Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Såhär lätt blir du av med körkortet.
          Huggorm
          Inlägg 20-02-2011, 20:45
          Länk hit: #121

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Ralf @ 20-02-2011, 20:43) *
          Ja sen kan vi att kärringarna genomgående kör sämre än männen utom i 18-19års åldern. (men det kan givetvis förklaras)

Låt höra då, jag är nyfiken. Intressant att de vågar visa skillnaden mellan könen, det är tydligaste tecknet på att det inte är en svensk undersökning

Citera
          Peztis
          Inlägg 20-02-2011, 21:31
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

CITAT (fuchsian @ 20-02-2011, 19:27) *
          Dom nya "vräkiga" bilar är ju utrustade med antisladd och massa annat sånt son inte läggs i små bilar, så jag känner ingen oro. För bilen klarar av sin sladd själv, bara jag håller mig still, inte rör bromsen eller gasen, så är det med det. Hzar inget intresse för nån halkkörning för jag behöver inte det.

Det låter som om du om någon behöver det...
          Tro't eller ej men bilen är en helt dum maskin som gör så som DU "säger" att den ska göra.
          Får bilen en sladd så är det faktiskt DU som är orsaken till det för du har inte iakttagit att där är halt eller kört för fort så bilen tappar greppet. Egentligen är det inte svårare eller enklare än så.

Och vet du, små bilar har också antispinn och antisladd (och allt vad det nu är som ska hjälpa till) i bilarna nuförtiden. Det är inte bara tyska vräkmärken som har det utan även vanliga svenssonbilar från andra länder runt om i världen.

Hoppas att du iunte kör bil alltför ofta i Stockholmsområdet - här finns tillräckligt med idioter på vägarna och det behövs inte en till.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-02-2011, 21:50
          Länk hit: #123

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Peztis @ 20-02-2011, 21:31) *
          Och vet du, små bilar har också antispinn och antisladd (och allt vad det nu är som ska hjälpa till) i bilarna nuförtiden. Det är inte bara tyska vräkmärken som har det utan även vanliga svenssonbilar från andra länder runt om i världen.

Det har jag i min lilla suzuki swift också. Hittills har det bara varit i vägen, stänger man inte av antispinnet så tar man sig inte upp för backarna när det snöat

Citera
          omk
          Inlägg 20-02-2011, 22:02
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

CITAT (Inga från Närke @ 19-02-2011, 11:06) *
          ... och samma att de svänger in mitt framför vid omkörningar ..

Detta är citerat från sida 1 (då det fortfarande var en sansad diskussion).

Vad jag undrar är, om bilen som kör om mej, snävar in direkt framför mej, då ligger ju JAG för nära helt plötsligt !! Sticker MITT körkort då ?? Jag kan ju inte direkt tvärbromsa ...

Redigerat av omk: 21-02-2011, 00:05

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-02-2011, 12:41
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Huggorm @ 20-02-2011, 21:50) *
          Det har jag i min lilla suzuki swift också. Hittills har det bara varit i vägen, stänger man inte av antispinnet så tar man sig inte upp för backarna när det snöat

Tyvärr är jag inte hemma i olika bilmärken --- vet endast mercedes, volvo och golf, tycker att det räcker för min del av den vetskapen, men jag har inget ont att säga om de andra för jag känner dom inte. .... Fuchsian .....

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-02-2011, 12:57
          Länk hit: #126

Medlem

CITAT (Peztis @ 20-02-2011, 21:31) *
          Det låter som om du om någon behöver det...
          Tro't eller ej men bilen är en helt dum maskin som gör så som DU "säger" att den ska göra.
          Får bilen en sladd så är det faktiskt DU som är orsaken till det för du har inte iakttagit att där är halt eller kört för fort så bilen tappar greppet. Egentligen är det inte svårare eller enklare än så.

Hoppas att du iunte kör bil alltför ofta i Stockholmsområdet - här finns tillräckligt med idioter på vägarna och det behövs inte en till.

Som jag svarade till Huggorm, känner jag inte till andra bilmärken än de 3 jag nämnt. Visst vet jag att om jag får sladd, har jag inte kollat vägtempen på panelen och märkt att det kan vara halt., då litar jag på min bil som ska rätta till det.

Jag åker till Stockholm flera gånger per år och att maken har en övernattningslägenhet kvar sen sin tid när han jobbade där så känner jag mig trygg i trafiken i Stockholm och hittar bra, så det finns en chanch att du träffar på mig där, men vi känner ju inte varandra, så vad gör det, inget, anser jag!
          Förresten ingen kan neka mig köra där jag vill, då i så fall kallas det för rasism eller förföljande av en person --- båda två kan anmälas.

Fatta nu att jag mår väldigt dåligt och tänker inte skriva mer än väder och vind, enl. vad min terapeut sade, när jag bad om en tid efter att jag krachade psykiskt igår. Du bör låta mig vara. Fuchsian ps. jag kommer inte besvara mer saker eller skriva just nu. Att bli kallad som idiot säger tyvärr en del om dig själv. fnisss

Redigerat av fuchsian: 21-02-2011, 13:06

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2011, 13:21
          Länk hit: #127

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Föreslår att du tar en ordentlig paus från forumet f. eftersom du inte mår bra av att vara här. Det du ägnar dig åt nu är ju självplågeri och man kan ju undra varför du utsätter dig för det. Nog måste du väl ha något roligt att ägna dig åt som du mår bra av istället. Det finns ett litet rött x uppe i högra hörnet.. klicka på det!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 21-02-2011, 13:48
          Länk hit: #128

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (*Stintan* @ 21-02-2011, 13:21) *
          Föreslår att du tar en ordentlig paus från forumet f. eftersom du inte mår bra av att vara här. Det du ägnar dig åt nu är ju självplågeri och man kan ju undra varför du utsätter dig för det. Nog måste du väl ha något roligt att ägna dig åt som du mår bra av istället. Det finns ett litet rött x uppe i högra hörnet.. klicka på det!

F mår aldrig riktigt bra eftersom hon aldrig vill må riktigt bra. Varför vet jag faktiskt inte, men så är det. Någon form av självspäkeri kanske.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-02-2011, 16:24
          Länk hit: #129

Medlem

CITAT (omk @ 20-02-2011, 22:02) *
          Detta är citerat från sida 1 (då det fortfarande var en sansad diskussion).

Vad jag undrar är, om bilen som kör om mej, snävar in direkt framför mej, då ligger ju JAG för nära helt plötsligt !! Sticker MITT körkort då ?? Jag kan ju inte direkt tvärbromsa ...

Det är ju alltid den som byter fil som ska se till att den kan göra så på ett säkert sätt så nej det borde du väl inte göra, inte om du genast ser till att avståndet ökar.
          Om du däremot ligger kvar och tycker i häcken för att visa att sådär gör man inte, då är det ju plötsligt du som beter dig illa och då är det nog inte så bra, tycker farbror polisen.

--------------------

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-02-2011, 18:32
          Länk hit: #130

Medlem

Fuchsian, jag ber om ursäkt om jag har gjort så att du mår sämre. Det är absolut inte min avsikt att någonsin såra någon.

MEN! Du skriver på ett sätt som provocerar oerhört många och till slut så blir det berömda måttet rågat. Jag brukar hålla mig rätt lugn och neutral men ibland så får jag också nog och kan också dras med i meningsutbytena.
          Du skriver både här och där om att du går i egenbekostad terapi osv och nu skriver du dessutom att detta forum får dig att må dåligt. Jag kan inte för mitt liv förstå varför du då är här och dessutom retar gallfeber på väldigt många.
          Kanske bör du hålla dig ifrån Småpratsavdelningen och endast läsa det som rör växer och odlande istället?
          Jag hoppas för dig och din mans skull att du kan finna ro och att terapin hjälper.

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-02-2011, 19:29
          Länk hit: #131

Medlem

CITAT (Peztis @ 21-02-2011, 18:32) *
          Fuchsian, jag ber om ursäkt om jag har gjort så att du mår sämre. Det är absolut inte min avsikt att någonsin såra någon.

MEN! Du skriver på ett sätt som provocerar oerhört många och till slut så blir det berömda måttet rågat. Jag brukar hålla mig rätt lugn och neutral men ibland så får jag också nog och kan också dras med i meningsutbytena.
          Du skriver både här och där om att du går i egenbekostad terapi osv och nu skriver du dessutom att detta forum får dig att må dåligt. Jag kan inte för mitt liv förstå varför du då är här och dessutom retar gallfeber på väldigt många.
          Kanske bör du hålla dig ifrån Småpratsavdelningen och endast läsa det som rör växer och odlande istället?
          Jag hoppas för dig och din mans skull att du kan finna ro och att terapin hjälper.

Snälla du vi lägger detta till handlingarna och jag var så jäkla dum igen att jag föll i Flasxx provokation innan helgen, jag borde vetat bättre och låtit bli. Jag kommer att behöva lite växtråd lite senare, så jag håller mig undan era diskussioner.
          Saken blir inte bättre att älta om och om ( något gammalt som jag lämnat). När jag blir så där illa berörd eller sårad så orkade jag inte utan flippade ut.

Du ska inte behöva tänka mer på detta. Jag förlåter alla och dig för att det inte funkade.
          Helt enkelt är det så, att min barndom har börjat att spöka i äldre dagar och jag har behövt att gå i terapi, hypnos, för att reda ut detta. Under tiden som jag gick som elev till medium, fick vi gå igenom vårt gamla bagage och jag har gjort detta förr när han bedömde att jag måste rensa ut, så har jag gjort.Nu efter utbildningen gick det bra ett tag, men jag kunde ana att något fanns som kunde göra mig ledsen/arg/rasande och jag har pratat med min make om detta att nu, en tid innan december, började jag ana att det finns mer.
          Efter vår semester ringde jag till min hypnoterapeut och sade att ta en titt i skallen på mig ---- visst var det gammalt och nytt, men vaddå, jag har inte hummat om detta och för allas skull, kommer jag nu fortsätta hos henne ett tag till. Jag är inte någons offer ---- bara en som har ett annat sett att se på saker och kan få känningar sen förr.
          Jag undrar bara när det tar slut denna gången? Brukar ha långa perioder som går bra -----
          Denna terapi är den tuffaste och snabbaste, men den tar på krafterna innan man får saker och ting att fungera. Jag vill enbart vara den som slipper ha dessa mardrömmar, men jag vet att det kommer att gå.
          Jag skriver lite i menlöst, men håller mig undan ett bra tag. Jag har mina PM som jag svarar och kollar dagligen och skriver till dem och det känns bra, men jag är så ledsen när jag ser att det kantrade över så det blir inte så mer, men jag finns här för dem som behöver mig i PM.
          smiley_small_hug.gif tack, gulle du...... smiley_small_hug.gif ...Fuchsian....

Redigerat av fuchsian: 21-02-2011, 19:31

Citera
          Klura
          Inlägg 21-02-2011, 19:33
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Där jag kör har vi ett avtal med Trafikverket om att köra och lasta lagligt samt sköta kör och vilotider.
          Alla bilar har en dekal som det står "Rätt fart såklart". Meningen är väl att föregå med gott exempel och få även andra att köra i rätt hastighet.
          Och det är inga problem att köra lagligt med lastbil.
          Däremot kommer jag på mig själv att trampa lite för hårt på gasen i personbilen.
          Som tur är kör jag inte PB så ofta.

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          Peztis
          Inlägg 21-02-2011, 19:41
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Klura @ 21-02-2011, 19:33) *
          Där jag kör har vi ett avtal med Trafikverket om att köra och lasta lagligt samt sköta kör och vilotider.
          Alla bilar har en dekal som det står "Rätt fart såklart". Meningen är väl att föregå med gott exempel och få även andra att köra i rätt hastighet.
          Och det är inga problem att köra lagligt med lastbil.
          Däremot kommer jag på mig själv att trampa lite för hårt på gasen i personbilen.
          Som tur är kör jag inte PB så ofta.

Klura, det är jättebra!
          Önskar att fler hade de förhållningssätten. Kan tycka att just den tunga trafiken kring vår huvudstad beter sig riktigt hemskt, som att de på många sätt äger E4:an och vill att vi vanliga söndagsåkare ska försvinna från vägarna helt och totalt.
          Taxibilarna har lugnat ned sig rejält så det är ju bra.

--------------------

Citera
          flaxss
          Inlägg 21-02-2011, 20:05
          Länk hit: #134

Gäster

CITAT (fuchsian @ 21-02-2011, 19:29) *
          Snälla du vi lägger detta till handlingarna och jag var så jäkla dum igen att jag föll i Flasxx provokation innan helgen, jag borde vetat bättre och låtit bli.

vad får du ut av att ljuga på forumet ? g.gif jag tycker ganska synd om dig faktiskt. och i en tråd som handlar om körkort, hur tänker du egentligen. jaja en del saker i livet ska man inte förstå.

Redigerat av flaxss: 21-02-2011, 20:12

Citera
          Bengalow
          Inlägg 21-02-2011, 20:12
          Länk hit: #135

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

F, jag tror inte någon "hypnoterapi" hjälper på dig! Du älskar att läsa insändare som du kan reta upp dig på, och skriva dina, i ditt tycke, maffiga svar, menande att platta till dina antagonister, men där är du handicappad som "överklassare" eller försöker vara det.
          Har du någonsin hört talas om ordspråket som heter"Tala är silver men tiga är guld"? Du skulle bli riktigt rik, om du höll dig till den...och kanske må bättre själv. Jag, och kanske flera andra, tar inte intryck av vad du bluddrar om. Du är patetisk (slå upp i lexikon!).

Redigerat av Bengalow: 21-02-2011, 20:14

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-02-2011, 21:17
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Bengalow @ 21-02-2011, 20:12) *
          F, jag tror inte någon "hypnoterapi" hjälper på dig! Du älskar att läsa insändare som du kan reta upp dig på, och skriva dina, i ditt tycke, maffiga svar, menande att platta till dina antagonister, men där är du handicappad som "överklassare" eller försöker vara det.
          Har du någonsin hört talas om ordspråket som heter"Tala är silver men tiga är guld"? Du skulle bli riktigt rik, om du höll dig till den...och kanske må bättre själv. Jag, och kanske flera andra, tar inte intryck av vad du bluddrar om. Du är patetisk (slå upp i lexikon!).

Hinner inte med dina ideer, har fullt upp med annat. Jag föddes till en sprallig och pladdrig tjej och är en optimist, ingen kan nå mig när jag sätter den sidan till. Skulle jag tigit hade jag inte kommit så här långt i livet, det är en sak som är säker.

OBS; ni har tagit bort texten, ser jag. Allt var OK har kollat, men nästa person har fifflat med sanningen

Redigerat av fuchsian: 21-02-2011, 21:53

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 21-02-2011, 21:21
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Bengalow @ 21-02-2011, 20:12) *
          ..............Har du någonsin hört talas om ordspråket som heter"Tala är silver men tiga är guld"............

Finns ett till som passar ganska bra - Bättre att vara tyst och låta folk tro att man är dum än att öppna munnen och bevisa det...........

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2011, 21:23
          Länk hit: #138

Medlem

Skulle inte du hålla dig härifrån? Har för mig att diu skrev det förut. Tror du skulle må mycket bättre av det.

--------------------

Citera
          fuchsian
          Inlägg 21-02-2011, 21:55
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 21-02-2011, 21:23) *
          Skulle inte du hålla dig härifrån? Har för mig att diu skrev det förut. Tror du skulle må mycket bättre av det.

Ge fasen i att jaga mig och sen har min text tagits bort som jag skrev. Kollade efteråt att den kom med, men ser nu att det är bortkapad.
          Då kan dra allihopa ..............

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2011, 22:13
          Länk hit: #140

Medlem

Det är bara du själv som kan ta bort text i dina inlägg.

--------------------

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-06-2026, 01:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon