| |
|
  |
Påskupprop för de sjuka, namninsamling |
|
|
|
|
25-04-2011, 18:24
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
I Uppsala var vi fler än jag vågat hoppats, så skönt!! Vårt gäng yntes inte på TV 4 nyheterna dock, hamnade precis utanför bild. Missade lokalsändningen, ska kolla på nätet. Unts artikel här.Och Kristersson tiger den fega kraken. Typiskt denna regering i för sig.
Redigerat av Anma: 25-04-2011, 18:29
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 18:59
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 19:24)  I Uppsala var vi fler än jag vågat hoppats, så skönt!! Vårt gäng yntes inte på TV 4 nyheterna dock, hamnade precis utanför bild. Missade lokalsändningen, ska kolla på nätet. Unts artikel här.Bra jobbat!
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 19:30
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 19:24)  I Uppsala var vi fler än jag vågat hoppats, så skönt!! Vårt gäng yntes inte på TV 4 nyheterna dock, hamnade precis utanför bild. Missade lokalsändningen, ska kolla på nätet. Unts artikel här.Och Kristersson tiger den fega kraken. Typiskt denna regering i för sig. Ca 400 pers enl UNT, bara i Uppsala bor 151 000 det innebär att endast ca 0.25 % av Uppsalas befolkning stödde manifestationen vilket förvånar mig. Jag trodde att det skulle bli betydligt större utifrån medias rapportering. Kul i allafall att du är nöjd. gita
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 19:36
|

Medlem

|
Jag undrar hur många som är beredda att demonstrera för regeringens politik när det gäller de sjukskrivna...
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 19:42
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2011, 20:36)  Jag undrar hur många som är beredda att demonstrera för regeringens politik när det gäller de sjukskrivna... Förmodlingen ingen, men påskuppropet är något som kyrkan kan kosta på sig, dvs. peka på ett problem utan att ha någon som helst lösning, fast när konstruktiva lösningar saknas blir det hela mest ett slag i luften och detta verkar många ha insett av uppslutningen att dömma. Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 19:50
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 20:30)  Ca 400 pers enl UNT, bara i Uppsala bor 151 000 det innebär att endast ca 0.25 % av Uppsalas befolkning stödde manifestationen vilket förvånar mig. Jag trodde att det skulle bli betydligt större utifrån medias rapportering. Kul i allafall att du är nöjd. gita I Sverige, där man sitter på sina feta arslen och klagar hemma istället för att göra något var det väldigt bra uppslutning. Men jag förstår att du försöker förminska detta. Det förstår jag fullt ut. Hela din världsbild skulle ju falla annars. Det allra bästa är just medias rapportering nu efteråt. Många många som missat hela grejen är nu medvetna om det och stöder detta. Fega regeringen vill inte ens kommentera. Snacka om rutten grund! CITAT (Gita @ 25-04-2011, 20:42)  Förmodlingen ingen, men påskuppropet är något som kyrkan kan kosta på sig, dvs. peka på ett problem utan att ha någon som helst lösning, fast när konstruktiva lösningar saknas blir det hela mest ett slag i luften och detta verkar många ha insett av uppslutningen att dömma. Gita Var du där eller? Hur vet du vad som sagts och vad inte?
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 19:58
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 19:24)  I Uppsala var vi fler än jag vågat hoppats, så skönt!! Vårt gäng yntes inte på TV 4 nyheterna dock, hamnade precis utanför bild. Missade lokalsändningen, ska kolla på nätet. Unts artikel här.Och Kristersson tiger den fega kraken. Typiskt denna regering i för sig. Göteborg hängde på. http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.610108...ot-utforsakring
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:07
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 20:42)  Förmodlingen ingen, men påskuppropet är något som kyrkan kan kosta på sig, dvs. peka på ett problem utan att ha någon som helst lösning, fast när konstruktiva lösningar saknas blir det hela mest ett slag i luften och detta verkar många ha insett av uppslutningen att dömma. Gita Njuter du av att vara så hånfull ideligen?
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:11
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 23-04-2011, 07:37)  Varför alla dessa nedlåtande svar till Anma? En av många människor som engagerar sig och kämpar så hårt för de svaga och sjuka som fallit/faller mellan stolarna på grund av det system alliansen skapat. Jag blir uppriktigt både ledsen och arg när jag läser dina inlägg och borde därför inte svara dig men det är svårt låta bli. Stintan, sen när blev det nedlåtande att ha en annan åsikt, att säga emot. Nog är det en lite märklig kultur som utvecklats här på forat i och med att de ledande (med det menar jag ett gäng av de fem till tio flitigaste skribenterna som alltid har samma åsikt oberoende om vad det gäller)tycks ha två uppsättningar normer eller två olika regelverk , ett för dem som håller med och står för åsikter lika den egna och en helt annat för det fåtal av oss som faktiskt står för något annat. Märkligt, intressant och lite komiskt är det faktiskt. När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot. Gita CITAT (*Stintan* @ 25-04-2011, 21:07)  Njuter du av att vara så hånfull ideligen? Måste igen fråga, var i ligger det hånfulla i att ifrågasätta? Du är ju själv en person som ifrågasätter både ett och annat. För inte är det väl så att det avgörande är vem som ifrågasätter eller vilken politisk färg ifrågasätteren har? Gita.
Redigerat av Gita: 25-04-2011, 20:15
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:16
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:11)  /.../ När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot. Gita Jag har ALDRIG ställt jobbskatteavdragen mot sjukersättningar! Aldrig! Jag har aldrig ens klagat på att jobbskatteavdragen införts. Sätt inte ord i min mun jag inte yttrat! Jag har inte ens klagat på att sjuka betalar mer i skatt än arbetare, däremot att pensionärer gör det! Du har verkligen inte fattat ett skit av vad jag står för och vad jag kämpar för. Du sjunker väldigt lågt när du försöker med sånt där skitsnack du kör med nu, gita. Kan du inte bättre?
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:16
|
Medlem

|
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:11)  Stintan, sen när blev det nedlåtande att ha en annan åsikt, att säga emot. Nog är det en lite märklig kultur som utvecklats här på forat i och med att de ledande (med det menar jag ett gäng av de fem till tio flitigaste skribenterna som alltid har samma åsikt oberoende om vad det gäller)tycks ha två uppsättningar normer eller två olika regelverk , ett för dem som håller med och står för åsikter lika den egna och en helt annat för det fåtal av oss som faktiskt står för något annat. Märkligt, intressant och lite komiskt är det faktiskt. När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot. Gita Så du menar med det jag fetmarkerat, att du inte håller med dom, som sitter inne med samma åsikter som du gör? Stämmer helt in i den andra fetmarkeringen jag gjort. Ser inte att du själv kommer med några konstruktiva lösningar på problemet, utan mer slår vilt omkring dig. Man ska inte bita den hand som föder en. (ta från fattiga och sjuka och ge till den som redan har det bra)
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:17
|

Medlem

|
Man kan ha mycket bestämda åsikter utan att vara vare sig hånfull eller nedlåtande.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:21
|
Medlem

|
Sverige är så pass rikt land att vi har råd både med en trygg och säker sjukförsäkring och jobbskatteavdrag. Om det är någon som gör en motsättning där så är det Alliansare!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:26
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:21)  Sverige är så pass rikt land att vi har råd både med en trygg och säker sjukförsäkring och jobbskatteavdrag./::::/ Oja, det har vi.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:28
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:08)  Stintan, sen när blev det nedlåtande att ha en annan åsikt, att säga emot. Nog är det en lite märklig kultur som utvecklats här på forat i och med att de ledande (med det menar jag ett gäng av de fem till tio flitigaste skribenterna som alltid har samma åsikt oberoende om vad det gäller)tycks ha två uppsättningar normer eller två olika regelverk , ett för dem som håller med och står för åsikter lika den egna och en helt annat för det fåtal av oss som faktiskt står för något annat. Märkligt, intressant och lite komiskt är det faktiskt. När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot. Gita Ups! Hur kan "nästan 50% av svenska folket" bli ett fåtal? Du säger ju alltid att det är så många som politiskt tycker ungefär som du... Jag tycker att dina "händer som föder" börjar bli lite tjatigt nu. Nu snackar vi socialförsäkringar och på dej låter det som att det vore enbart företagare och höginkomsttagare som finansierar dem. Snicksnack! Det allra flesta är dock helt vanliga medelinkomsttagare som också betalar sin skatt till systemet. Många bäckar små blir en stor jäkla älv, vettu!
Redigerat av Cacki: 25-04-2011, 20:29
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:30
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2011, 21:17)  Man kan ha mycket bestämda åsikter utan att vara vare sig hånfull eller nedlåtande. Jamen visst, förstår bara inte vad som är nedlåtande i att redovisa fakta. Ca 400 deltagare i stad av Uppsalas storlek är väl ändå mindre än man kan förvänta sig. Vi får se hur många som ställer upp i morgon när det gäller Tjernobyldagen.Blir det fler, eller vad tror du? Gita
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:33
|
Medlem

|
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 21:25)  Det var väll roligt att det blev både hög uppslutning och uppmärksamhet i media  Ja, och nu är det bara att hoppas på att fegregeringen slutar tiga och gör något åt de sjukt ruttna sjukförsäkringsreglerna. CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:30)  Jamen visst, förstår bara inte vad som är nedlåtande i att redovisa fakta. Ca 400 deltagare i stad av Uppsalas storlek är väl ändå mindre än man kan förvänta sig. Vi får se hur många som ställer upp i morgon när det gäller Tjernobyldagen.Blir det fler, eller vad tror du? Gita Mycket mycket färre. Belive me!
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:33
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:30)  Ja, och nu är det bara att hoppas på att fegregeringen slutar tiga och gör något åt de sjukt ruttna sjukförsäkringsreglerna. Fegregeringen? Jag tycker de är ganska modiga som uthärdar trots att de har oppositionen mot sig. Eller har de verkligen det? I vilket fall som helst är det långt till nästa val, och när det är dags så är denna sak glömd
|
|
|
|
|
|
|
|
25-04-2011, 20:34
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 25-04-2011, 21:28)  Ups! Hur kan "nästan 50% av svenska folket" bli ett fåtal? Du säger ju alltid att det är så många som politiskt tycker ungefär som du...
Jag tycker att dina "händer som föder" börjar bli lite tjatigt nu. Nu snackar vi socialförsäkringar och på dej låter det som att det vore enbart företagare och höginkomsttagare som finansierar dem. Snicksnack! Det allra flesta är dock helt vanliga medelinkomsttagare som också betalar sin skatt till systemet. Många bäckar små blir en stor jäkla älv, vettu! Sjuka betalar också skatt! De bidrar också till systemet, fast de är i systemet.... Socialbidragstagare skattar dock inte.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|