Sedan ett par veckor har en mus, alt. råtta härjat i mitt kök, den verkar bo under sockeln till köksskåpen där den gnager på nätterna. Än så länge har den inte gjort någon skada vad jag har sett och den har inte varit på torrvarorna i skafferiet ännu. Vill bli av med den men har ännu inte lyckats, helst vill jag att katten skall göra sin plikt men inte heller hon har haft någon framgång. Hon sitter där och lurpassar men den listige gnagaren vet att hålla sig undan och jag undrar lite vad den livnär sig på egentligen, har funderat på om den tar mat ur kattens skål men den står ju i vardagsrummet och i så fall skulle man ju ha sett musen/råttan någon gång men det har jag inte gjort. Har ställt ut två burfällor i köket, en mindre anpassad för möss och en större för råttor men utan resultat. Vill inte använda slagfällor eller gift med tanke på kattens säkerhet och nu börjar jag bli lite desperat. Någon som har en bra idé vad jag skall ta mig till härnäst för det verkar lite drastiskt att börja riva skåp.
|