Har några krukor som jag ju hoppades skulle ha sprande grönska i sig men det enda jag kan se är såjord uppblandad med perlite...
Så är det någon som kan tipsa om följande fröer, vad kan man göra för att de ska väckas till liv? Datumet är då jag sådde och den märkta med * har efter en vecka fått flytta in i kylskåpet i ca fyra veckor och sedan ut i värmen igen.
Kapris 2/5* Knippgentiana 2/5* Pelargon 'Horizon Picotée Cherry' 5/2 Vintergäck 5/2 Gräs jag inte vet namn på, får rosa vippor, trol perenn 2/5 Höstsilverax 5/2 Kransveronika 5/2 (två olika sorter) Rosenincarvillea 5/2 Lofus 1/2 Daglilja 4/3 Järnek
Sedan har jag ett gäng där det har kommit upp endast ett fåtal som jag har skolat om men låtit krukan stå kvar i hopp om att det ska gro fler. Men frågan är om det kommer gro något?
Rosenhibiscus 5/2 (fick bara två frö av flera - minns inte hur många - att gro) Perukbuske 5/2 (fick bara ett frö av 20 att gro) Alpmarton 5/2 Blodnäva 5/2 Fingerborgsblomma 5/2
Det var ju en liten lista, det... Men någon som har synpunkter? Ljusgroende, mörkergroende, vänta till nästa år...?
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|