Hej,
Jag tänkte att kan man inte skydda den rosen för vårsolen, om den är illa åtgången, så att resten ska klara sig, eller är jag helt ute?
Jag gjorde min rosbeställning idag efter massa förarbete som dock var nyttigast av allt.
Det blir 3 Austinrosor, 2 i var sin kruka och en i friland. Ska se hur det går med dem, blev så sugen att beställa mer, men har inte motat in mig på gräsdelen av trädgården än. ........

men det kommer att ske undan för undan. Att man ska ha så trög make när det gäller sådant!!!!

men han har vissa planer själv att göra något åt den nedersta gräsplanet för nu gör den ingen nytta, endast de grannar nerepå som skriker sina okvädesord när man går dit trots att detta ligger nästan 2 meter högre än deras tomtgräns och vi har en sluttande slänt med kraftig grus och enstaka växter på den, Sen är det nästan 1m mur efter det ner till dom.
Något gör vi att kunna utnjyttja den delen till något annat än deras nöje. Trots att "Hugo" klipper gräset, så vi behöver endast programmera den på våren och sen avprogrammera på hösten och ta in.
Förlåt mitt OT, nu tillbaka till rosorna. Har tänkt ha klängrosor och klematis om vi bygger en spalje mot neråt och sen massa liljor och annat .. Fuchsian.....
Redigerat av fuchsian: 04-03-2011, 13:55