 10-02-2004, 02:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Jag trodde att styrelsen i min bostadsrättsförening hade lugnat ner sig - men icke! Fick ett brev idag med nya idiotiska påpekanden. Bland annat om vad jag har planterat. Sanslöst. Dom är ta mig fan inte kloka. Saker som jag ska åtgärda före den 31 maj. Vad händer då? Kommer polisen, eller? Nu tror jag inte att jag orkar mer. Är det en slump att jag i morse fann att toppen på mitt lilla träd, den flikbladiga klibbalen, var avbruten? Jag blir ju både folkskygg och misstänksam. Så här kan jag inte leva. Jag blir knäckt.

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          Ewa L
          Inlägg 10-02-2004, 07:11
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

Eva,
          Känner så starkt med dig, minns hur ditt förra "krig" utspelade sig. Vill bara egentligen upprepa vad jag sade då: Du måste tyvärr själv bedöma hur mycket det är värt att bo kvar där du bor, nära din sons grav. Hur mycket skit skall du alltså ta.
          Nej , de har inte rätt att köra bort dig från ditt hem, men som sagt: Hur mycket energi är du villig att kasta bort bara på detta. Du har väl också rätten till frid och ro i ditt eget hem. Kommer du någonsin att få det där? I så fall: Vad krävs för att komma dit? Är du villig att göra det?
          Tänker på dig!! wub.gif wub.gif wub.gif

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          sanna
          Inlägg 10-02-2004, 09:03
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 952
          Medlem nr: 1 052

Hej Eva!

Detta är förfärligt! Känner så med dig!!!
          Vad exakt är det de vill att du ska "åtgärda" egentligen?!?
          Hur kan de ha någon som helst rätt att ha synpunkter på vilka slags växter du har i trädgården eller hur högt du låter dem växa?!

Snart kommer vi ned (och upp...) från forumet och kör lite gammaldags torpedverksamhet i ditt grannskap! mad.gif

Sanna

--------------------
          Sanna!

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 10-02-2004, 09:09
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Är dom helt puckade i den där styrelsen? Var det inte HSB din förening tillhör? I så fall ta kontakt med huvudkontoret och hör med dom vad du får och inte får göra. Sanslöst var rätta ordet. Säkert nån som får en kick av att hålla på så här!
          Tappa bara inte modet Eva!
          /hälsar Gunvor

--------------------
          user posted image

Citera
          digitalkarin
          Inlägg 10-02-2004, 09:22
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 298
          Medlem nr: 1 016

Borde det inte gå att typ polisanmäla såna där idioter??
          Vad är det som ska ske innan den 31 maj, och vad händer om du inte gör det?
          Vore det jag så skulle jag plantera "fula" saker utav bara fan, bara för att jävlas. (Ursäkta språket.) Men, man orkar ju inte hur mycket som helst.
          Stå på dej, Eva! Jag säger som Grynet: TA INGEN SKIT!!!

Kan man inte ordna någon skrivelse till den däringa styrelsen, som alla vi i forumet kan skriva på?

Citera
          kryddan
          Inlägg 10-02-2004, 09:50
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Håller med Gunvor - om det är en HSBförening måste det ju gå att ta hjälp av HSB centralt. Iofs är ju bostadsrättsföreningar självstyrande - men de måste följa reglerna. Jag kan inte tänka mig att det är tillåtet att ha synpunkter på vad folk har i sina rabatter!!!!!!

Våndas med dig Ewa - i sitt hem ska man ju känna sig trygg och avslappnad och det verkar inte som om du får så mycket av den varan sad.gif

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          Wargen
          Inlägg 10-02-2004, 11:08
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 365

Det här är ju för hemskt! mad.gif
          Jag tycker du ska polisanmäla dem för trakasserierna. Även om ditt ärende inte högprioriteras av polisen så ska styrelsen veta att de är anmälda. Det kan ju ha en avskräckande effekt. Förstår att det känns jobbigt att flytta, av olika skäl, din son och att du lagt ner så mycket möda på att göra fint, men jag håller med föregående om att du måste känna efter om det är värt oron i själen att bo kvar. För så här kan du ju inte ha det!
          Tänker på dig! wub.gif Kram.

Citera
          Betty
          Inlägg 10-02-2004, 12:00
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

Neej Eva, nu får de väl ändå ge upp!!! Vad är det för påpekanden de har kommit med nu då??? ohmy.gif Bry dej inte om att de kommenterar vad du har planterat, de är säkert bara avundsjuka för att du är mer kreativ än vad de är ...och dessutom är du ensamstående kvinna... det sticker nog inte så lite i ögonen på en del gamla stofiler...

CITAT
          Saker som jag ska åtgärda före den 31 maj. Vad händer då? Kommer polisen, eller?

Har du brutit mot någon skriftlig bestämmelse? Om inte, polisanmäl styrelsen för trakasserier, olaga hot, ofredande, intrång, hemfridsbrott eller vad du finner lämpligt! Jag tror som Wargen att en anmälan kan ha en avskräckande effekt, samtidigt som de får se att du inte backar för deras dumheter. mad.gif Visa dem att "Ditt hem är din borg! " och ingen allmän angelägenhet i ert kvarter! mad.gif
          wub.gif Känner så med dig och hoppas allt klaras upp en gång för alla så du får husfrid någon gång... Bamsekram.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          evarina
          Inlägg 10-02-2004, 12:09
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 428
          Medlem nr: 1 184

Vadå åtgärda mad.gif ska du plantera likadana rosor och tulpaner som alla andra grinpellar i föreningen eller? Eller vad är det de vill eg??

Hör med en högre instans och får du ingen hjälp där så polisanmäl! Det här verkar ha gått långt nog!

/E

Citera
          Virgo
          Inlägg 10-02-2004, 12:34
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Stå på dig Eva och ge inte upp.
          Snacka med ordföranden omedelbums och säg att du kommer att polisanmäla honom och styrelsen för trakasserier och olaga hot om han inte drar tillbaka sitt hot och ger dig en skriftlig ursäkt från honom och styrelsen.
          Sker inte detta Ring Expressen oxå.

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Kajsa
          Inlägg 10-02-2004, 12:59
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Tycker som Wargen, polisanmäl dom mad.gif stackars dig ska allt börja
          om nu, själv skulle jag flyttat. Elaka grannar kan man inte stå ut med.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera
          Fialotta
          Inlägg 10-02-2004, 13:19
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Herregud...stackars dig med sån styrelse..
          som verkar inte ge sig sad.gif

Häng ut dom i nån tidning...lokalblad så alla känner igen dom eller expressen som Virgo tipsade om...verkar va det ända som hjälper unsure.gif

Tyvärr tror jag polisen skiter i såna ärenden...det händer inget wink.gif

Förstår att du blir trött....här kommer det tröstekramar från mig
          wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          estet
          Inlägg 10-02-2004, 13:29
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Nä usch va hemska de är! Håller med att du ska ta dit nån tidning.

Kämpa på! wub.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          Eva Swahn
          Inlägg 10-02-2004, 13:55
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Usch ja. Nu ska vi se vad de bråkar om:

- Fönster i mitt förråd
          Jag har satt in ett fönster i mitt förråd. Fönstret är av god kvalitet, inköpt på byggmarknad och anpassat till väggens proportioner. Arbetet är professionellt utfört av utbildad snickare (svensk, bör man kanske påpeka i Skåne) och mycket välgjort, jag hade som pedant aldrig accepterat något annat. Fönstret har skyddsbleck ovan och undertill och jag har behandlat det med linolja på alla ytor samt målat med oljefärg.

Fönstret är satt på den vägg som vetter mot huset. Avståndet mellan förrådets vägg och husets vägg är två meter. Det är bara ett litet gatt och de flesta använder utrymmet att ställa sin cykel här eller hänga tvätt eftersom det ligger lite skymt. Det är alltså på denna, från utsidan helt skymda vägg, jag har satt fönstret. Det innebär att ingen som helst förändring på förrådets utseende har gjorts jämfört med de övriga. Bara när man står inne i gattet ser man det och det innebär inte heller någon störning för grannen - det har jag fått bekräftat. (Jag ska se om jag har några bilder att lägga in sen)

Jag har satt in fönstret efter den 1 april 2003 - då den nya bostadsrättslagen infördes. Den innebar att man som boende fick mycket större frihet att ändra i sin bostad, grovt sett bara om man ska ändra avlopp, ventilation, bärande konstruktioner etc behöver man tillåtelse av styrelsen.

Jag har frågat styrelsen, när det gällde radhustomten, om det fanns några nedskrivna speciella bestämmelser om denna. Det var innan jag började möblera om för att jag skulle vara på den säkra sidan. Det fanns det inte. Sen fick jag inte byta ut häckplantorna visade det sig, och alla häckar skulle se lika ut. Det har jag accepterat.

Men nu har jag fått ett brev där styrelsen säger att förrådet (som står inne på "min" tomt) är föreningens och att jag utan tillåtelse har gjort åverkan på föreningens egendom och att jag ska återställa det till sitt ursprungliga utseende före den 31 maj.

Att jag på samma förrådsbyggnad olovandes har satt ett brevinkast - som bevisligen har förändrat utseendet mot allmänheten- säger de ingenting om. Varför då? (Min post hamnade ju oförklarligt i buskarna och på gräsmattorna - var det inte blåsten?).

Om det nu är föreningens egendom - skulle man inte då ha tillåtelse att vinterisolera det? Det kan jag inte tro att någon har gjort. Eftersom jag har förbättrat förrådets beskaffenhet med vinterisolering - kan jag ta betalt för det av föreningen?

Ska man inte bli upplyst att förrådet inte ingår i lägenheten? Eftersom vi betalar för garage - ska vi då inte betala hyra för förråd?

Om växterna återkommer jag till.

PS Jag vill absolut inte gå till pressen om detta då jag ska sälja lägenheten och vill inte försämra mitt utgångsläge av denna anledning - av rent ekonomiska skäl!

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          estet
          Inlägg 10-02-2004, 15:15
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

CITAT (Eva Swahn @ 10-02-2004, 13:55)
          PS Jag vill absolut inte gå till pressen om detta då jag ska sälja lägenheten och vill inte försämra mitt utgångsläge av denna anledning - av rent ekonomiska skäl!

Det förstår jag. Ok, så du är på väg därifrån?
          Det verkar som att de jagar dej på minsta lilla grej de kan hitta på... mad.gif

--------------------
          Zon 6

Citera
          digitalkarin
          Inlägg 10-02-2004, 16:20
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 298
          Medlem nr: 1 016

Gå till pressen när du har flyttat och sätt dit dom jävlarna ordentligt!! mad.gif

Citera
          renate
          Inlägg 10-02-2004, 17:36
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Vad är det igentligen för människor som gör så mot dig?detta är inte klokt,jag blir arg när jag hör sådant.Har inte var och en rätt att lever på sitt sätt?Jag förstår mycket väl att du inte vill går till pressen eller anmälda styrelsen,det gör saken kanske ännu värre för dig.Det är inte lätt att blir utpekat och trackasserat av sin föreningens styrelse,är det ingen av dina grannar som står på din sida?Detta är ja en ända sk..t.Jag vet inte hur jag kan trösta dig,hur kan man behandlar sina medmänniskor på ett sådant sätt.Fy på dem.
          Många kramar Renate

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Ralf
          Inlägg 10-02-2004, 18:58
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Eva Swahn @ 10-02-2004, 13:55)

ja att sätta in fönster är tyvär bygglovspliktigt och yttterst är det fastighetsägaren dvs föreningen som är ansvarig för fastigheten.

Nu väljer dock föreningen att "attackera" dig på fel sätt. Dom säger att du har gjort åverkan. inget kan vara mera felaktigt, du har ju snarare gjort en förbättring av föreningens egendom. Du har följt det dom sagt. Att dom INTE sagt saker kan ej gälla, man kan bara lyssna på den informationen dom har gett dig. Du har hadnlat i god tro o skall ej bli lidande för att dom ev hadnldat fel ur sin syn så att säga.

Vidare har du frågat företrädare för förenigen om vad som gällde och utgått från att du har fått rätt upplysningar

kommunicera med brev!
          viktigt, skriv brev till dem, korta och begär att dom skall svara med protokollsutdrag! (då kan ingen i styrelsen svara ensam o säga saker). Skriv att om dom ej svara inom tex 2 v så tolkar du som att dom ej har någon svar att komma med. Då lär dom svara.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          yla
          Inlägg 10-02-2004, 19:15
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 5 649
          Medlem nr: 208

jaa jag blir sååå trött för för din skull ,tänk va skönt de ändå vore om människor kunde vara lite vänliga
          men den där styrelsen har visst gett sej den på att ge sej på dej va du än gör
          hoppas att du snart får sålt o att du hittar ett ställe där du får lugn o ro
          skickar stora varma kramar

--------------------
          lev idag imorrn kan de vara försent
          min hemsida
          yla oldwolfie

Citera
          Tittiluringen
          Inlägg 10-02-2004, 20:50
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 237
          Medlem nr: 1 230

näää inte nu igen... mad.gif
          dina grannar är det fel på wacko.gif

JÄTTEKRAM på dig, tänker på dig och är så ledsen för din skull.
          men själv tror jag att allt har en mening även när det ser som svartast ut.
          Så du ska se att du kommer att få det kanonbra när du lämnat dessa otäcka människor bakom dig.

Kram Tittiluringen wub.gif

Citera

6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 07:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon