CITAT (Fippie @ 25-03-2011, 15:08)

Jag vill inte trampa på några tår eller reta upp ngon med detta inlägget. Jag vet inte en bråkdel av vad som har hänt på forumet den senaste tiden och ärligt talat tror jag inte att jag vill veta mer heller!
När man som barn börjar på dagis eller i skolan så råkar man för första gången ut för mobbare. Sedan finns de med den hela livet, på något sätt trodde jag att det skulle bli bättre när man närmade sig eller var i vuxenlivet eller bland vuxna men så är nog inte fallet... Mobbar finns över allt och de går inte att undvika.
Det kommer alltid finnas människor som tror att de behöver trampa på andra för att de själva ska må bättre eller för att känna sig starka.
Jag gick med i odlas forum för att jag önskade och trodde att här fanns människor som delar mitt odlingsintresse. Då menar jag itne att det är fel att dela med sig av sitt privatliv, alla väljer själva hur privata de vill vara och som jag ser det finns det inget fel i varken det ena eller det andra.
Det lilla ajg ahr läst om vad som hänt här den senaste tiden skrämmer ärligt talat skiten av mig. Min uppfattning av ett forum är att jag kan välja hur någotting ska påverka mig, är någon elak så kan jag själv välja om jag vill läsa eller om jag vill radera. blir en tråd kränkande så kan jag välja att inte öppna den igen.
JAg beklagar verkligen allt som ahr inträffat här och jag hoppas hoppas hoppas att det är över nu och att forumet och alla inblandade kan gå vidare, läka och försöka hitta en balans i tillvaron igen. Det är så fruktansvärt lätt att starka ett gräl eller som i detta fallet ett krig. Problemet som jag ser det brukar var att trilla tillbaka och bygga upp en ny grund och ett nytt sätt att förhålla sig på igen...
Jag vill ha tillbaka glädjen på odla!!!
Nu önskar jag er alla en underbar helg och jag tittar in på måndag igen!
En kram till er alla!
och en extra

till alla som blivit extra utsatta!
Fel postat.
Redigerat av tomas99: 30-03-2011, 05:12
Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.