|
|
  |
Kontakt med Fuchsian |
|
|
|
18-03-2011, 08:42
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2011, 08:18)  Ett slutord från vassen. Om Ingemar skriver här att Pia och Fuchsian inte är samma personer så litar jag på honom. Det finns som sagt medel hos Odla till att kontrollera detta. Jag har beklagat sammanblandningen men jag tänker inte be någon om ursäkt, Pia har exempel en hel garderob att städa ut alla liken ur. Mycket i tillvägagångssätten var lika, en del var olika så jag var inte helt säker. Det är jag nu. Snacket om att F har blivit illa behandlad och mår illa av det är just bara snack. Det bevisade hon själv första veckan hon var här, det var uppenbart ingen helt frisk person. Jag tycker dock inte att ett trädgårdforum är rätt plats för psykologhjälp. Samma med solis, hon var känd för sitt beteende redan innan hon kom hit. Om det var pga mottagandet här som hon till slut fick rätt diagnos så var det bara bra, hon verkar hantera situationen väl nu. Hon delar ödet med f om att blivit avstängd, hon har dock lyckats komma tillbaka och hon är välkommen. Huruvida en frisk f är välkommen tillbaka är mera tveksamt, jag har inget svar. Till slut tycker jag att det är alldeles utmärkt att ventilera den uppkomna situationen så här i en tråd, det kan rensa luften bara alla kan hålla sig lugna. Vi diskuterar trots allt bara ett nick på ett forum, inte en namngiven person. Så är det,tack vare allt som hände här 2005-2006 fick jag rätt hjälp och lever ett bra liv nu! MEN det är ändå inte rätt att jag människor så att de kollapsa,alla har inte den kraften som jag trots allt har inom mig!
|
|
|
|
|
18-03-2011, 08:51
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Herkules du kan väl ändå inte mena att F inte har ett eget ansvar för sitt handlande? Du säger själv att det alltid finns två sidor av ett mynt...tänk på det du också! Dessutom tror jag inte det finns någon som sitter och slår sig för bröstet efter vad som hänt.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
18-03-2011, 09:30
|
Medlem

|
Jag bara undrar vem blir nästa "annorlunda" människa som ni sätter efter?!?
|
|
|
|
|
18-03-2011, 09:30
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 08:51)  Herkules du kan väl ändå inte mena att F inte har ett eget ansvar för sitt handlande? Du säger själv att det alltid finns två sidor av ett mynt...tänk på det du också! Dessutom tror jag inte det finns någon som sitter och slår sig för bröstet efter vad som hänt. såsom jag ser det så har du, bland annat, ett stort ansvar för att det blivit som det blivit. vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm. hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre. men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det!
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
18-03-2011, 09:39
|
Medlem

|
CITAT (herkules @ 18-03-2011, 09:30)  såsom jag ser det så har du, bland annat, ett stort ansvar för att det blivit som det blivit.
vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm. hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre. men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det! Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv!
|
|
|
|
|
18-03-2011, 09:41
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (herkules @ 18-03-2011, 09:30)  såsom jag ser det så har du, bland annat, ett stort ansvar för att det blivit som det blivit.
vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm. hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre. men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det! På sätt och vis har du rätt men det är jäkligt svårt att i längden hoppa över inlägg när det bara väller in såna. Måttet var definitivt rågat när samma historia om saknade japaner dök upp i tre olika trådar. Sånt skulle en närvarande alert moderator tagit hand om, felet är egentligen inte medlemmarnas. Beträffande allt som skrivits om och till f så har det samma grundorsak, många har försökt få henne att besinna sig men det har varit som att hälla vatten på en gås. Det är en uppgift för en moderator.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
18-03-2011, 10:02
|
Medlem
Antal inlägg: 588
Medlem nr: 17 454

|
CITAT (herkules @ 18-03-2011, 09:30)  peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det! Tack. Vad härligt att vakna upp och sätta sig med en mugg kaffe och se att vi är överens idag. Smälter snön bort så känns det ännu bättre. Gomorron!
|
|
|
|
|
18-03-2011, 10:18
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
Jag är också inne på samma linje som Herkules. Fuchsian var uppenbarligen en människa i behov av hjälp, men trots allt prat om empati så fanns det ingen till övers för henne. I stället för att ignorera vad hon skrev och försöka se människan bakom inläggen, så blev det ett ständigt bråkande och hackande. Blir mobbning okej bara för att det finns en orsak att mobba en person?
|
|
|
|
|
18-03-2011, 10:19
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Huggorm @ 18-03-2011, 10:18)  Jag är också inne på samma linje som Herkules. Fuchsian var uppenbarligen en människa i behov av hjälp, men trots allt prat om empati så fanns det ingen till övers för henne. I stället för att ignorera vad hon skrev och försöka se människan bakom inläggen, så blev det ett ständigt bråkande och hackande. Blir mobbning okej bara för att det finns en orsak att mobba en person? Nej. Det blir det inte.
|
|
|
|
|
18-03-2011, 10:26
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm. hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre. men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det! Du ser verkligen enögt på saken! Jag vägrar ta på mig ansvar för F:s härjningar i forumet och alla de helt obefogade hotfulla jävliga PM hon skickat till höger och vänster under hela sin tid på odla. Vi är många som försökt hjälpa och ge tips till F vilket ena minuten mottagits med tacksamhet för att i nästa förvrängas till något obegripligt. Du har väldigt lätt för att sitta där och fördöma andra när du har brist på fakta.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
18-03-2011, 10:42
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Huggorm @ 18-03-2011, 10:18)  Jag är också inne på samma linje som Herkules. Fuchsian var uppenbarligen en människa i behov av hjälp, men trots allt prat om empati så fanns det ingen till övers för henne. I stället för att ignorera vad hon skrev och försöka se människan bakom inläggen, så blev det ett ständigt bråkande och hackande. Blir mobbning okej bara för att det finns en orsak att mobba en person? Fast om någon hade direkt skrivit till henne att söka psykhjälp hade det blivit ett ramaskri från de som vet bäst. Det var öht svårt att kommunicera med henne. Åtminstone via forumet, PM försökte jag aldrig. Jag håller fullt med om att man skall kunna tåla även udda personer men det finns gränser.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
18-03-2011, 11:37
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Herkules om någon bär sig illa åt här i forumet så är det alla andras medlemmarnas fel??? Hur tänker du?
Skall inte dom medlemmar som inte vill ha bråke kunna skriver här? Och säg inte nu att man kan ju hoppa över, hur många sidor skall man hoppa över då?
Att skyller en eller flera medlemmars dåliga hälsa på alla andra här, är att göra det lätt för sig.
Malcolm om jag vore du, så skulle jag f anmäla hos polisen
Elisabeth
|
|
|
|
|
18-03-2011, 11:45
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
Tja det här kanske skulle kunna innebära att man återvänder till forumet igen.
Oavsett hur man mår fysiskt så är det bara kanske en anledning till att man uppför sig dåligt men det är ingen ursäkt och det ska absolut inte göra det acceptabelt.
|
|
|
|
|
18-03-2011, 11:56
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Kul att se dig, Oraklet!
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
18-03-2011, 12:07
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (silos @ 18-03-2011, 09:30)  Jag bara undrar vem blir nästa "annorlunda" människa som ni sätter efter?!? Fuchsian grävde sin egen grav. Det var hon som började med hätska utfall mot folk. En av de första trådarna hon dök upp i var väl i frågan om hennes papegoja? där hon skällde ut folk som svarade henne och sen var papegojan plötsligt en hund eller nåt... CITAT (herkules @ 18-03-2011, 09:30)  såsom jag ser det så har du, bland annat, ett stort ansvar för att det blivit som det blivit.
vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm. hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre. men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det! Du har inte hela bilden klar för dig eftersom du inte var drabbad själv. då ska man kanske vara liter mer ödmjuk. Fuchsian triggade igång bråken och svarade man inte i diskussionstråden så skickade hon PM med påhopp tills det rann över. ska man behöva ta förtal och hot rån andra medlemmar och tiga?
--------------------
|
|
|
|
|
18-03-2011, 12:51
|
Medlem

|
MARKUS;det behövs alltid två för att starta bråk!
|
|
|
|
|
18-03-2011, 13:00
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (silos @ 18-03-2011, 09:30)  Jag bara undrar vem blir nästa "annorlunda" människa som ni sätter efter?!? Du kan ju inte påstå att någon "sätter efter" någon annan, varken dig när det begav sig eller f senaste tiden, utan orsak.... CITAT (herkules @ 18-03-2011, 09:30)  .................vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm. hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre............... Och vad hjälpte det, för det gjordes med jämna mellanrum, då blev hon ju förbaskad för det och bombarderade alla trådar med sina inlägg.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
18-03-2011, 13:14
|

Medlem
Antal inlägg: 2 494
Medlem nr: 14 081

|
CITAT (silos @ 18-03-2011, 12:51)  MARKUS;det behövs alltid två för att starta bråk! Det räcker med ett ruttet ägg för att förstöra den godaste omelett:-)
|
|
|
|
|
18-03-2011, 13:37
|
Medlem

|
CITAT (theseraphim @ 18-03-2011, 13:14)  Det räcker med ett ruttet ägg för att förstöra den godaste omelett:-) Jag för min del kolla äggen innan jag gör omelett! CITAT (silos @ 18-03-2011, 09:30) Jag bara undrar vem blir nästa "annorlunda" människa som ni sätter efter?!? Du kan ju inte påstå att någon "sätter efter" någon annan, varken dig när det begav sig eller f senaste tiden, utan orsak....CITAT Läs de gamla inläggen så förstår du,alltså från 2005-2006,men tyvärr så förstår du nog ändå inte eftersom du tycks inte gilla mig eller mina skriverier!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|