Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kontakt med Fuchsian
          Anma
          Inlägg 18-03-2011, 13:45
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (silos @ 18-03-2011, 13:37) *
          Läs de gamla inläggen så förstår du,alltså från 2005-2006,men tyvärr så förstår du nog ändå inte eftersom du tycks inte gilla mig eller mina skriverier!

Silos, det är inte automatiskt så att bara för att man inte håller med någon ogillar man den personen. Bara som en reflektion.

Citera
          silos
          Inlägg 18-03-2011, 13:46
          Länk hit: #142

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Anma @ 18-03-2011, 13:45) *
          Silos, det är inte automatiskt så att bara för att man inte håller med någon ogillar man den personen. Bara som en reflektion.

Oj,det tänkte inte jag på.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-03-2011, 13:47
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Silos, det finns ett par stora skillnader mellan dig och f. Du var enbart jobbig när du höll på men din inneboende snällhet gjorde att du inte gav dig på andra. F var också jobbig men dessutom skickade hon otrevliga PM och skrev vidriga saker åt andra. Dessutom smickrade hon in sig hos en del medlemmar och luskade fram uppgifter för att sen kunna använda detta mot personerna ifråga. Malcolm är ett lysande exempel på detta. Du drabbades också, när du skrev att du gjorde dockor gjorde också f dockor. Men när hon skulle visa upp dessa kom det en massa ursäkter för att det inte gick. Har du sett några av f:s dockor? Troligen inte för jag kan nästan slå vad om att det inte finns några. Försök inse att det finns onda människor.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Anma
          Inlägg 18-03-2011, 13:56
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2011, 13:47) *
          Silos, det finns ett par stora skillnader mellan dig och f. Du var enbart jobbig när du höll på men din inneboende snällhet gjorde att du inte gav dig på andra. F var också jobbig men dessutom skickade hon otrevliga PM och skrev vidriga saker åt andra. Dessutom smickrade hon in sig hos en del medlemmar och luskade fram uppgifter för att sen kunna använda detta mot personerna ifråga. Malcolm är ett lysande exempel på detta. Du drabbades också, när du skrev att du gjorde dockor gjorde också f dockor. Men när hon skulle visa upp dessa kom det en massa ursäkter för att det inte gick. Har du sett några av f:s dockor? Troligen inte för jag kan nästan slå vad om att det inte finns några. Försök inse att det finns onda människor.

Inget försvar för F, men ett litet tag hade hon faktiskt bilder i sitt forum från sin atelje. Dockorna var sådana där porslinsvarianter (tror att det är ett set som man köper och sedan meckar ihop) som man syr kroppen och kläder till. Om de också var omålade från början låter jag vara osagt.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-03-2011, 14:02
          Länk hit: #145

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Finns väl ingen anledning att ifrågasätte F:s konstnärliga ådra men det var lite My fair lady över det hela.." allting som du kan kan jag göra bättre".

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 18-03-2011, 14:06
          Länk hit: #146

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 14:02) *
          Finns väl ingen anledning att ifrågasätte F:s konstnärliga ådra men det var lite My fair lady över det hela.." allting som du kan kan jag göra bättre".

Inte ville hon göra allting bättre,utan hon har många olikia saker som hon håller på med och vill såklart berätta om dessa och jag tycker att det var både roligt och intressant.
          Jag saknar Fuchsian med sina många berättelser och hennes kreativitet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-03-2011, 14:23
          Länk hit: #147

Medlem

Silos du har väl alla möjligheter att fortsätta ha kontakt med F om du vill genom mail om du nu väljer att blunda för hur hon är.

--------------------

Citera
          Margith
          Inlägg 18-03-2011, 14:27
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 2 958
          Medlem nr: 2 746

Jag vill inte lägga mig i det här, det är bara för sorgligt, men kanske det här kan få oss alla att tänka efter lite grann, innan vi kastar oss över tangentbordet?

Utdrag ur Sveriges Rikes Lag
          Brottsbalken 5 kapitlet
          1 §
          Den som utpekar någon såsom brottsling eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Är brott som i 1§ sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
          Vid bedömning huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.
          Är brottet grovt, dömes till böter eller fängelse i högst sex månader.

Det här var lite kortfattat, lagtext är ganska jobbig att läsa.
          Vill du läsa mer får du slå upp lagboken själv smile.gif
          Fetmarkeringen är min egen.

Om vi skriver på ett svenskt forum ska vi väl ändå kunna hålla oss till svensk lag?

--------------------
          Margith, zon 6

Har du inget snällt att säga, är det bättre att vara tyst.
          Citat: min mor =)

Citera
          silos
          Inlägg 18-03-2011, 14:31
          Länk hit: #149

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 14:23) *
          Silos du har väl alla möjligheter att fortsätta ha kontakt med F om du vill genom mail om du nu väljer att blunda för hur hon är.

Ja,jag har och har haft kontakt med Fuchsian och kommer att fortätta att ha det!Hon har endast varit en medmänsklig och empatisk människa i alla våra kontakter.

Citera
          Piccante
          Inlägg 18-03-2011, 14:50
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (silos @ 18-03-2011, 12:51) *
          MARKUS;det behövs alltid två för att starta bråk!

Jag vill inte bråka med dig Silos men kan du inte acceptera att för de som blev utsatta för F är det inte att starta bråk när man ber henne låta bli att hota och förtala dom! Har Malcolm startat bråk när han nekar till mord han blir anklagad för? Har vi startat bråk när F anklagade oss som var på odlaträffen i väst att förbereda ett förhör av henne?

Nu orkar jag inte med att förklara fler gånger att F provocerad igång bråk och visst man kan vända andra kinden till men till slut finns en gräns för vad folk ska tåla.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-03-2011, 15:06
          Länk hit: #151

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Silos, där kom med rätt ord. Kreativitet. Den kan visas på många sätt, goda och dåliga. Nu lämnar jag definitivt denna beklagliga händelse bakom mig och blickar framåt.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          silos
          Inlägg 18-03-2011, 15:20
          Länk hit: #152

Medlem

För min del räcker ältandet!

Citera
          malcolm
          Inlägg 18-03-2011, 15:24
          Länk hit: #153

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

F är borta från Odla nu, låt oss nöja oss med det och ta lärdom därav, skulle iof. sig inte förvåna mig om dyker upp i en annan skepnad men den dagen den sorgen.

Citera
          Gita
          Inlägg 18-03-2011, 17:18
          Länk hit: #154

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (malcolm @ 18-03-2011, 15:24) *
          F är borta från Odla nu, låt oss nöja oss med det och ta lärdom därav, skulle iof. sig inte förvåna mig om dyker upp i en annan skepnad men den dagen den sorgen.

Är det egentligen någon mening att stänga av någon, det är ju bara att regga sig igen, för de flesta av oss har säkert tillgång till ett antal datorer med olika ip-adresser.
          När det sen gäller Fuchsian så förstår jag egentligen inte heller varför hon skulle stängas av. Visst var hennes inlägg röriga och ofta obegripliga och som jag uppfattade henne så var hon mytoman och i ärlighetens namn får jag väl lov att säga att jag oftast hoppade över hennes inlägg. Men mytomani är ju en sjukdom och mot dem som är sjuka skall vi ju vara empatiska.Fast det kanske bara gäller vissa former av sjukdomar.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 18-03-2011, 17:26
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Även empatin har sina gränser. Blir man beskylld för barnamord, är det nog inte så lätt att vara empatisk...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 18-03-2011, 17:33
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gita @ 18-03-2011, 17:18) *
          Är det egentligen någon mening att stänga av någon, det är ju bara att regga sig igen, för de flesta av oss har säkert tillgång till ett antal datorer med olika ip-adresser.
          När det sen gäller Fuchsian så förstår jag egentligen inte heller varför hon skulle stängas av. Visst var hennes inlägg röriga och ofta obegripliga och som jag uppfattade henne så var hon mytoman och i ärlighetens namn får jag väl lov att säga att jag oftast hoppade över hennes inlägg. Men mytomani är ju en sjukdom och mot dem som är sjuka skall vi ju vara empatiska.Fast det kanske bara gäller vissa former av sjukdomar.

Gita

Det är tydligt att du inte läst hela tråden.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Cacki
          Inlägg 18-03-2011, 17:35
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 18-03-2011, 17:18) *
          När det sen gäller Fuchsian så förstår jag egentligen inte heller varför hon skulle stängas av. Visst var hennes inlägg röriga och ofta obegripliga och som jag uppfattade henne så var hon mytoman och i ärlighetens namn får jag väl lov att säga att jag oftast hoppade över hennes inlägg.
          Men mytomani är ju en sjukdom och mot dem som är sjuka skall vi ju vara empatiska.Fast det kanske bara gäller vissa former av sjukdomar.
          Gita

Tjuvnyp Gita! Sådant där som du aldrig gör dej skyldig till. flirting.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-03-2011, 17:38
          Länk hit: #158

Medlem

Intressant med olika synpunkter iallafall shy.gif

--------------------

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 18-03-2011, 20:04
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

Att Ni orkar bråka så här mycket - skakar förtvivlat på huvudet. Varför inte bara läsa att en medlem blivit spärrad.

Finns här troll så beror det på att vi andra tillåter det, fast detta är ju min egna personliga åsikt

Citera
          Gita
          Inlägg 18-03-2011, 20:13
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 18-03-2011, 17:35) *
          Tjuvnyp Gita! Sådant där som du aldrig gör dej skyldig till. flirting.gif

Hur menar du? För mig verkar det uppenbart efter att läst ett fåtal inlägg av F att något inte är som det ska, OK, jag borde kanske inte gett mig in på att sätta diagnoser det var ett övertramp.
          Gita

Citera

12 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-09-2025, 21:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon