Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vart tog vännerna vägen ?
          Motti
          Inlägg 15-02-2011, 00:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Många kloka ord av många här !kanske man blir överkänslig av allt som hänt men det är svårt att orka med att ringa upp vännerna när man tycker allt är grått och ledsamt nu och man har begravningen framför sig om ett par dagar,jag har vänner som bryr sog konstigt nog är det ganska "nya vänner"som jag känt en fem år mina andra vänninor har jag ju umgåts med till och från i över 50 år .Fick ett mail av en av dom att hon läst dödsannonsen .Man kanske förväntar sig för mycket av dom och kanske de inte bryr sig så mycket som man trodde,vilket fall har jag alltid funnits där för dom när de haft det svårt.Kan tala om att båda kände min vän genom mig .Ja det försvinner människor från ens liv mer och mer men så är det här i livet inget är självklart.
          Tack alla som hört av sig här kompiskram.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-02-2011, 00:06
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

En tröstens kram till dej Motti! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 15-02-2011, 00:29
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

jag tror att du inte kan förvänta dej så mycket mer av dina vänner, de flesta vill inte, och kan inte ta in vad du upplevt nu.Det beror inte på elakhet utan på bevarande#.MAN ORKAR INTE.
          Att man förlorat någon i en svår sjukdom gör en inte automatiskt till en #hjälpare# just nu.. alla har sin sorg
          Du har en nu. Jag beklagar verkligen din sorg

Redigerat av kerstin z5-6: 15-02-2011, 00:30

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Motti
          Inlägg 16-02-2011, 00:27
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

kerstin z5-6 jag förstår vad du menar med att inte orka,just så känner jag det ,att jag inte orkar ta in allt omkring mig man blir liksom blockerad.Men jag vet att det blir bättre och att allt kommer att bli lättare.Satt och log häromkvällen när jag tänkte på min vänninas och mina Shoppingäventyr dom var lite speciella :)det är sådant man får plocka fram tror jag, alla de där underbara och superlyckliga stund och dom var många rolleyes.gif men just nu så är det väldigt tungt och jag syter så för begravningen i morgon,men våra ljusa stunder har varit så många dom får jag ta till mig och hålla kärt för dom stunderna får vi aldrig tillbaks.
          Motti wub.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 16-02-2011, 14:27
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Motti,

Hoppas att det börjar lätta något. Du minns ju era fina och roliga stunder ihop så håll fast vid dem. Efter begravningen kommer det nog lägga sig något mera och du kan ta in mer av det goda. Sorgen får du gå igenom så gott du kan, även att de som du väntade på inte hörde av sig, så kan de kanske börja återkomma när det hela är över.
          Var inte ledsen eller för besviken för alla reagerar olika och de flesta vill inte ta till sig sorg för det är något som i vårt samhälle får man så gott att klara av sig själv. Tur att du får hjälp av dina nyare vänner och jag tror att de har lättare för detta som hänt dig än de äldre vännerna har, för de har ju känslomässiga band till dig och har det kanske jobbigare med det hela.

Det är faktiskt rätt så få i dagens läge som har så mycket empati att det kan dela med sig. Det verkar ha blivit som en bristvara. Du har det och jag vet hur det känns och du har nog läst det jag skrivit innan till dig just om detta att finnas till --- det är ju så enkelt när man har ett sinnelag för det, men de flesta vet inte om det.
          Många tröstekramar till dig och jag följer vid sidan om hur det går med dig, så du kan ta mina tankar och min empati emot trots att vi inte känner varandra och i nuläge behövs det inte heller för det jag skriver, det menar jag också. ... smiley_small_hug.gif .. Fuchsian ....

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 15:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon