Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 10 11 12  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Fattig?, Kan någon förklara
          Cacki
          Inlägg 27-02-2011, 17:58
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Anma @ 27-02-2011, 17:30) *
          Det är hjälpmedlen (lancetter, stickor, blodsockermätare och sånt) som är gratis. Tabletter betalar man för upp till högkostnadskortet. Men om man går över till insulin vet jag inte om det är gratis, det är trots allt samma insulin till både 1 och 2.

Ok, tack! Då är det nog maken som fått det hela lite om bakfoten, för det säger låter ju helt rimligt.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Cacki
          Inlägg 27-02-2011, 18:22
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 27-02-2011, 16:44) *
          Att dra ner på konsumtionstakten i vår del av världen är något som vi kommer att bli tvingade att göra inom en ganska snar framtid, inte något vi kan välja att göra. Hur länge tror du 3/4 av jordens befolkning nöjer sig med att bara se på TV hur vi i den rika delen av världen lever.?
          Gita

Nja, det är väl inget jag ifrågasätter, men varför börjar vi inte dra ner på takten då, innan de hoppar upp ur tv-sofforna? Och trots allt så tycker jag att vi måste börja med att skala där marginalerna finns, det vore väl ändå effektivast? Alltså inte från botten och offra våra medmänniskor. Börja du och dina jämlikar så ska du se att ni även blir trovärdigare och mer respekterade även bland de mindre bemedlade. Nu låter det mest som att ni vill ha er standard intakt (helst ökad) medan andra ska dra åt svångremmen. En svångrem där det kanske inte finns några hål kvar.

Redigerat av Cacki: 27-02-2011, 18:49

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Blomfrun
          Inlägg 01-03-2011, 22:53
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 120
          Medlem nr: 30 650

CITAT (Gita @ 27-02-2011, 17:13) *
          Och hur många är de? För visst grundar sig väl även sjukpensionens storlek på de inkomster man hade innan sjukdomen?
          Gita

Ja du det skulle man faktiskt kunna tro men det är bara första året den baserar sig på din genomsnittsförtjänst för de senaste fem åren. Sedan räknas den bara upp med inflationen. T.ex min sjukersättning baseras på min inkomst från 1990 och då jobbade jag deltid. Sedan dess har jag varit arbetslös varvat med visstidsanställningar. Det hjälper inte ens jag jag bredvid min halva sjukersättning haft ett riktigt jobb för när jag behövde hel ersättning så räknades det fortfarande på min inkomst från 1990.

Så sorry om du trodde på ljuget om att sjukersättningen är 64% av din lön för de talar aldrig om för vilket år som dom räknar din lön på. 1950, 1970, 1990 eller 2010. Sjuhelvetes skillnad på lönen.

CITAT (Gita @ 27-02-2011, 16:50) *
          Hur det förhåller sig med annan verkligt livsuppehållande medicin vet jag inte, men när det gäller diabetes är all medicin och också avancerade tekniska hjälpmedel kostnadsfria. Kan inte tänka mig att det endast är diabetiker som har denna förmån utan även andra kroniskt sjuka. Men som sagt jag vet inte hur det förhåller sig med detta.
          Gita

Definiera vad du menar med verkligt livsuppehållande medicin snälla Gita. Utan luft klarar man sig inte i mer än 4 minuter sedan får man allvarliga hjärnskador.

Citera

12 sidor V  « < 10 11 12
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 14:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon