CITAT (Eva-Helene @ 22-02-2011, 15:21)

Men snälla vän...Varför i all sin dar behåller han lägenheten? När bostadsbristen är så stor i Stockholm? Det skulle ju vara billigare för er att ta in på hotell de gånger ni/du är där...
Nä, inte rasism, för som jag fattat det så har du alla(?) rötter i Sverige... Diskriminering kan det
eventuellt kallas för. Beror lite på, iof...
Jo, jag förstår att du mår dåligt. Försök att undvika att skriva i Småprat (och framförallt att sätta dig på så "höga hästar" för det är mest det som folk retar upp sig på) så kan du bättre bearbeta ditt eget mående.

TACK , Eva-Helene
Din första fråga, den är en övernattningslägenhet används av familjemedlemmar fr. oss och fr. Norge. Tanken är väl att sälja den så småningom, men dottern vill överta den, hon har ju många barndomsvänner i Sthm, samt att vi är där uppåt rätt ofta. Den köptes då det var billigt och den hyran är låg, men jag förstår din tanke med det hela. Dottern har också en annan lägenhet i en annan stad i Sverige som hon och de därifrån utnjyttjar ofta. Hon betalar för den så det är inte längre vårt problem.
Hela min familj är svensk med norska rötter och de finns några av de gamla kvar.
Jag har krachat och i morgon har jag åter tid att rehab. mig. Jag var för klen efter den förra perioden och vissa kunde trycka på de knappar som gjorde att det brast för mig. Sanningen om min barndom är bedrövlig, men jag överlevde men ärren sitter kvar. Det har gått årtionden utan beskymmer tills jag började ana i höstas att det återkom drömmar och vissa tecken pekade åt fel håll. Min man fick ju sin cancerbesked och jag orkade inte utan jag bad om hjälp för min och att orka med allt annat.
Jag är medveten att jag beter mig dåligt och vill trots allt --- en röst innom mig säger -- förstå mig rätt, mår pyton men jag tar ansvar för min egen vård, den är privat och att jag vill hoppa ur ett tag och koncentera mej för växter och se till att detta rättas till hos mig.
Jag har suttit och hållit med mina bilder och vill fortsätta med det att kunna visa er andra om mig och mina blommor, men det tar tid och sen tar det också krafter.
Jag kommer att ta med mig dina ord, vänlighet biter på mig, vi syns kanske senare i växtdelen eller handarbete? ..

Ha det så gott! .Fuchsian .....