CITAT (Peztis @ 30-03-2011, 22:18)

Men väl värt det, inte sant!
Använde du murbruk? det ser då himla prydligt ut. Har en slänt där jag skulle vilja göra något liknande bara för att jämna ut det lite, kanske göra några terrasser... Fast det är klart, då är det bra om man hade sten att bygga med! Har inte direkt ekonomi nu att köpa.
Eller så får det bli något annat år - precis som allt annat.
Men en riktigt söt och fin mur har du! Är allt lite avis, jag.

Japp det är det

Hm..ja ngn typ av murbruk var det, tror jag köpte på cheapy, blandade bara efterhand i en murarhink, kan försöka hinna kolla vad den hette, har en säck kvar. Stenen kommer från våra åkrar

Alldeles gratis. Bor ju i småland så man kan nästan tror att vi odlar sten och inte spannmål på åkrarna.
CITAT (Anki V @ 30-03-2011, 22:34)

Jag måste fylla på en av mina rabatter varje vår. Jag brukar ställa hinkar/krukor över växterna för att de ska få lite skydd, sedan öser jag koskit och jord över. Inga växter har protesterat hittills.
Dagliljor, Iris och pioner gillar inte den behandlingen så de har jag flyttat till en ”bättre” rabatt.
/Anki
Smart!
När är bäst att göra det? Nu är det ju tulpaner på gång i hela landet, kommit upp runt 1 cm. Sen ser man ju inte perennerna så bra nu och inte om dom frösått sig heller...Kanske får vänta lite längre fram när dedet börjat växa upp ?
CITAT (Överbölingen @ 31-03-2011, 08:04)

Är man två så går det utmärkt att sedan man grepat runt t ex en pion så kan en bända upp plantan till önskad höjd (5 cm under tänkt yta). Sedanärdetbara attskyffla på jord. Görs lämpligast om hösten.
Tänk på att lös jord sjunker ihop ca 35% efter regn.
Smidigt, kan man ju göra likadant med irisen då.