|
|
  |
Träningstråd, Inför Beach 2011 kanske ;) |
|
|
|
15-03-2011, 16:51
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (sommarhumla @ 15-03-2011, 16:47)  Men...räcker det inte att veta att man har "rutor"....innanför "airbagen"  Fast vad skall man då ha dom till?
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
15-03-2011, 21:57
|

Medlem
Antal inlägg: 3 545
Medlem nr: 9 230

|
CITAT (sommarhumla @ 15-03-2011, 17:01)  Ja du Cathis, kanske man kan be B att åka runt i stugorna och syna och peppa oss så vi uppnår tvättbrädemagen....  Vet inte hur det blir med er andra, jag har ju specialavtal med B En ordentlig träning idag, 20 min crosstrainer, 20 löpband och där emellan en himla massa pust, stön och stånk med vikter. Speciellt magen fick sig en omgång idag
--------------------
|
|
|
|
|
15-03-2011, 21:58
|

Medlem

|
CITAT (Cathis @ 15-03-2011, 21:57)  Vet inte hur det blir med er andra, jag har ju specialavtal med B   ??
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
16-03-2011, 22:44
|

Medlem

|
--------------------
|
|
|
|
|
17-03-2011, 08:00
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
En del tänker på magrutor men vad har ni andra för mål med träningen?
För min del tränar jag för hälsans skulle men även då så finns det ju olika typer av träning för att nå olika mål.
Redigerat av Christa: 17-03-2011, 08:00
|
|
|
|
|
17-03-2011, 09:48
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
Christa, såklart är det den allmänna hälsan vi strävar efter i första hand, att bli lite bättre i allt, träna up sej lite vare sej det gäller gång, löpning eller simning, etc.
En god vän till mej, som har allafysiska förutsättningar emot sej sa till mej en gång :
"Vet du, Blå, det enda jag kan ansvara för, är att se till att jag har hälsan och mår bra"
Hon pratade då om hur det skulle gå för hennes barn i framtiden, och om hon skulle kunna se dom växa upp, men det är ett bra citat och det är ju helt sant. Det enda vi kan rå på är just konditionen och dess hälsobringande effekter.
--------------------
|
|
|
|
|
17-03-2011, 10:32
|

Medlem

|
CITAT (Christa @ 17-03-2011, 08:00)  En del tänker på magrutor men vad har ni andra för mål med träningen?
För min del tränar jag för hälsans skulle men även då så finns det ju olika typer av träning för att nå olika mål. Jadu Christa det är väl så att en del av oss är lite ytliga  men i grund och botten är det ju ändå hälsan som är det viktigaste och det är ju därför man tränar. Hur man sedan tränar spelar ingen roll, det viktiga är ändå att man rör på sig på något sätt. Eftersom jag har problem med ett knä kan jag inte springa för mycket ute alltså håller jag mig till löpband och crosstrainer och passar alltså på att styrketräna med. Blir det magrutor och muskler på köpet då kallar jag det bonus och tackar och tar emot
--------------------
|
|
|
|
|
17-03-2011, 12:18
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
CITAT (Cathis @ 17-03-2011, 10:32)  Jadu Christa det är väl så att en del av oss är lite ytliga  men i grund och botten är det ju ändå hälsan som är det viktigaste och det är ju därför man tränar. Hur man sedan tränar spelar ingen roll, det viktiga är ändå att man rör på sig på något sätt. Eftersom jag har problem med ett knä kan jag inte springa för mycket ute alltså håller jag mig till löpband och crosstrainer och passar alltså på att styrketräna med. Blir det magrutor och muskler på köpet då kallar jag det bonus och tackar och tar emot  Jag menade inte att jag trodde att ni andra bara tränade för magrutor men man kan ju ha olika mål med sin träning. En del vill få en snyggare kropp, någon annan vill få starkare muskler, en tredje vill få bättre kondition och en fjärde vill få bättre ämnesomsättning. Har man ont i knät så är ju träning som ger en större och starkare muskel ovanför knät viktigt att börja med. Jag hade själv så ont i knäna för några år sedan så jag fick backa nerför alla trappor.
|
|
|
|
|
18-03-2011, 15:27
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Denna veckan har det blivit mycket träning för min del. Måndag: pilates 1,5 tim. Ljuvligt och stundtals riktigt jobbigt. Tisdag: Rask promenad (tycker power walking låter så töntigt) på dryga halvmilen. Onsdag: Träning med personlig tränare. Detta ingick i abonnemanget och det var riktigt bra att få veta hur och vad jag behöver träna. Mycket konditionsträning är det som gäller plus magövningar. Sättat att göra situps har ändrat sig på 20 år. Det känns skonsammare nu men väldigt effektivt. Torsdag: Enda träningen var att lyfta ölglaset på puben! Vi var inne i stan och sympatifirade St Patrick's Day med irländarna i stan. Hur är det dom säger, "Guiness is good for you"  Fredag: Träning på gymmet. Idag tog jag i för kung och fosterland på löpbandet , crosstrainern och motionscykeln. Betydligt tuffare motstånd efter tränarens anvisningar. Känns väldigt bra!
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
18-03-2011, 22:26
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
CITAT (Cathis @ 18-03-2011, 21:13)  Pju helt slut här i soffan nu, 1.5 timmar i gymmet ikväll. Crosstrainer och löpband och där emellan en massa styrketräning Håller med Bee idag tog jag i för kung och fosterland. Lyckades 20x5 i magmaskinen och sen 10 till med lite högre vikt, känner mig lite stolt  Wow! Du har anledning att känna dig nöjd Cathis! Apropå crosstrainern och löpbandet: när jag hållit på en stund så stramar det (gör ont) från hälen och en bit upp på vaden. Är det att jag är otränad eller vad gör jag för fel? Skall jag sätta i fötterna på ngt annat sätt eller (fast på crosstrainern står ju fötterna i princip stilla) ?
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
18-03-2011, 22:39
|

Medlem

|
Tack Bee  Är väldigt imponerad av din vecka!! Bra fråga om crosstrainern och löpbandet. Funderade lite och jag håller helt med dig, på crosstrainern står man ju helt still så jag vet inte om man kan göra på något annat sätt, jag har själv inte råkat ut för detta varken där eller på löpbandet. Jag skulle tro att det är att du är lite otränad kanske eller ovanan att träna i dom maskinerna. Kan det vara så att skorna inte passar helt? Testa ett litet tag till och se om det blir bättre annars tycker jag du ska kolla med någon instruktör. Be att någon kollar när du är på bandet för att se om det är något som är fel
--------------------
|
|
|
|
|
23-03-2011, 01:07
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
Ska ni ha magrutor är det i princip bara att tappa fett på magen som gäller. Visst, är du redan smal och tränar magen som fan blir väl musklerna lite större men.. Magrutor implicerar inte på något sätt att man har en vältränad mage. (har magrutor själv så kom nu inte å säg att jag är avundsjuk)
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|