Hej! Vi har haft 4 vackra magnoliabuskar som förra ägarna hade planterat framför gästhuset i en liten egengjord rabatt. Det fanns ej mer plats för de att växa samt att det växte upp framför det enda fönstret på huset. Iaf, jag vet ju att de är känsliga och att man helst inte ska flytta buskarna. Därför anlitade jag vad jag trodde var kunniga människor inom området. De kom hit och tittade, vi såg ut ny plats där de skulle trivas mm. Inga problem skulle det vara iaf fick jag höra. Så jag betalade några tusenlappar, vilket jag tyckte var värt, eftersom de visste vad de gjorde.. Men, nu ett år senare, nix, inga knoppar, de skulle väl börjat blomma nu.... Döda med all säkerhet...
Försöker sedan 2 veckor (!) få tag i bolaget som gjort detta,. Vill att de kommer hit och tittar. Nu min fråga. De är försäkrade. Som OM jag får tag i bolaget, hur ska jag gå tillväga? De borde väl inte vägra en ersättning? Men OM de gör det, hur går man vidare? Är det ord mot ord? Är jag försent ute? Det ska väl vara 1 års "garanti". Man kan ju inte hojta till på en gång, jag tänkte att de behövde tid att återhämta sig. Älskade dessa buskar och vill gärna ha nya!! Hjälp!
|