Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Påskupprop för de sjuka, namninsamling
          Cacki
          Inlägg 25-04-2011, 21:37
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:32) *
          Men nu är det ju så att det inte är någon större politisk fråga och om du tycker dig kräla på sandlådenivå så är du bara att beklaga.
          Gita

Om det nu inte är någon större fråga, hur kommer det sej då att det talas så mycket i media om det. Otaliga debatter på tv, masor av artiklar i tidningar, upprörda röster på radio?
          Om du inte tycker att det är någon större fråga får det allt stå för dej.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2011, 21:39
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:32) *
          Men nu är det ju så att det inte är någon större politisk fråga ...
          Gita

Där är jag övertygad om att du har helt fel... När politiken inte tar mänskliga hänsyn så förlorar man människors förtroende..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 25-04-2011, 21:40
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:14) *
          Självklart räknade jag inte med det. Du underskattar faktiskt dig själv med kommentaren ovan.
          Förresten tror du inte att det finns buggar även i ditt system? I 99.9 % av alla system finns fel som man rättar till allt eftersom, precis på samma sätt som regeringen arbetar, men perfekt blir det nog aldrig.
          Gita

Var finns buggarna i ditt system?
          Vad är din lösning på problemet, som diskuteras?
          Hur skulle det se ut om du fick bestämma en dag?
          Vem är berättigad till sjukersättning/sjukpenning i din värld?

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 25-04-2011, 21:40
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (pejori @ 25-04-2011, 22:32) *
          Men då skattesänkningen slår på existensminimum, så minskar övriga inkomster med motsvarande summa som skatten minskar.
          Så det är dom som får betala, med minskat försörjningsstöd, minskat bostadsbidrag, minskat bostadstillägg och dom som hamnat hos KF får behålla mindre att överleva på, när KF gör löneutmätning.
          Det gör att en hundring mindre i skatt, blir en förlust på tre hundra kronor i verkligheten. dunno.gif

Dom som lever på marginalerna, betalar skattesänkningen för dom med en inkomst på 32000 och uppåt.

Men tycker du verkligen att vi skall bygga ett samhälle som främst gynnar den som är föremål för kronofogdens åtgärder eller lever på försörjningsstöd? Är det inte viktigare att gynna dem som faktiskt skapar det vi kallar välfärd. En tusenlappo mer i månaden betyder ganska mycket för hårt arbetande människor med en lön mellan 20 -30 000 per månad.
          gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-04-2011, 21:44
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:40) *
          Men tycker du verkligen att vi skall bygga ett samhälle som främst gynnar den som är föremål för kronofogdens åtgärder eller lever på försörjningsstöd? Är det inte viktigare att gynna dem som faktiskt skapar det vi kallar välfärd. En tusenlappo mer i månaden betyder ganska mycket för hårt arbetande människor med en lön mellan 20 -30 000 per månad.
          gita

Ett samhälle som inte tar hand om de svaga, vare sig det handlar om barn, vuxna eller gamla, är inget bra samhälle...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 25-04-2011, 21:48
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (Anma @ 25-04-2011, 22:36) *
          På tal om det, för första gången har forskarna (i Uppsala av alla ställen) lyckats bevisa att en whiplashskada finns och syns på magnetröntgen med hjälp av en speciell kontraktsvätska som samlas på det stället där smärtan sitter. Friska personer får inte den ansamlingen. Detta hör inte hit egentligen, men det är stort. Skitstort!
          Och där var den debatten slut med dig för min del. Jag reser mig och borstar av mig sanden. Adjöss.

Men det är väl dumt att bli sur på mig, borde du inte istället fråga dig var dina politiker, Juholt med kompisar, fanns idag? För det kan väl inte vara så att de faktiskt inte har något bättre alternativ och att det är den främsta anledningen till att det inte blir någon stor politisk fråga?
          Gita

Citera
          pejori
          Inlägg 25-04-2011, 21:48
          Länk hit: #147

Medlem

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:40) *
          gita

Jag har aldrig påstått någonstans, att man ska bygga ett samhälle på dom sämst stälda.
          Man ska enligt mitt tycke, värna om dom sämst ställda.
          Den tusenlappen du talar om, är en hundralapp, för dom sämst ställda och i slutändan en förlust på tre hundra kronor i månaden. (ett stort bortfall, när man inte har pengar så man klarar sig)
          Så vem betalar för att inkomsttagare i klassen 20-30000/mån. ska få en sänkning på en tusenlapp?

Jo, dom med en inkomst som ligger på marginalerna, (sjukskrivna, utförsäkrade och pensionärer/sjukpensionärer med låg ATP) eller är inne i KF-s system. (utförsäkrade hamnar där, när dom inte har/får försäkringar som täcker upp ett inkomstbortfall)

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 25-04-2011, 21:53
          Länk hit: #148

Medlem

CITAT (pejori @ 25-04-2011, 22:40) *
          Var finns buggarna i ditt system?
          Vad är din lösning på problemet, som diskuteras?
          Hur skulle det se ut om du fick bestämma en dag?
          Vem är berättigad till sjukersättning/sjukpenning i din värld?

Jag har inget system, jag tror att dagens system är det bästa man kan åstadkomma. När man rättat till de största felen/misstagen.
          hur skulle du vilja ha det?=
          gita

Citera
          Anma
          Inlägg 25-04-2011, 21:55
          Länk hit: #149

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:48) *
          Men det är väl dumt att bli sur på mig, borde du inte istället fråga dig var dina politiker, Juholt med kompisar, fanns idag? För det kan väl inte vara så att de faktiskt inte har något bättre alternativ och att det är den främsta anledningen till att det inte blir någon stor politisk fråga?
          Gita

Jag har ju egentligen avslutat debatten, men du verkar ha missat dels att påskuppropet är politiskt obundet och dels att det fanns politiker på scenen i de flesta städerna. I Uppsala fanns en vänsterpartist, en miljöpartist och en kristdemokrat(!) samtidigt på scenen. I andra städer fanns andra politiker och i alla städer fanns moderater som skrev på namninsamlingarna. Hoppas att du inte känner dig sviken nu av de dina.

Jag är inte sur. Bara innerligt trött på att debattera med någon som håller så låg nivå och aldrig kommer med något eget som är vettigt, bara en massa gnäll om andras åsikter.

Redigerat av Anma: 25-04-2011, 21:57

Citera
          Gita
          Inlägg 25-04-2011, 21:57
          Länk hit: #150

Medlem

CITAT (Cacki @ 25-04-2011, 22:37) *
          Om det nu inte är någon större fråga, hur kommer det sej då att det talas så mycket i media om det. Otaliga debatter på tv, masor av artiklar i tidningar, upprörda röster på radio?
          Om du inte tycker att det är någon större fråga får det allt stå för dej.

Och var fanns alla de som verkligen har möjlighet att påverka? och vad fanns alla människor som förväntats ställa upp på uppropet. Ca 0,25 % av befolkningen i Uppsala med omnejd, ca 1 procent av folket i Karlstad med kranskommuner talar inte för att det är särskilt viktigt och stort för folk i allmämhet.
          Gita

Citera
          gnon49
          Inlägg 25-04-2011, 22:01
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (pejori @ 25-04-2011, 22:48) *
          Jag har aldrig påstått någonstans, att man ska bygga ett samhälle på dom sämst stälda.
          Man ska enligt mitt tycke, värna om dom sämst ställda.
          Den tusenlappen du talar om, är en hundralapp, för dom sämst ställda och i slutändan en förlust på tre hundra kronor i månaden. (ett stort bortfall, när man inte har pengar så man klarar sig)
          Så vem betalar för att inkomsttagare i klassen 20-30000/mån. ska få en sänkning på en tusenlapp?

Jo, dom med en inkomst som ligger på marginalerna, (sjukskrivna, utförsäkrade och pensionärer/sjukpensionärer med låg ATP) eller är inne i KF-s system. (utförsäkrade hamnar där, när dom inte har/får försäkringar som täcker upp ett inkomstbortfall)

Men jag som sjukpensionär fick ju både sänkt skatt och höjt bostadsbidrag i år. Inte mycket men några hundringar extra i månaden är inte fel. Min sjukpension har i alla fall inte blivit sämre dom senaste åren. Men jag kan ju bara prata för mig själv.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          netha
          Inlägg 25-04-2011, 22:07
          Länk hit: #152

Gäster

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:57) *
          Och var fanns alla de som verkligen har möjlighet att påverka? och vad fanns alla människor som förväntats ställa upp på uppropet. Ca 0,25 % av befolkningen i Uppsala med omnejd, ca 1 procent av folket i Karlstad med kranskommuner talar inte för att det är särskilt viktigt och stort för folk i allmämhet.
          Gita

Alltså ... nu uppfattar jag dig Gita som en otroligt otäck människa som räknar medmänniskors lidande och nöd i procenttal och tycker det är OK. sad.gif
          Du tycks njuta av att sjuka/svaga får lida ... samtidigt som du skryter om din egen situation. *Jag kräks!*

Om du tänker efter så har inte ens du garanti för evig god hälsa ... rätt som det är så kan du sitta/ligga där och dreglet rinner och du inte kan kommunicera men du blir friskförklarad efter ett vissst antal dagar,

Citera
          pejori
          Inlägg 25-04-2011, 22:10
          Länk hit: #153

Medlem

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:53) *
          Jag har inget system, jag tror att dagens system är det bästa man kan åstadkomma. När man rättat till de största felen/misstagen.
          gita

Jag frågade hur du skulle göra, om du fick bestämma för att de som faller utanför sjukförsäkringen, ska klara sig och överleva.
          Att du tycker det är bra som det är nu, har nog inte undgått någon.
          Men du ställde den frågan innan och jag bollar tillbaka den.
          Anser du, att ett visst svinn får man räkna med, så länge dom med en hyfsad inkomst, får det bättre på bekostnad av de sämst ställda?

Hur jag skulle vilja ha det, frågar du.
          Jag skulle vilja att alla i samhället (samhället är alla innevånarna i ett land) ska kunna överleva oavsett om dom är friska eller sjuka.
          Jag tycker att sorg, är ett berättigat skäl till sjukskrivning.
          Jag tycker, att alla ska ha mat på bordet och tak över huvudet om det så krävs en skattehöjning för att genomföra det.
          Jag tycker, arr löneförhandlingar ska innebära en höjning för dom som har det sämst och inte 2% för dom sämst ställda och 70% för politiker och höginkomsttagare (som dessutom har råd med egen sjukförsäkring eller har den via arbetsgivaren, där försäkringen täcker upp ett ev. inkomstbortfall på grund av sjukdom eller företräde i op. kö)
          MEN hade JAG fått som jag vill ha det, skulle du inte ha en städerska du kan göra skatteavdrag för, då skulle ingen göra det skitjobbet du slipper, eller inte anser du har tid eller ork för att göra själv.

Tror att många av dom som ligger under 20000 skulle vilja utveckla andra intressen och ha egentid, men dom måste städa hos andra, för att överleva och försörja sina barn.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          netha
          Inlägg 25-04-2011, 22:10
          Länk hit: #154

Gäster

CITAT (gnon49 @ 25-04-2011, 23:01) *
          Men jag som sjukpensionär fick ju både sänkt skatt och höjt bostadsbidrag i år. Inte mycket men några hundringar extra i månaden är inte fel. Min sjukpension har i alla fall inte blivit sämre dom senaste åren. Men jag kan ju bara prata för mig själv.

Då kan jag tala om för dig att min Sjukersättning aldrig hann upp till summa som jag hade för många år sedan. Sista utbetalningen före pension var ca 200 kr lägre.
          Bostadsbidrag har jag aldrig haft så i den frågan kan jag inte uttala mig.

Citera
          Gita
          Inlägg 25-04-2011, 22:11
          Länk hit: #155

Medlem

CITAT (Anma @ 25-04-2011, 22:55) *
          Bara innerligt trött på att debattera med någon som håller så låg nivå och aldrig kommer med något eget som är vettigt, bara en massa gnäll om andras åsikter.

OK, får väl kontra med att de inte är särskilt givande med debattörer som håller den nivån som ditt inlägg ovan. Tillför det något? Vet du, att så enkelt avfärdar man inte andras åsikter i ett seriöst sammanhang, det visar ju bara att man själv inte har några vettiga argument som räcker till och man framstår inte som särskilt trovärdig. Självmål skulle man kunna säga.
          natti/Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-04-2011, 22:13
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:48) *
          Gita

Nu var ju den här manifestationen inte politisk dvs den var varken höger eller vänster vilket också klart framgått av uppropen men dom kan man ju inte begära att du läst. Det är en stor politisk fråga inte bara för oppositionen. Även moderater kan bli sjuka vet du. Finns nog ingen politiker som skulle påstå att detta inte är en stor fråga.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 25-04-2011, 22:20
          Länk hit: #157

Medlem

CITAT (netha @ 25-04-2011, 23:10) *
          Då kan jag tala om för dig att min Sjukersättning aldrig hann upp till summa som jag hade för många år sedan. Sista utbetalningen före pension var ca 200 kr lägre.
          Bostadsbidrag har jag aldrig haft så i den frågan kan jag inte uttala mig.

Samma här och då jag är ensam har jag också BT det blev 150 till, minus.
          Totalt 350 mindre plus en hyreshöjning på 130kr.= 480 minus.

CITAT (gnon49 @ 25-04-2011, 23:01) *

Jag fick sänkt skatt ja, men en större sänknig på BT. Det plus hyreshöjningen, blev en förlust. dunno.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 25-04-2011, 22:24
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 23:11) *
          OK, får väl kontra med att de inte är särskilt givande med debattörer som håller den nivån som ditt inlägg ovan. Tillför det något? Vet du, att så enkelt avfärdar man inte andras åsikter i ett seriöst sammanhang, det visar ju bara att man själv inte har några vettiga argument som räcker till och man framstår inte som särskilt trovärdig. Självmål skulle man kunna säga.
          natti/Gita

Jag har kommit med förslag, jag har kommit med egna åsikter.
          Du har inte tillfört annat än att du anser att frågan är liten (varför då öht diskutera den om du nu anser att den är liten?!) och när du dessutom kom med en massa ogrundade påståenden som jag skulle ha sagt vilket jag inte har som du dessutom inte svara på när jag rättar dig i vad jag sagt och inte sagt så avslutade jag debatten med dig.
          Nu försöker du få det som att det är du som avslutar densamme. Inga vettiga argument har du heller att komma med.
          Det är du som står för självmålen. Inte jag.

Citera
          pejori
          Inlägg 25-04-2011, 22:31
          Länk hit: #159

Medlem

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:53) *
          gita

Vilka är felen och misstagen enligt dig???
          Du har fortfarande inte svarat på, hur dom sämst ställda, ska få det drägligt.
          Hur den som en gång var arbetsför och hade en bra inkomst, ska försörja sig och sina barn, när dom drabbats av sjukdom eller andra skador.
          Ingen kan sia om, hur framtiden blir och jag tror ingen förutsätter att man ska få ett funktionshindrat barn eller drabbas av skilsmässa och sjukdom.

Så hur vill du Gita, att dessa ska få en tillvaro, som inte innefattar en oändlig trötthet och en tro på, att alla sviker och döden är enda utvägen???

(ja Gita, självmorden ökar) och hur jag vet det, behöver du inte ens fråga, för den frågan tänker jag inte ens svara på)
          Hur tycker du att den som drabbats av utmattningsdepression, ska kunna få ork, när samhället sviker dom?

natti/Gita

Var är dina argument, för en seriös debatt och vad är enl. dig en seriös debatt?
          Tycker du är rätt duktig på det, du anklagar andra för.
          Som sagt, självmål.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          pejori
          Inlägg 25-04-2011, 22:44
          Länk hit: #160

Medlem

/:::/natti/Gita

Oj då, såg inte att du sa god natt, men vi kan nog fortsätta någon annan dag.
          Sov gott... sleeping.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

12 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 20:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon