Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 6 7 8  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Såhär lätt blir du av med körkortet.
          Piccante
          Inlägg 21-02-2011, 22:59
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (*Stintan* @ 21-02-2011, 22:13) *
          Det är bara du själv som kan ta bort text i dina inlägg.

Är hela inlägget borta så är det förmodligen admin som tagit bort det.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 21-02-2011, 23:09
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Vad jag kan se så är bara delar av texten borttagen. Synd att jag inte citerade i mitt svar whist.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 21-02-2011, 23:13
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Har läst denna och flera andra trådar där Fuchsian dyker upp och är rätt förundrad över varför folk över huvud taget orkar bry sig om henns/hans inlägg. Det är ju helt meningslöst att diskutera med vederbörande. Det eldar bara på utan att leda någonstans. F är extremt snarstucken, otrevlig och förstår uppenbarligen inte när de egna inläggen och resonemangen inte hänger ihop och blir pinsamma. Ibland blir det ju närmast någon form av "freakshow" (kanske kan roa en del men jag tycker nog mest att det är tragiskt och förstör stämningen på forumet). Om alla ignorererar F kommer h*n rätt snart att tröttna på att göra inlägg.

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-02-2011, 14:42
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Anders zon 1 @ 21-02-2011, 23:13) *
          Har läst denna och flera andra trådar där Fuchsian dyker upp och är rätt förundrad över varför folk över huvud taget orkar bry sig om henns/hans inlägg. Det är ju helt meningslöst att diskutera med vederbörande. Det eldar bara på utan att leda någonstans. F är extremt snarstucken, otrevlig och förstår uppenbarligen inte när de egna inläggen och resonemangen inte hänger ihop och blir pinsamma. Ibland blir det ju närmast någon form av "freakshow" (kanske kan roa en del men jag tycker nog mest att det är tragiskt och förstör stämningen på forumet). Om alla ignorererar F kommer h*n rätt snart att tröttna på att göra inlägg.

Sparka bara på den som redan ligger och blöder --- det är så rejäla karlar brukar göra, upptäckte jag det redan från födslen. ... Fuchsian....

( var inte orolig, denna samling stollar trivs jag inte längre med)

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 22-02-2011, 15:21
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

CITAT (fuchsian @ 21-02-2011, 12:57) *
          Jag åker till Stockholm flera gånger per år och att maken har en övernattningslägenhet kvar sen sin tid när han jobbade där så känner jag mig trygg i trafiken i Stockholm och ...
          Förresten ingen kan neka mig köra där jag vill, då i så fall kallas det för rasism eller förföljande av en person --- båda två kan anmälas.

Fatta nu att jag mår väldigt dåligt .........

Men snälla vän...Varför i all sin dar behåller han lägenheten? När bostadsbristen är så stor i Stockholm? Det skulle ju vara billigare för er att ta in på hotell de gånger ni/du är där... smile.gif

Nä, inte rasism, för som jag fattat det så har du alla(?) rötter i Sverige... Diskriminering kan det eventuellt kallas för. Beror lite på, iof...

Jo, jag förstår att du mår dåligt. Försök att undvika att skriva i Småprat (och framförallt att sätta dig på så "höga hästar" för det är mest det som folk retar upp sig på) så kan du bättre bearbeta ditt eget mående. smiley_small_hug.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 22-02-2011, 15:47
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (Eva-Helene @ 22-02-2011, 15:21) *
          Men snälla vän...Varför i all sin dar behåller han lägenheten? När bostadsbristen är så stor i Stockholm? Det skulle ju vara billigare för er att ta in på hotell de gånger ni/du är där... smile.gif

Nä, inte rasism, för som jag fattat det så har du alla(?) rötter i Sverige... Diskriminering kan det eventuellt kallas för. Beror lite på, iof...

Jo, jag förstår att du mår dåligt. Försök att undvika att skriva i Småprat (och framförallt att sätta dig på så "höga hästar" för det är mest det som folk retar upp sig på) så kan du bättre bearbeta ditt eget mående. smiley_small_hug.gif

TACK , Eva-Helene

Din första fråga, den är en övernattningslägenhet används av familjemedlemmar fr. oss och fr. Norge. Tanken är väl att sälja den så småningom, men dottern vill överta den, hon har ju många barndomsvänner i Sthm, samt att vi är där uppåt rätt ofta. Den köptes då det var billigt och den hyran är låg, men jag förstår din tanke med det hela. Dottern har också en annan lägenhet i en annan stad i Sverige som hon och de därifrån utnjyttjar ofta. Hon betalar för den så det är inte längre vårt problem.
          Hela min familj är svensk med norska rötter och de finns några av de gamla kvar.
          Jag har krachat och i morgon har jag åter tid att rehab. mig. Jag var för klen efter den förra perioden och vissa kunde trycka på de knappar som gjorde att det brast för mig. Sanningen om min barndom är bedrövlig, men jag överlevde men ärren sitter kvar. Det har gått årtionden utan beskymmer tills jag började ana i höstas att det återkom drömmar och vissa tecken pekade åt fel håll. Min man fick ju sin cancerbesked och jag orkade inte utan jag bad om hjälp för min och att orka med allt annat.
          Jag är medveten att jag beter mig dåligt och vill trots allt --- en röst innom mig säger -- förstå mig rätt, mår pyton men jag tar ansvar för min egen vård, den är privat och att jag vill hoppa ur ett tag och koncentera mej för växter och se till att detta rättas till hos mig.
          Jag har suttit och hållit med mina bilder och vill fortsätta med det att kunna visa er andra om mig och mina blommor, men det tar tid och sen tar det också krafter.
          Jag kommer att ta med mig dina ord, vänlighet biter på mig, vi syns kanske senare i växtdelen eller handarbete? .. tummenupp.gif Ha det så gott! .Fuchsian .....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 22-02-2011, 16:22
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Jag tror att du driver med oss eftersom du fortsätter att skriva i småprat trots att du så ofta säger att du ska sluta med det. Motsatsen bevisar du bäst genom att stänga ner Odlaforumet helt tills du mår bättre. Det går inte att sitta där och tycka synd om sig själv och skylla på andra odlaiter att du mår dåligt. Du måste faktiskt ta ansvar för dina egna handlingar. Det är inte för att vara elak jag ber dig stänga ner Odla helt utan det är för att jag tror att du faktiskt skulle må mycket bättre av att inte vara här alls, åtminstone under en period tills du mår bättre. Odla är inte rätt forum för att sitta och vända ut och in på sin barndom...sitt liv. Var och en har nog av sitt men väljer noggrannt vilka som ska få ta del av det. Det gör inte du utan du kräver någon sorts extra uppmärksamhet bland för dig okända människor som inte orkar med att du tvingar på oss dina problem. Odla är fel forum!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Bee
          Inlägg 22-02-2011, 16:43
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Där jag bor håller man på med ett gigantiskt vägarbete. Jag talar om ombyggnaden av 155:an på Hisingen. Det är en fin fyrfilig väg och ju längre västerut man kommer desto högre blir hastigheten. Det har alltid varit 70 på den, numera är det 80 på sista delen före avfarten mot centrala TOrslanda.

Där vägbygget pågår har man ordnat så att bussar, lastbilar mopeder samt bilar med minst två personer i håller till i högerfilen. Alla andra är hänvisade till vänsterfilen. Det är lite småkul att studera folks beteende. Lite raljant kan man säga att förr rådde "fri hastighet", dvs den som körde i 70 eller lägre riskerade att bli påkörd bakifrån. Nu när alla kör i samma fil stiger blodtrycket på många.
          Nya vägen skall vara klar om något år. Man kan undra om folk har vant sig vid lägre hastighet då eller om man kommer att köra som om det var på motorvägen igen.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-02-2011, 17:12
          Länk hit: #149

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Bee @ 22-02-2011, 16:43) *
          Där jag bor håller man på med ett gigantiskt vägarbete. Jag talar om ombyggnaden av 155:an på Hisingen. Det är en fin fyrfilig väg och ju längre västerut man kommer desto högre blir hastigheten. Det har alltid varit 70 på den, numera är det 80 på sista delen före avfarten mot centrala TOrslanda.

Där vägbygget pågår har man ordnat så att bussar, lastbilar mopeder samt bilar med minst två personer i håller till i högerfilen. Alla andra är hänvisade till vänsterfilen. Det är lite småkul att studera folks beteende. Lite raljant kan man säga att förr rådde "fri hastighet", dvs den som körde i 70 eller lägre riskerade att bli påkörd bakifrån. Nu när alla kör i samma fil stiger blodtrycket på många.
          Nya vägen skall vara klar om något år. Man kan undra om folk har vant sig vid lägre hastighet då eller om man kommer att köra som om det var på motorvägen igen.

Ungefär samma system finns vid vägbygget av nya E6 genom Tanums kommun. Hastighetsgränsen varierar mellan 70-90km/h, och förr fanns gott om ställen där man kunde köra om. Dels långa, fina raksträckor med god sikt, och i vissa uppförsbackar en omkörningsfil så man skulle slippa ligga bakom lastbilar som sakta ner i uppförslutet. Nu har dom av någon anledning installerat refuger på raksträckorna, och satt upp koner för omkörningsfilerna. Resultatet blir en trafik som flyter extremt långsamt, och som korkar igen direkt om en en olycka sker eller om någon får motorstopp. 15000 bilar per dygn passerar, så det blir snabbt trångt. Vägen är full av backar och svängar, och lastbilarna måste ner i krypfart för att komma fram. Samtidigt växer köerna bakom, och bilisterna blir allt mera frustrerade över att trafiken på E6:an går i 30-40km/h. Och eftersom vägverket tagit bort alla bra och säkra omkörningstillfällen så kastar sig bilisterna ut på de halvdåliga ställena med för korta raksträckor, backkrön, kurvor och så vidare. Det värsta var kanske en kvinnlig förare av bil med hästtransportsläp. Jag har full förståelse för att man måste köra sakta och försiktigt med ett hästsläp, men varför inte stanna och släppa förbi när man ser att man har skapat en kö som ringlar sig till horisonten? Till och med långtradarna försökte köra om, och en del omkörningar som jag såg där var bland det värsta jag sett. Att ingen dog är fantastiskt.

Citera
          Klura
          Inlägg 22-02-2011, 20:46
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Usch det du beskriver Huggorm låter inte som någon höjdare.
          Måste bara berätta vad jag såg idag som verkligen får en att fundera på hur folk är funtade.
          Jag kör bort snö nu och stod i en rejält tilltagen T-korsning och blir lastad av en hjullastare när en tjej kommer cyklande i halkan.
          Istället för att cykla på trottoaren till höger om min bil cyklar hon mellan mig och hjulastaren precis när han skjälper av en skopa snö på mitt flak. Totalt livsfarligt då det kan skvätta till rätt bra när snön landar i flaket.
          Inte nog med det. Längre fram på vägen är det en sträcka på ca 150 meter med bara ett körfält att mötas i.
          På båda sidor är det dels snövallar dels parkerade bilar så det är trångt.
          Det kommer en 18 meters trailer från andra hållet, men tror ni hon stannar?
          Näe trailern får stanna och när hon väl lyckats ta sig förbi så sitter ju han självklart fast.
          Suck säger jag bara.

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera

8 sidor V  « < 6 7 8
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 21:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon