|
Göran Carlsson, Odla.nu
17-03-2011, 09:40
Vi har stängt av Fuchsian på grund av överträdelser mot forumreglerna.
Ni som vill ha kontakt med Fuchsian kan skicka er e-postadress till mig så vidarebefordrar jag dem till Fuchsian.
Gossen Ruda
17-03-2011, 10:50
Tack.
Christa
17-03-2011, 12:24
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 17-03-2011, 09:40)  Vi har stängt av Fuchsian på grund av överträdelser mot forumreglerna.
Ni som vill ha kontakt med Fuchsian kan skicka er e-postadress till mig så vidarebefordrar jag dem till Fuchsian. Vad har hon gjort? Det skulle vara intressant att få veta var gränserna går. Det har ju förekommit mycket bråk och elakheter i forumet.
AndersKbg
17-03-2011, 12:39
CITAT (Christa @ 17-03-2011, 12:24)  Vad har hon gjort? Det skulle vara intressant att få veta var gränserna går. Det har ju förekommit mycket bråk och elakheter i forumet. Exakt. Skulle vara intressant att veta. Hon har inte varit värre än vissa andra.
Aqvakul
17-03-2011, 13:09
Det är förhållandevis ovanligt att folk blir avstängda. Skulle forumreglerna tillämpas strikt hade fler varit aktuella. Ett tydliggörande av var "ribban" ligger genom aktiv moderering hade varit önskvärt, tycker jag. Administratörerna delar dock uppenbarligen inte denna min uppfattning.
AndersKbg
17-03-2011, 13:17
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 13:09)  Det är förhållandevis ovanligt att folk blir avstängda. Skulle forumreglerna tillämpas strikt hade fler varit aktuella. Ett tydliggörande av var "ribban" ligger genom aktiv moderering hade varit önskvärt, tycker jag. Administratörerna delar dock uppenbarligen inte denna min uppfattning. Japp, och det finns mer att reagera över. När en person blir avstängd från ett forum så brukar de bara bli bannade och därmed basta. Här går moderatorn in och stänger av en medlem, men vidarebefordrar kontakt från de medlemmar som så vill. Är man bara halvt avstängd då? Jag har aldrig sett det förr på något forum öht.
Göran Carlsson, Odla.nu
17-03-2011, 13:34
Det är svårt att sätta några regler exakt vad som gäller eftersom det oftast är omöjligt för oss att reda ut alla turer då vi inte kan se PM och eventuella mail som skickas mellan medlemmarna utan kan bara gå på det som står i forumet.
Jag tänker inte offentliggöra anledningen till att vi stängt av Fuchsian men det råder inga tveksamheter i detta fall.
I de flesta forum skulle man nog bara bli avstängd och så är det inte mer med det men eftersom jag vet att Fuchsian haft kontakt med många andra tycker jag att jag kan vara vänlig nog att skicka e-postadresser vidare eftersom inte Fuchsian längre kan skriva i forumet.
*Stintan*
17-03-2011, 13:37
Man vet aldrig vad som rör sig bakom ridån. Finns nog mycket som inte är lämpligt att lägga ut till allmän beskådan. Vi ska vara glada att det är högt i tak men att ändå inte allt tolereras. Blir någon avstängd så finns det skäl. Jag förvånas över nyfikenheten här.
Jag känner med Fuchsian och saknar henne!Jag vet hur det är att vara avstängd härifrån. Och dessutom finns det flera som borde bli avstängda!!!
Elisabeth-Västkustkolonisten
17-03-2011, 13:50
CITAT (*Stintan* @ 17-03-2011, 13:37)  Blir någon avstängd så finns det skäl. Jag förvånas över nyfikenheten här. Det förvånas jag också över för det kan väl inte ha ungått någon hur F var??? Om man sen dessutom skickar otrevliga PM, då räcker det. Silos har du inte läst vad F ibland skrev? Tycker du att allt skall vara tilllåten? Elisabeth
Göran Carlsson, Odla.nu
17-03-2011, 13:55
Glömde skriva att vi bara stänger av någon i absoluta nödfall. Vi får ibland förfrågningar att stänga av olika personer men undviker det i det längsta.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 17-03-2011, 13:50)  Det förvånas jag också över för det kan väl inte ha ungått någon hur F var??? Om man sen dessutom skickar otrevliga PM, då räcker det.
Silos har du inte läst vad F ibland skrev? Tycker du att allt skall vara tilllåten?
Elisabeth Självklart är inte allt tillåtet och otrevliga mail skall man INTE skicka!
Red Top
17-03-2011, 14:02
Jag har förståelse för att "Vart är vi på väg"-tråden togs bort. Men, om den legat kvar hade nog inte så många stått så frågande. Åtminstone upplevde jag det, som om det var där det värsta övertrampet belystes. Om någon behöver sympati nu är det flaxss. Inte den som stängts av. Edit: Tillägg: Det var tydligen fler som blivit lika oförskämt behandlade.  Till er alla.
Piccante
17-03-2011, 14:06
ni som undrar varför Fuchsian blev avstängd kan ju läsa i min gästbok tex där anklagelser om barnmord och diverse nedsättande omdömen är postade av henne. I tråden som blev borttagen hotade hon mer eller mindre personer med advokater och div konsekvenser. Jag tror att flera drabbades av att få sina gästböcker spammade med inlägg igår.
caprifol
17-03-2011, 14:06
Jag har aldrig diskuterat med F - ej heller om henne och hennes agerande. Har bara låtit bli att läsa när det blivit för mycket. Men när jag såg gästboksinläggen som flaxss la' ut blev jag chockad. Jag gör tummen upp för avstängningen.
Gossen Ruda
17-03-2011, 14:19
CITAT (Markus_H @ 17-03-2011, 14:06)  ni som undrar varför Fuchsian blev avstängd kan ju läsa i min gästbok tex där anklagelser om barnmord och diverse nedsättande omdömen är postade av henne. I tråden som blev borttagen hotade hon mer eller mindre personer med advokater och div konsekvenser. Jag tror att flera drabbades av att få sina gästböcker spammade med inlägg igår. Ett ganska vanligt beteende av vårat eviga forumtroll. När hon blir avslöjad passar hon på att slänga vettlösa anklagelser omkring sig innan hon blir avstängd. Beträffande ni som haft god kontakt med f så förstår jag er reaktion, hon är bra på att skapa förtroende. På tiden när reserv härjade här var det några som fick god hjälp av "Janne" när de hade svårt på det personliga planet. Det var bara det att fallet blev stort när det visade sig att "Janne" hette Pia. Några hade mycket kontakt via PM, mail och MSN. Aldrig via telefon för det hade varit svårt.  Nu utgår jag från att f är Pia, jag kan ha fel men mönstret är för tydligt. Jag har varit med här några år. P.S. Nu går vi vidare och försöker glömma det här. D.S.
AndersKbg
17-03-2011, 14:20
CITAT (Markus_H @ 17-03-2011, 14:06)  ni som undrar varför Fuchsian blev avstängd kan ju läsa i min gästbok tex där anklagelser om barnmord och diverse nedsättande omdömen är postade av henne. I tråden som blev borttagen hotade hon mer eller mindre personer med advokater och div konsekvenser. Jag tror att flera drabbades av att få sina gästböcker spammade med inlägg igår. Oops...det känns som jag missade en helkväll på odla. Sorry.
Aqvakul
17-03-2011, 14:23
CITAT (Markus_H @ 17-03-2011, 14:06)  ni som undrar varför Fuchsian blev avstängd kan ju läsa i min gästbok tex där anklagelser om barnmord och diverse nedsättande omdömen är postade av henne. I tråden som blev borttagen hotade hon mer eller mindre personer med advokater och div konsekvenser. Jag tror att flera drabbades av att få sina gästböcker spammade med inlägg igår. Förfärligt!  CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2011, 14:19)  Ett ganska vanligt beteende av vårat eviga forumtroll. När hon blir avslöjad passar hon på att slänga vettlösa anklagelser omkring sig innan hon blir avstängd. Beträffande ni som haft god kontakt med f så förstår jag er reaktion, hon är bra på att skapa förtroende. På tiden när reserv härjade här var det några som fick god hjälp av "Janne" när de hade svårt på det personliga planet. Det var bara det att fallet blev stort när det visade sig att "Janne" hette Pia. Några hade mycket kontakt via PM, mail och MSN. Aldrig via telefon för det hade varit svårt.  Nu utgår jag från att f är Pia, jag kan ha fel men mönstret är för tydligt. Jag har varit med här några år. Förstår inte hur du klan envisas med att döma Pia L för detta. Du har inga bevis och allt jag vet talar emot den teorin. Man ska vara försiktig innan man pekar ut medlemmar här.
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 14:22)  Förfärligt!  Kan inte annat än hålla med,men så undrar jag varför gör en människa på det viset?
Gossen Ruda
17-03-2011, 14:30
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 14:23)  Förfärligt!  Förstår inte hur du klan envisas med att döma Pia L för detta. Du har inga bevis och allt jag vet talar emot den teorin. Man ska vara försiktig innan man pekar ut medlemmar här. Vad vet du då? Pia har själv erkänt här att hon har kallat sig copycat och flera medlemmar kunde lätt koppla ihop henne med reserv. Reserv och copycat, möjligen Pia, visade kort på sina respektive barn fast det var samma barn.  Ibland kan det vara svårt att hålla isär nicken.
Alexander-VG-zon3
17-03-2011, 14:31
CITAT (Red Top @ 17-03-2011, 14:02)  Om någon behöver sympati nu är det flaxss. Inte den som stängts av. Edit: Tillägg: Det var tydligen fler som blivit lika oförskämt behandlade.  Till er alla. tack  det verkar som jag och malcolm och markus_h och suz varit måltavla, malcolm kan med behöva sympati till malcolm
Och jag kan inte ens se en avstängningen enbart som ett straff för det hon skrivit. Om hon mår så dåligt som hon berättade så är en avstängning bara att göra henne en tjänst. Känner man ändå att man inte får något stöd här, så är det ingen bra plats att vara på. Det är jättetråkigt att det ska behöva bli så här, men det är nog ändå det bästa för alla parter. Alla inblandade har farit illa och personer som jag vanligtvis upplever som väldigt sympatiska och sunda har knappt gått att känna igen i den här soppan. Även om det förmodligen känns tufft för henne att bli avstängd så mår hon nog själv bäst av det trots allt. Hur man än vänder och vrider på det, så tycker jag att ansvariga gjorde helt rätt.  Troll, bråkstake, en människa som mår väldigt dåligt...spelar roll!
*Stintan*
17-03-2011, 14:34
CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2011, 14:19)  Ett ganska vanligt beteende av vårat eviga forumtroll. När hon blir avslöjad passar hon på att slänga vettlösa anklagelser omkring sig innan hon blir avstängd. Beträffande ni som haft god kontakt med f så förstår jag er reaktion, hon är bra på att skapa förtroende. På tiden när reserv härjade här var det några som fick god hjälp av "Janne" när de hade svårt på det personliga planet. Det var bara det att fallet blev stort när det visade sig att "Janne" hette Pia. Några hade mycket kontakt via PM, mail och MSN. Aldrig via telefon för det hade varit svårt.  Nu utgår jag från att f är Pia, jag kan ha fel men mönstret är för tydligt. Jag har varit med här några år. P.S. Nu går vi vidare och försöker glömma det här. D.S. Varför i hela fridens namn pekar du ut Pia i det här fallet? Har man inte bevis så är det faktiskt personangrepp av grov kaliber med tanke på allt F skrivit och avtryck hon lämnat. Tro va du vill men behåll det för dig själv när du inte har mer på fötterna en egna fantasier.
Aqvakul
17-03-2011, 14:36
CITAT (Cacki @ 17-03-2011, 14:33)  Och jag kan inte ens se en avstängningen enbart som ett straff för det hon skrivit. Om hon mår så dåligt som hon berättade så är en avstängning bara att göra henne en tjänst. Känner man ändå att man inte får något stöd här, så är det ingen bra plats att vara på. Det är jättetråkigt att det ska behöva bli så här, men det är nog ändå det bästa för alla parter. Alla inblandade har farit illa och personer som jag vanligtvis upplever som väldigt sympatiska och sunda har knappt gått att känna igen i den här soppan. Även om det förmodligen känns tufft för henne att bli avstängd så mår hon nog själv bäst av det trots allt. Hur man än vänder och vrider på det, så tycker jag att ansvariga gjorde helt rätt.  Troll, bråkstake, en människa som mår väldigt dåligt...spelar roll! Instämmer!
Ingemar
17-03-2011, 14:37
f och Pia är inte samma person, jag har talat med båda två i telefon så det kan jag garantera. f bytte användarnamn en gång och det är allmänt känt men utöver det har hon aldrig varit inloggad under något annat användarnamn i forumet. CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2011, 14:19)  Ett ganska vanligt beteende av vårat eviga forumtroll. När hon blir avslöjad passar hon på att slänga vettlösa anklagelser omkring sig innan hon blir avstängd. Beträffande ni som haft god kontakt med f så förstår jag er reaktion, hon är bra på att skapa förtroende. På tiden när reserv härjade här var det några som fick god hjälp av "Janne" när de hade svårt på det personliga planet. Det var bara det att fallet blev stort när det visade sig att "Janne" hette Pia. Några hade mycket kontakt via PM, mail och MSN. Aldrig via telefon för det hade varit svårt.  Nu utgår jag från att f är Pia, jag kan ha fel men mönstret är för tydligt. Jag har varit med här några år. P.S. Nu går vi vidare och försöker glömma det här. D.S.
Aqvakul
17-03-2011, 14:38
CITAT (Ingemar @ 17-03-2011, 14:37)  f och Pia är inte samma person, jag har talat med båda två i telefon så det kan jag garantera.
f bytte användarnamn en gång och det är allmänt känt men utöver det har hon aldrig varit inloggad under något annat användarnamn i forumet. En ursäkt till Pia hade varit klädsamt, Gossen!
Red Top
17-03-2011, 14:59
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 14:38)  En ursäkt till Pia hade varit klädsamt, Gossen! Med tanke på "forntiden" kanske det inte har högsta prioritet. Kan vi inte lämna det här bakom oss nu och försöka gå vidare. Ältande tjänar ingen på.
Gossen Ruda
17-03-2011, 15:01
Beklagar sammanblandningen Pia/reserv/copycat med f. Tillvägagångssättet var för lika så jag blev lurad.
Huggorm
17-03-2011, 15:03
Fuchsian hade ett väldigt speciellt sätt att skriva, så eventuella multipla konton skulle ha varit lätta att avslöja
Aqvakul
17-03-2011, 15:17
CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2011, 15:01)  Beklagar sammanblandningen Pia/reserv/copycat med f. Tillvägagångssättet var för lika så jag blev lurad.
Gossen Ruda
17-03-2011, 15:19
CITAT (Huggorm @ 17-03-2011, 15:03)  Fuchsian hade ett väldigt speciellt sätt att skriva, så eventuella multipla konton skulle ha varit lätta att avslöja Fast om man läser vad som står på Marcus gästbok är det inte skrivet på samma sätt. Det går att förändra sitt skrivsätt. Det var fö inte bara jag som blandade ihop nicken, andra medlemmar från tiden för reserv har trott samma sak. Andra har varit tveksamma. Tillägg: Jag har en längre tid försökt stå emot fuchsians pladder men när hon var inne och klottrade i min tråd om Japan och katastrofen där för att skaffa sig sympatipoäng blev jag förbannad. Det var iofs kanske fel men samtidigt ledde det fram till att hon visade sitt rätta jag och blev avstängd så det var kanske rätt ändå. Att läsa hos Markus hur hon lurade in sig hos Malcolm för att sen sparka på honom gör att jag tycker det var helt rätt. Edit stavfel.
CITAT (Markus_H @ 17-03-2011, 14:06)  ni som undrar varför Fuchsian blev avstängd kan ju läsa i min gästbok tex där anklagelser om barnmord och diverse nedsättande omdömen är postade av henne. I tråden som blev borttagen hotade hon mer eller mindre personer med advokater och div konsekvenser. Jag tror att flera drabbades av att få sina gästböcker spammade med inlägg igår. Tack för att du inte raderade det utan låter oss läsa det. Mer förklaringar behövs inte.
Det är inte utan att raggen reser sig när man läser gästboksinläggen. Men samtidigt sorgligt faktiskt. Stackars människa.
Aqvakul
17-03-2011, 16:06
CITAT (gnon49 @ 17-03-2011, 16:04)  Det är inte utan att raggen reser sig när man läser gästboksinläggen. Men samtidigt sorgligt faktiskt. Stackars människa. Jo, det finns alltid två sidor av ett mynt...
Piccante
17-03-2011, 16:40
CITAT (gnon49 @ 17-03-2011, 16:04)  Det är inte utan att raggen reser sig när man läser gästboksinläggen. Men samtidigt sorgligt faktiskt. Stackars människa. Det är säkert en människa som mår väldigt dåligt men det får finnas gränser. F han dra med sig många på odla i sina fantasier och konspirationer. Malcom och solis har utnyttjats på ett mkt fult sätt tycker jag. Sen har många fått PM verkar det som. Så det är nog många som känt sig drabbade i olika utsträckning. Det var rätt av odla att sätta ned foten nu och säga att det räcker med hot mm.
ninnisky
17-03-2011, 16:41
Här är en som fått elaka PM!
sqrulan
17-03-2011, 16:44
 Det var det värsta! Hon behöver hjälp och jag tycker nu jättesynd om hennes man och hennes djur!
CITAT (sqrulan @ 17-03-2011, 16:44)   Det var det värsta! Hon behöver hjälp och jag tycker nu jättesynd om hennes man och hennes djur!  Fast det är ju inte säkert att hon är likadan på hemmaplan. Vi har alla olika roller i olika gruppsammanhang, bl.a. beroende på den trygghet man känner i olika relationer. Man ska nog akta sej för att spekulera för mycket om det man inget vet.
sqrulan
17-03-2011, 17:04
CITAT (Cacki @ 17-03-2011, 16:58)  Fast det är ju inte säkert att hon är likadan på hemmaplan. Vi har alla olika roller i olika gruppsammanhang, bl.a. beroende på den trygghet man känner i olika relationer. Man ska nog akta sej för att spekulera för mycket om det man inget vet. Vi får hoppas det!
Gunilla T
17-03-2011, 17:09
CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2011, 15:19)  Tillägg: Jag har en längre tid försökt stå emot fuchsians pladder men när hon var inne och klottrade i min tråd om Japan och katastrofen där för att skaffa sig sympatipoäng blev jag förbannad. Edit stavfel. Ja, det är förståeligt men varför sa du inget när jag protesterade i samma tråd och blev påhoppad för det??????
Jag undrar vad en hämndgalen kan göra nu.
AndersKbg
17-03-2011, 17:28
Jag tycker det är jävligt dålig stil att diskutera en fd medlem som inte kan försvara sig, oavsett hur det sett ut sista tiden.
Låt henne vara.
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 17:28)  Jag tycker det är jävligt dålig stil att diskutera en fd medlem som inte kan försvara sig, oavsett hur det sett ut sista tiden.
Låt henne vara. Jag håller med dig till 100%!!!!!!
*Stintan*
17-03-2011, 17:37
Nja kanske finns det ett behov av att få ur sig den frustration många känt. Finns väl inte så värst mycket som vederbörande skulle kunna försvara. Tragiskt och hon mår naturligtvis väldigt dåligt men varför sopa under mattan allt illa hon gjort andra odlaiter.
AndersKbg
17-03-2011, 17:40
Istället för att släppa skiten och gå vidare menar du?
Tro fan att bråken hänger i länge i forumvärlden med den inställningen.
*Stintan*
17-03-2011, 17:42
Nej just för att kunna släppa skiten och kunna gå vidare!
Gossen Ruda
17-03-2011, 17:43
CITAT (Gunilla T @ 17-03-2011, 17:09)  Ja, det är förståeligt men varför sa du inget när jag protesterade i samma tråd och blev påhoppad för det?????? Jag ville inte börja bråka men jag kommenterade iaf F. Sen tände det till i den raderade tråden.
Jag tycker att var och en som är drabbad kunde titta in i sig själv för att ta reda på varför man reagerar som man gör.Ingen kan ändra på Fuchsian eller någon annan människa,bara sig själv kan man ändra.
Att kunna förlåta gör att man kan gå vidare......
CITAT (silos @ 17-03-2011, 18:08)  Jag tycker att var och en som är drabbad kunde titta in i sig själv för att ta reda på varför man reagerar som man gör.Ingen kan ändra på Fuchsian eller någon annan människa,bara sig själv kan man ändra.
Att kunna förlåta gör att man kan gå vidare...... Ja, så funkar det nog. Men det kan nog vara de som behöver lite hjälp med att kunna förlåta och det är nog det Stintan menar i sitt förra inlägg.
Myosotis
17-03-2011, 19:11
CITAT (Göran Carlsson, Odla.nu @ 17-03-2011, 09:40)  Vi har stängt av Fuchsian på grund av överträdelser mot forumreglerna. Äntligen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|