Nu är det fler busfrön på gång, tänkte posta dessa under helgen. Om sambon har möjlighet att skriva ut på jobbet under morgondagen så kommer nedanstående beskrivning med i kuverten. Om inte så har ni "instruktionerna" här i tråden. Då vet ni ifall ni bara hittar en fröpåse med bus i kuvertet.
En av mina favoriter i trädgården, får sprida sig vidare till er. Hade städat bort frökuvertet bland barnkläder och annat skoj som kommer på köpet när man får en bebis. Hittade det igen idag, i sista stund känner jag men vi kör väl på ändå.
Här finns det många varianter men jag föreslår att vi sår dessa fröer inne direkt, så snart ni fått dem och hinner så. Börjar ni få ont om plats så kan man så inne och sen ställa ut sådden efter ett dygn. Hinner ni inte med i vår så går det också att så på friland eller i kruka i maj-sept. Täck fröerna med ett tunt lager jord eller perlite och håll fuktigt precis som ”vanligt”. Plantera om en och en när de är hanterbara och låt dem sen så småningom flytta ut. Blommar troligtvis inte förrän nästa sommar men har ett fint bladverk så jag tycker den är fin även första året.
Lite mer ledtrådar om detta bus får ni så småningom här i busfrötråden men gissa får ni gärna göra så snart ni sett fröerna.
Ni borde ha fröerna i början på nästa vecka!

Bus på er och lycka till!
DykUnderYtan
Redigerat av DykUnderYtan: 24-03-2011, 19:01