Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Äntligen
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2011, 12:46
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (theseraphim @ 03-03-2011, 10:29) *
          På ett sådant här relativt stort forum ska man egentligen inte behöva maila ansvariga för att få reda på sådana grundläggande saker, det är admins ansvar att se till att informera om planerade avbrott plus att gå ut o förklara vad som hänt vid intrångsförsök eftersom det är användarnas uppgifter som oftast är i riskzonen.

Förlåt men jag tror knappast att vi kan kräva något alls av forumansvariga. Varför ska man ha en massa känsliga uppgifter lagrade på forumet?
          Man är här frivilligt och förhoppningsvis har alla ett bra antivirusprogram med en bra brandvägg i sin egen dator. Forumet är bara en pytteliten del av Odla så det finns säkert viktigare saker för admin att jobba med än att skriva inlägg. Sen är det väl upp till var och en att läsa även på resten av Odla där det faktiskt informeras om både det ena och det andra.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-03-2011, 13:23
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Man kan naturligtvis inte kräva ett dugg och är man missnöjd så kan man ju sluta att vara här. Ett konsterande är väl ändå att administratörerna här inte informerar i överkant precis...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 03-03-2011, 14:56
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Jag förstår inte varför man skall hänga sig fast vid ett forum om man tycker att det är så dåligt?????

Tycker det är lite väl mycket gnäll här nu. Ok det var intrång, inte roligt men vad skall dom göra?
          Jag försökte också att komma in hela tiden och fick lite abstinensbesvär. Men inte förväntar jag mig att Göran eller Ingemar står till vårt förfogande hela tiden. dom har lite annat att göra

Elisabeth

Citera
          herkules
          Inlägg 03-03-2011, 16:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 03-03-2011, 14:56) *
          Jag förstår inte varför man skall hänga sig fast vid ett forum om man tycker att det är så dåligt?????

Tycker det är lite väl mycket gnäll här nu. Ok det var intrång, inte roligt men vad skall dom göra?
          Jag försökte också att komma in hela tiden och fick lite abstinensbesvär. Men inte förväntar jag mig att Göran eller Ingemar står till vårt förfogande hela tiden. dom har lite annat att göra

Elisabeth

tummenupp.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          xlxl67
          Inlägg 03-03-2011, 18:42
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

CITAT (herkules @ 03-03-2011, 16:38) *
          tummenupp.gif

Håller med ovanstående talare. Snygg avatar förresten! smile.gif

Citera
          theseraphim
          Inlägg 03-03-2011, 19:31
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

CITAT (*Stintan* @ 03-03-2011, 12:46) *
          Förlåt men jag tror knappast att vi kan kräva något alls av forumansvariga. Varför ska man ha en massa känsliga uppgifter lagrade på forumet?
          Man är här frivilligt och förhoppningsvis har alla ett bra antivirusprogram med en bra brandvägg i sin egen dator. Forumet är bara en pytteliten del av Odla så det finns säkert viktigare saker för admin att jobba med än att skriva inlägg. Sen är det väl upp till var och en att läsa även på resten av Odla där det faktiskt informeras om både det ena och det andra.

Som sagt så är det det enda med Odla som är dåligt men det är ändå slött att inte lägga upp någon information för det tar bara någon minut och jag misstänker att forumet är en viktig del av sidan för det är de medlemmar som är ständigt återkommande till sidan och på så vis skapar reklamvärdet på sidan. Admins enda jobb är förresten att sköta om forumet, sidan sköts av en hemsidaansvarig:-) Det är enklare för oss och för de ansvariga om de själva lägger upp infon än att kanske behöva svara på ett antal privata meddelanden.

Även om något är bra så får de inte innebära att man inte får föra fram kritik, det är ju så det blir ännu bättre!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2011, 20:32
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (theseraphim @ 03-03-2011, 19:31) *
          Som sagt så är det det enda med Odla som är dåligt men det är ändå slött att inte lägga upp någon information för det tar bara någon minut och jag misstänker att forumet är en viktig del av sidan för det är de medlemmar som är ständigt återkommande till sidan och på så vis skapar reklamvärdet på sidan. Admins enda jobb är förresten att sköta om forumet, sidan sköts av en hemsidaansvarig:-) Det är enklare för oss och för de ansvariga om de själva lägger upp infon än att kanske behöva svara på ett antal privata meddelanden.

Även om något är bra så får de inte innebära att man inte får föra fram kritik, det är ju så det blir ännu bättre!

Förstår inte vad du pratar om? Det är ju bara en liten bisyssla vid sidan om allt annat jobb dom har med sitt företag.

--------------------

Citera
          theseraphim
          Inlägg 03-03-2011, 21:37
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 03-03-2011, 20:32) *
          Förstår inte vad du pratar om? Det är ju bara en liten bisyssla vid sidan om allt annat jobb dom har med sitt företag.

när man är admin så är man ansvarig på forumet och när man är ansvarig för en sida så är man websideansvarig, webmaster osv. Här är de nog ansvariga för båda men att lägga upp ett meddelande på forumet tar ändå bara ett par minuter så den tiden finns däremot kan det mer vara minnet som felar;-)

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-03-2011, 22:46
          Länk hit: #49

Medlem

Eller så känns det meningslöst att skriva om något som det redan skrivits om.

--------------------

Citera
          smuleborg
          Inlägg 03-03-2011, 22:51
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 1 623
          Medlem nr: 10 799

Jag tycker fortfarande att Göran kunde skrivit en rad när han ändå tassade in här. Det var det jag retade mig på. Han läste in facto inläggen, men bemödade sig inte att svara. Det hade tagit honom ett par minuter i tid.

--------------------
          smuleborg - i ett torp mitt i skogen, tre mil norr om Stockholm.

Citera
          theseraphim
          Inlägg 04-03-2011, 10:22
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (netha @ 03-03-2011, 11:35) *
          Enl. Ingemar är det bara 1 - 2% av besökarna som går in på forumet. Då borde det inte vara viktigt vad gäller reklamintäkter ... eller?

både ja och nej, en besökare som bara är inne några minuter ser sällan reklamen på olika sidor utan det är de som ständigt återkommer dag efter dag som lägger märke till reklamen.

Citera
          netha
          Inlägg 04-03-2011, 21:38
          Länk hit: #52

Gäster

CITAT (theseraphim @ 04-03-2011, 10:22) *
          både ja och nej, en besökare som bara är inne några minuter ser sällan reklamen på olika sidor utan det är de som ständigt återkommer dag efter dag som lägger märke till reklamen.

Jamen så klart tror jag också att forumet är viktigt för ägarna ... utan forumet inte alls så många besökare och visst har man väl rätt att begära att admin är lite mer aktiv än vad som sker idag.
          Som jag också tidigare sagt ... ägarna gör inte detta bara för att de vill vara snälla. Nej ... de gör det för att Forumet ger pengar. Dumma vore de väl annars.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 17:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon