Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädsmultron
          BigDaddy
          Inlägg 05-04-2011, 23:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 619
          Medlem nr: 25 317

I Nov -09 plockade jag med mig 1st bär hem från Barca. Lyckades småslarvigt få ut 2-3 pyttesmå fröer från det jag sparade. Satte dem för ngn månad sedan & nu har en av dem grott. smile.gif
          Nu vet jag inte om det är trädsmultron. Såg ut som större smultron & växte på meterstora buskar i Park the Guel el vad den hette.
          Kan det vara ngt annat tror ni?

Börjar bli varmare väder nu till veckoslutet & smultronen, men framförallt allt annat, tar vansinnigt mkt plats här inne.
          Hoppas det blir ok för dem att stå på altanen dygnet runt framöver. Tomater, fikonsticklingar & hela köret.
          Blir säkert ner mot 2-3 grader nattetid ute men jag har inget val längre här hemma.

Några citrusar åker ut helt som står på inglasad altan nu. Måste göra såhär nu för sambon blir tokig, men även jag på all röra.

Iaf väldigt kul att smultronet grodde. Antar att den inte är härdig som svenska smultron men i övrigt, liknande förutsättningar den önskar el?

edit. Googlade lite & hittade denna bild:
          http://3.bp.blogspot.com/_HwAldrSkf9Q/SuxX...-6142_1600L.jpg

Så såg det ut vad jag minns. Inte 100 säker men tror det så verkar vara trädsmultron. Men vad är det latinska namnet på den?
          Hittar inget om det & från vanligt smultron på Wikipedia finns inget länkat el nämnt.

Redigerat av BigDaddy: 05-04-2011, 23:35

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 03:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon