|
|
  |
Kontakt med Fuchsian |
|
|
|
19-03-2011, 13:13
|

Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526

|
Ja jösses, ni och era psykbryt, man kan ju inte göra annat än att bara garva åt er. Tänk att jag har ägnat så mycket energi åt er en gång i tiden till ingen nytta. Det är märkligt att ni inte ser mönstret i ert eget beteende. Det är samma folk som sitter och gölar om samma saker, år efter år. Alltid samma personer som hittar någon enstaka person som är den stora buffeln i sammanhanget. Hur vore det om ni själva tog ett steg tillbaka och började fundera över hur trevligt forum odla skulle vara om inte NI fanns här?
Kliv ut i världen och skaffa er en mening med livet. Det kan hända att solen sticker lite i ögonen, men det är inget farligt. I värsta fall kan det hända att ni förvandlas till sten, men då får ni ju iallafall bekräftelse på vem det var som var trollet.
|
|
|
|
|
19-03-2011, 13:23
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Grå @ 19-03-2011, 13:13)  Ja jösses, ni och era psykbryt, man kan ju inte göra annat än att bara garva åt er. Tänk att jag har ägnat så mycket energi åt er en gång i tiden till ingen nytta. Det är märkligt att ni inte ser mönstret i ert eget beteende. Det är samma folk som sitter och gölar om samma saker, år efter år. Alltid samma personer som hittar någon enstaka person som är den stora buffeln i sammanhanget. Hur vore det om ni själva tog ett steg tillbaka och började fundera över hur trevligt forum odla skulle vara om inte NI fanns här?
Kliv ut i världen och skaffa er en mening med livet. Det kan hända att solen sticker lite i ögonen, men det är inget farligt. I värsta fall kan det hända att ni förvandlas till sten, men då får ni ju iallafall bekräftelse på vem det var som var trollet. Det var ord och inga visor!
|
|
|
|
|
19-03-2011, 13:27
|
Medlem
Antal inlägg: 556
Medlem nr: 7 452

|
CITAT (Grå @ 19-03-2011, 13:13)  ... Kliv ut i världen och skaffa er en mening med livet. Det kan hända att solen sticker lite i ögonen, men det är inget farligt. I värsta fall kan det hända att ni förvandlas till sten, men då får ni ju iallafall bekräftelse på vem det var som var trollet. Å jag som inte skulle gå in här igen .... Men det var värt besväret! Skrattar så jag gråter Så mitt i prick allt ihop. nästan det där om "hur trevligt forum odla skulle vara om inte NI fanns här?" kändes lite som ett slag under bältet, men det kanske kan vara ursäktligt om man verkligen lackat ur på tjafset. Nej, nu ska jag gå ut i solen - feber o hosta till trots - och se om jag förvandlas till sten. Må gott på er allihop
|
|
|
|
|
19-03-2011, 13:29
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Grå @ 19-03-2011, 13:13)  Ja jösses, ni och era psykbryt, man kan ju inte göra annat än att bara garva åt er. Tänk att jag har ägnat så mycket energi åt er en gång i tiden till ingen nytta. Det är märkligt att ni inte ser mönstret i ert eget beteende. Det är samma folk som sitter och gölar om samma saker, år efter år. Alltid samma personer som hittar någon enstaka person som är den stora buffeln i sammanhanget. Hur vore det om ni själva tog ett steg tillbaka och började fundera över hur trevligt forum odla skulle vara om inte NI fanns här?
Kliv ut i världen och skaffa er en mening med livet. Det kan hända att solen sticker lite i ögonen, men det är inget farligt. I värsta fall kan det hända att ni förvandlas till sten, men då får ni ju iallafall bekräftelse på vem det var som var trollet. Håller helt med dej,och att det här tråden borde tas bort för den är värre en den som togs bort, ansvaret på forumet ligger hos forumsägarna, hur är det tänkt när man startar en sådan här tråd och inte passar tråden för att se vad som skrivs i tråden, nu är det nog omöjligt för Fuchsian att återvända till det här forumet, om det var tanken med den här tråden, så hadde det varit lättare att stänga av henne för alltid.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
19-03-2011, 13:34
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Kliv ut i världen och skaffa er en mening med livet. Det kan hända att solen sticker lite i ögonen, men det är inget farligt. I värsta fall kan det hända att ni förvandlas till sten, men då får ni ju iallafall bekräftelse på vem det var som var trollet.  du är saknad ska du veta, jag tänkte på dig för en stund sen
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
19-03-2011, 14:23
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (malin72 @ 19-03-2011, 12:48)  Genom ett samtal med en go vän från odla fick jag reda på att massor hade hänt här inne, jag har ju inte varit så aktiv själv på länge om det inte gällt mässan...mycket pga att det har varit så laddat i många trådar och jag valde att inte gå in i dom, lättast blev att "glömma" odla för ett tag! Men jag har full förståelse för att många behöver få skriva av sig så här efteråt...rätt eller fel spelar ingen roll pga att jag också anser att denna tråd ska låsas när det lägger sig så att man senare kan hänvisa till tråden om det (och i detta forum har vi ofta behövt det) senare skulle visa vad man menar om någon börjar skriva ang någons nya avatar och oro över att saker ska upprepa sig!! Att prata bakom någons rygg som många säkert känner att man gör nu händer irl med, kanske är det i fika rummet eller någonstanns när många varit utsatta för person angrepp osv och anser inte att det är konstigt att man behöver göra det heller när det handlar om så pass allvarliga saker och många varit inblandade...i detta fall har många försökt att avstyra och göra allt för att förklara sig och rensa luften osv, när man inte kan ta det till sig och lägga lock på gång efter gång så får man kanske lära sig att ligga som man bäddat!! Jag kommer tyvärr inte heller tycka synd om den som gör många illa...för där har jag en väldigt stark åsikt nämnligen att hur man än mår har man ingen rätt att skada andra!!! När man mår Psykiskt dåligt finns hjälp att få...men man kan inte hjälpa någon som inte vill "se" sig själv eller hur och vad man gör mot andra!!
Jag hoppas att denna tråd inte spårar ur helt utan kan få vara så pass ok så den får ligga kvar fast som låst tråd när folk har fått ur sig sitt... Till sist vill jag ge alla som mått dåligt över allt som hänt en jätte kram...jag har läst Markus gästbok och Malcoms tack tråd och beklagar att ni varit med om allt detta!!! Jag vet att sånt här gör att man kan känna sig lite rädd för vem man vågar öppna sig för osv och att många tycker men hallå...det är bara ett forum osv men till er vill jag bara säga att man kan faktiskt finna riktiga vänner på nätet  jag har mina vänner från odla som jag är jätte glad över att ha  *min fetmarkering* Att någon mår dåligt är kanske en förklaring men ingen ursäkt för ett dåligt uppförande. Även den som är utsatt eller läser inläggen, har samma rätt att må dåligt, utan att ha behövt vräka ut sitt privatliv på ett forum. Vissa ämnen väcker känslor hos den som har erfarenheter av händelser i livet (minns fortfarande vår "pedofiltråd") och jag tror inte någon, med några få undantag, har gått igenom livet utan att ha upplevt tråkigheter. Alla kanske inte har eller haft möjligheter att skaka av sig erfarenheter och gå vidare. Att vara otrevlig och ibland rent elak kan aldrig ursäktas, då även läsaren kan må dåligt av det som skrivs. För övrigt håller jag med dig malin.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
19-03-2011, 14:54
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
Absolut Pejori!! I en tråd som man skriver i är lite svårt att förklara hur man menar...jag menade inte alls att klampa ner på att man kan må dåligt, det är inte jag...och om det tolkades så kan jag försöka att forma om det lite, det du skriver nu är det jag menade fast jag inte fick fram det så bra kanske Det jag menade var att många skriver att man ska tycka synd om, och med det då kanske inte ta åt sig eller kommentera osv...just pga att dom "trollen" eller vilka det nu är säkert mår dåligt!!! Att man ska låta dom skriva utan att svara eller gå till försvar osv...pga att dom mår dåligt... - lyssna inte eller ta inte åt dig...han eller hon mår säkert dåligt...det håller inte i längden när många drabbas, vare sig dom svarar eller bara läser. Jag tänkte mera på att dom som varit inblandade i jobbiga saker måste ha rätten att "prata" ut ang saker också, inte bara dom som skriver rätt ut att dom mår dåligt...ofta känns det som att dom får en ensam rätt på att slänga ur sig saker medans andra inte vågar säga sitt, som sagt alla bär på sina egna sorger och alla har saker som känns mera osv hm det är svårt att skriva så det blir det man tänker ibland
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
19-03-2011, 15:08
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 19-03-2011, 14:54)  Absolut Pejori!! I en tråd som man skriver i är lite svårt att förklara hur man menar...jag menade inte alls att klampa ner på att man kan må dåligt, det är inte jag...och om det tolkades så kan jag försöka att forma om det lite, det du skriver nu är det jag menade fast jag inte fick fram det så bra kanske Det jag menade var att många skriver att man ska tycka synd om, och med det då kanske inte ta åt sig eller kommentera osv...just pga att dom "trollen" eller vilka det nu är säkert mår dåligt!!! Att man ska låta dom skriva utan att svara eller gå till försvar osv...pga att dom mår dåligt... - lyssna inte eller ta inte åt dig...han eller hon mår säkert dåligt...det håller inte i längden när många drabbas, vare sig dom svarar eller bara läser. Jag tänkte mera på att dom som varit inblandade i jobbiga saker måste ha rätten att "prata" ut ang saker också, inte bara dom som skriver rätt ut att dom mår dåligt...ofta känns det som att dom får en ensam rätt på att slänga ur sig saker medans andra inte vågar säga sitt, som sagt alla bär på sina egna sorger och alla har saker som känns mera osv hm det är svårt att skriva så det blir det man tänker ibland  Tror vi pratar förbi varandra du och jag. Så det var ingen invändning mot vad du skrev, jag markerade, utan att du har helt rätt i det du skrev. Ingen kan förbehålla sig rätten att bestämma vem som får må dåligt och av vad. Ingen har rätt att säga "man ska inte ta åt sig på ett forum, av vad okända mäniskor skriver" Ingen vet, vem jag träffat eller känner IRL bara för att dom inte träffat någon odlamedlem. Det var inga problem att "prata av sig" när det gällde Reserv, och bör heller inte vara det nu. Så visst ska det diskuteras, men med en saklig ton, utan att idiotförklara andra, för att man inte håller med. Många har reagerat på det som hänt och bör också ha rätten att uttrycka det oavsett om även ickemedlemmar kan läsa det.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
19-03-2011, 15:08
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
Ling time no seen
Var längesedan. Tittade bara in som hastigast. Och allt var precis som vanligt. Det är ungefär samma visa som ordspråket med kärleken. Kärleken är beständig, det är bara föremålen som växlar.
Kommer ihåg när jag själv fick påhopp som att jag hade grillat barn i Iran, var fasist, kapitalist ( den som uttalade detta hade tydligen ingen aning om hur fel han/hon hade) översittare och gud vet vad.
Synd att allt spårar ur med jämna mellanrum, för det finns ju så många goa trevliga personer här inne men de verkar inte få någon plats. Jag drar lika fort igen och vill inte kapa någon tråd så låt detta vara en parentes, för jag fårstår att den del undrar
Min son överlevde tack vare mycken privat övervakning. Han står fortfarande under rehabilitering och har en del kvarstående skador Livet har inte varit sig likt sedan dess, man har en helt annan måttmall Själv har jag nästan gått i väggen men är på väg att kliva ur den igen. Vägrar vara sjukskriven Om man inte klarar av sin situation utan den är övermäktig så är enda utvägen att sänka kraven på sig själv och livet. Och tro mig, det går att vara lite lycklig med betydligt mindre att vara lycklig för. Jag mår trots allt relativt bra idag
Tjenixen
|
|
|
|
|
19-03-2011, 15:13
|
Medlem

|
Gott att höra att du och sonen är på G igen Bettson.
--------------------
|
|
|
|
|
19-03-2011, 15:13
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 19-03-2011, 15:08)  Tror vi pratar förbi varandra du och jag. Så det var ingen invändning mot vad du skrev, jag markerade, utan att du har helt rätt i det du skrev.
Ingen kan förbehålla sig rätten att bestämma vem som får må dåligt och av vad. Ingen har rätt att säga "man ska inte ta åt sig på ett forum, av vad okända mäniskor skriver" Ingen vet, vem jag träffat eller känner IRL bara för att dom inte träffat någon odlamedlem.
Det var inga problem att "prata av sig" när det gällde Reserv, och bör heller inte vara det nu. Så visst ska det diskuteras, men med en saklig ton, utan att idiotförklara andra, för att man inte håller med.
Många har reagerat på det som hänt och bör också ha rätten att uttrycka det oavsett om även ickemedlemmar kan läsa det.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
19-03-2011, 15:19
|

Medlem

|
CITAT (Bettson @ 19-03-2011, 15:08)  Ling time no seen
Var längesedan. Tittade bara in som hastigast. Och allt var precis som vanligt. Det är ungefär samma visa som ordspråket med kärleken. Kärleken är beständig, det är bara föremålen som växlar.
Kommer ihåg när jag själv fick påhopp som att jag hade grillat barn i Iran, var fasist, kapitalist ( den som uttalade detta hade tydligen ingen aning om hur fel han/hon hade) översittare och gud vet vad.
Synd att allt spårar ur med jämna mellanrum, för det finns ju så många goa trevliga personer här inne men de verkar inte få någon plats.
Jag drar lika fort igen och vill inte kapa någon tråd så låt detta vara en parentes, för jag fårstår att den del undrar
Min son överlevde tack vare mycken privat övervakning. Han står fortfarande under rehabilitering och har en del kvarstående skador Livet har inte varit sig likt sedan dess, man har en helt annan måttmall Själv har jag nästan gått i väggen men är på väg att kliva ur den igen. Vägrar vara sjukskriven Om man inte klarar av sin situation utan den är övermäktig så är enda utvägen att sänka kraven på sig själv och livet. Och tro mig, det går att vara lite lycklig med betydligt mindre att vara lycklig för. Jag mår trots allt relativt bra idag
Tjenixen
--------------------
|
|
|
|
|
19-03-2011, 16:28
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
CITAT (pejori @ 19-03-2011, 15:08)  Tror vi pratar förbi varandra du och jag. ja så var det nog
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
19-03-2011, 16:40
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Bettson @ 19-03-2011, 15:08)  ....................Jag mår trots allt relativt bra idag
Tjenixen Det var roligt att höra - har saknat dina kloka inlägg!
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
19-03-2011, 18:14
|

Medlem
Antal inlägg: 20 052
Medlem nr: 30 311

|
Kan vi inte lämna F bakom oss nu...?
|
|
|
|
Meriona
|
19-03-2011, 18:43
|
Gäster

|
CITAT (malcolm @ 19-03-2011, 18:14)  Kan vi inte lämna F bakom oss nu...?  Det var fanimej det bästa nån sagt på hela dan!
|
|
|
|
|
20-03-2011, 08:33
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (Anki på Öland @ 19-03-2011, 12:42)  Du är väldigt snabb att hoppa på folk som sagt något illa om F men jag undrar lite om det är du som bestämmer vem man får "mobba" (i brist på bättre ord) och inte?? Är det bara moderater och jägare man få kalla för precis vad som helst?? Du skulle vara mycket trovärdigare i din omsorg om dina medmänniskor om du höll dig till dina egna förhållningsregler! så klart bestämmer inte jag, har jag sagt eller skrivit det? att öht fråga vem man får mobba tyder på dåligt omdöme. och självklart ska vi lägga detta bakom oss, en människa till borta från forumet, knäckt av endast några personer, några gamla godingar (?) som kikar in för att säga sitt, stenkoll. allt som vanligt här då...
Redigerat av herkules: 20-03-2011, 08:38
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
20-03-2011, 10:54
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Lås tråden!
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
20-03-2011, 10:59
|

Medlem
Antal inlägg: 1 602
Medlem nr: 707

|
Grå! Fullträff!
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|