Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dominant tik
          boxer2
          Inlägg 25-02-2011, 18:59
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 15 533

CITAT (merlin68 @ 25-02-2011, 18:25) *
          Instämmer med Fenjas kloka ord. Var tydlig att det är du som bestämmer hur de får bete sig. Rent allmänt brukar det vara mer tjafs mellan tikar i samma flock oavsett om de är släkt med varandra eller inte. Ibland kan det bli lugnare om man dessutom har en kastrat i flocken. Två kasterade hanar brukar gå bra för det mesta men är en kasterad hane och en okastrerad hane tillsammans brukar kastraten bli ranglägre. Sedan är det ju kemin hundarna emellan som avgör och de enskilda hundarnas personlighet.

Min nuvarande tik är kastrerad, och jag kommer även att kastrera den andra tiken efter hennes första löp.
          Efter vad jag läst om era förslag och era erfarenheter så känns det mycket lugnare när jag får hem min andra tik. Tack alla.

--------------------
          Hund och blomälskare zon 1
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera
          herkules
          Inlägg 25-02-2011, 20:42
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

två kastrerade tikar får du förhoppningsvis inga som helst problem med smile.gif
          vad det gäller skällandet vid dörren så är det faktiskt hundars uppgift att larma, en godisbit, ett bra och sen ska det vara tyst.
          ignorera dåligt beteende som fortsatt skällande efter godisbiten.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          boxer2
          Inlägg 28-02-2011, 11:55
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (herkules @ 25-02-2011, 20:42) *
          två kastrerade tikar får du förhoppningsvis inga som helst problem med smile.gif
          vad det gäller skällandet vid dörren så är det faktiskt hundars uppgift att larma, en godisbit, ett bra och sen ska det vara tyst.
          ignorera dåligt beteende som fortsatt skällande efter godisbiten.

att ignorera skällandet efter godis biten, funkar inte. hon fortsätter att skälla så länge hon hör någon i trappan. men jag kämpar på.

--------------------
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera
          herkules
          Inlägg 28-02-2011, 12:09
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (boxer2 @ 28-02-2011, 11:55) *
          att ignorera skällandet efter godis biten, funkar inte. hon fortsätter att skälla så länge hon hör någon i trappan. men jag kämpar på.

härligt med hundägare som kämpar på! smile.gif
          du är duktig!

--------------------

Citera
          merlin68
          Inlägg 01-03-2011, 17:02
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Det som fungerar absolut i särklass bäst med hundar som skäller när de inte ska eller sticker iväg, gör utfall och dylikt är skvallerträning tummenupp.gif Googla på det det finns nog en massa skrivet. Vissa hundar är hur svåra som helst men blir hjälpta av skvallerträningen. Jag tror att Eva Bodfäldt har skrivit om det i kontaktkontraktet en jättebra bok:)

Citera
          boxer2
          Inlägg 02-03-2011, 11:45
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (merlin68 @ 01-03-2011, 17:02) *
          Det som fungerar absolut i särklass bäst med hundar som skäller när de inte ska eller sticker iväg, gör utfall och dylikt är skvallerträning tummenupp.gif Googla på det det finns nog en massa skrivet. Vissa hundar är hur svåra som helst men blir hjälpta av skvallerträningen. Jag tror att Eva Bodfäldt har skrivit om det i kontaktkontraktet en jättebra bok:)

ja skvallerträning har jag läst om innan, det är värt ett försök. tummenupp.gif

Jag hörde i TV att om hunden biter så respekterar den ej den den biter, stämmer det?
          Min tik biter när jag ska borsta tänderna på henne, en gång så bet hon så jag blödde lite. Annars biter hon aldrig. Hur vinner jag hennes respekt? Jag har säkert borstat hennes tänder i ca 1½år nu, så hon borde ju va van. Tips är varmt välkomna. Jag lägger henne på rygg i famnen som en "baby" och borstar med en topz. det går nästan helt bra, men jag undrar om tänderna blir rena av en topz.

--------------------
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera
          herkules
          Inlägg 02-03-2011, 12:53
          Länk hit: #27

Medlem

CITAT (boxer2 @ 02-03-2011, 11:45) *
          ja skvallerträning har jag läst om innan, det är värt ett försök. tummenupp.gif

Jag hörde i TV att om hunden biter så respekterar den ej den den biter, stämmer det?
          Min tik biter när jag ska borsta tänderna på henne, en gång så bet hon så jag blödde lite. Annars biter hon aldrig. Hur vinner jag hennes respekt? Jag har säkert borstat hennes tänder i ca 1½år nu, så hon borde ju va van. Tips är varmt välkomna. Jag lägger henne på rygg i famnen som en "baby" och borstar med en topz. det går nästan helt bra, men jag undrar om tänderna blir rena av en topz.

mina hundar tuggar per automatik så fort jag är i munnen och rotar på dem (alltså inte en tandvisning), det har inget med respekt att göra. fingertutorna av microfibrer som finns att köpa, hos vet. bla) är bra att borsta tänderna med. eller en barntandborste, då lär hon ju bara bita i tandborstskaftet och inte i dina händer smile.gif

--------------------

Citera
          boxer2
          Inlägg 02-03-2011, 13:52
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (herkules @ 02-03-2011, 12:53) *
          mina hundar tuggar per automatik så fort jag är i munnen och rotar på dem (alltså inte en tandvisning), det har inget med respekt att göra. fingertutorna av microfibrer som finns att köpa, hos vet. bla) är bra att borsta tänderna med. eller en barntandborste, då lär hon ju bara bita i tandborstskaftet och inte i dina händer smile.gif

Har försökt det, men det svåraste är att öppna munnen när hon vet att hon ska borsta tänderna, annars kan jag öppna munnen utan problem. men när hon ser att jag har tandborste och tandkräm, (som hon gillar) så morrar, visar tänder och bits hon. det är där problemet är, inte i själva borstningen, har jag väl fått in borsten är hon snäll. Jag har så ont i fingrarna när borstningen är över. har prövat att muta med godis, funkar ej. jag har, barnborste, finger tutt och dubbelsidig hund tandborste. vad gör jag? Vill inte att valpen sen ska lära av hennes "dåliga" vanor.

--------------------
          LARZ KRISTERZ REGERAR!

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 10:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon